הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיפול_הוליסטי_באנדומטריוזיס

טיפול הוליסטי באנדומטריוזיס


טיפול הוליסטי באנדומטריוזיס יכול להביא לתמורות משמעותיות ושיפור גדול באיכות החיים.מדובר בתהליך מעמיק, ממושך ומשמעותי שדורש מחוייבות ואמונה עצמית של המטופלת.

אנדומטריוזיס היא תופעה נפוצה, שפוגעת בכ – 3 עד 10 אחוזים מהנשים ויש אומרים שאף יותר והיא אחראית על כשליש ממקרי אי הפיריון בקרב נשים. הטיפול המערבי בתופעה מתמקד בהשפעה הורמונלית מלאכותית ובניתוחים, כלומר יכול להקל על התסמינים זמנית ולאפשר כניסה להריון, אך הוא מוגבל ביכולת שלו להתייחס למקורות התסמונת וריפוי ממשי שלה. טיפולים הוליסטיים, באמצעות רפואה סינית ושיטות טיפול משלימות אחרות, מתייחסים לאנדומטריוזיס כתופעת גוף נפש ומכירים ביכולת של הגוף לרפא את עצמו על ידי איזון מחודש של הגוף והנפש, בליווי והדרכה צמודה של המטפל.

מחוייבות לתהליך

טיפול הוליסטי באנדומטריוזיס יכול להביא לתמורות משמעותיות ושיפור גדול באיכות החיים ולהצלחותיו יש עדויות רבות גם בקרב נשים רבות הסובלות מכאבים קשים ומבעיות פוריות. יחד עם זאת, מדובר בתהליך מעמיק, ממושך ומשמעותי שדורש מחוייבות ואמונה עצמית של המטופלת. הטיפול דורש מהמטופלת לבחון מחדש את חייה : את אורח החיים כמו גם משקעים נפשיים מהעבר ולעבור תהליך של קבלה והשלמה, שתוצאותיו יורגשו גם בסימפטומים הגופניים. לשם כך, יש צורך לאמץ אורח חיים רגוע יותר, שכולל גם פעילות גופנית, תזונה מיטיבה יותר ופחות סטרס. הטיפול ההוליסטי מחזיר את הכח למטופלת – ואת האמונה שהיא עצמה יכולה לרפא את גופה באמצעות שינויים בחיים, חיפוש החיובי והתעוררות של התודעה.

להתחבר מחדש לגוף

במרוץ החיים, עם הלחצים והקונפליקטים היום יומיים, רבים מאבדים את הקשר הטבעי עם גופם. אפשר לראות במחלת האנדומטריוזיס את זעקתו של הגוף על כך שנשכח לאורך הדרך. לכן, תהליך ההחלמה כרוך בחידוש הקשר הזה, על ידי מתן תשומת לב לגוף בזמן פעילות גופנית, בזמן האוכל ואף למצוא דרכים לחוות מחדש את הגוף במלוא תפארתו – למשל בריקוד, פילאטיס, יוגה וכדומה.

יצירתיות ודמיון מודרך

השקעה בפעילות יצירתית היא חלק חשוב בהחלמה. מומלץ למצוא את הדרך המתאימה לכל אחת לבטא את עצמה אומנותית ויצירתית, בכל תחום שקרוב אליה. היצירה מאפשרת טרנספורמציה של כאבים וקונפליקטים פנימיים לכדי הוויה שלמה וככזאת יש לה ערך ריפויי. מדיטציה ודמיון מודרך הם כלים נוספים שמאפשרים השפעה על התודעה וניקוי של הגוף ונפש ממתחים וחסימות. התמדה במדיטציה ודמיונות מודרכים לאורך זמן מחזקת את המערכת החיסונית.

חשיבה חיובית
כאמור, האנדומטריוזיס הוא קולו של הגוף שאומר לך שהוא זקוק לך. תהליך ההחלמה דורש השקעה של מרבית המשאבים שלך בו וזה אומר לוותר על לחצים ועומסים בחיים והתמקדות במה שעושה לך טוב ומחזק אותך. חשיבה חיובית, אמונה ביכולת שלך וחיפוש אחר שמחה וחיוניות הם המצפן להצלחה.


מה דעתך על טיפול הוליסטי באנדומטריוזיס ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאנדומטריוזיס, טיפול באנדומטריזיס, טיפול הוליסטי, בעיות פוריות