הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיפולי_שיניים_לילדים

טיפולי שיניים לילדים - בקרו רק אצל רופא מומחה לטיפול בילדים


טיפולי שיניים לילדים מהווים חלק טבעי ושגרתי של תהליך הגדילה של הילד והשמירה על בריאותו. יש להקפיד שהטיפול יתבצע על ידי רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים.
טיפולי שיניים לילדים - תהליך טבעי בשגרת החיים
המודעות הגוברת לנושא בריאות השן אצל ילדים, החל מבקיעת השיניים הראשונות, מובילה לכך שכל נושא טיפולי שיניים לילדים מהווה וגם יהיה חלק טבעי ושגרתי מהשמירה על בריאות הילדים שלנו. ככל שהמודעות וההקפדה בתחום חשוב זה תהיה גדולה יותר, כך טיפולי שיניים לילדים יתמקדו בעיקר במניעה ובשימור, ויקטן עד למינימום הצורך לבצע טיפולים כואבים ויקרים. תחום טיפולי שיניים לילדים מורכב בעצם מכמה עולמות טיפול.
 
צחצוח שיניים וטיפול אצל שיננית
אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לצחצח שיניים, בעזרת מברשת שיניים המתאימה בגודלה לגיל הילד ובעזרת משחת שיניים ובה פלואוריד, בין פעמיים לשלוש ביום. רצוי לנהל ביקור במרפאת שיניים לטיפול שיננית שמנקה את החריצים  ואוטמת אותם לשם מניעת כניסתם של חיידקי העששת, מורחת שכבת פלואוריד ומסבירה באופן מקצועי על תחזוקה שוטפת ושימוש בחוט דנטאלי. רצוי ביקור ראשון בגילאי הגן ויש להקפיד על כך מדי חצי שנה.   
 
הכרת מבנה הפה והלסת
מבלי להיכנס לעומק המורכבות הגדולה של התחום אביא לדוגמא את השימוש ברסן שהוא מכשיר שנועד, בין היתר, לעכב גדילה של הלסת העליונה ולאפשר תיקון לסת בולטת. בנוסף לדחיקת השיניים האחוריות בלסת העליונה לאחור ובעקבות כך מתרחש פינוי מקום לפיזור שיניים צפופות או דחיקת שיניים בולטות לאחור, חזרה למקומן הנורמלי. רסן ראש נועד למשיכה אחורה ולמעלה ורסן צוואר מיועד למשיכה אחורה ולמטה.
 
הכי חשוב: התחום הרגשי
התחום הרגשי הוא לבטח החשוב מכולם מאחר ואם הילד המגיע לטיפול נמצא תחת חששות ואינו מסוגל לשתף פעולה עם הצוות המטפל, הטיפול החיוני עשוי שלא להתקיים והמצב אף עלול להחמיר מבחינת דנטאלית עקב הזנחה. הילד מושפע הן מתגובת הוריו האוהבים, שלעיתים קרובות נושאים בתוכם חששות עמוקים עקב טיפולי שיניים לא מוצלחים עוד מימי הילדות, מהלחץ שהם מעבירים לו בתת מודע עקב חוסר האונים שלהם לנוכח סבלו וגם מתוך ההתרשמות והחששות שלו מהטיפול הלא מוכר העומד בפניו. ניתן להוריד משמעותית את רמת החרדה במספר דרכים- ראשית יש לשתף את ההורים בחלק שלהם בסיטואציה. יש להקפיד להגיע אל רופא שיניים מומחה בטיפול בילדים. יש לבקש מההורים להכין את הילד אך לא הכנה רחבה מדי, לא לעסוק בתחום הרפואי (אותו יש להשאיר למיומנויות התקשורת של הרופא המומחה ברפואת שיניים לילדים).
 
ההכנה לביקור ולטיפול
ניתן להיעזר במשחק תפקידים, בציורים ועוד. כל פעולה שתקל על הילד להוריד את רמת החרדה שלו. מוטב שהילד ייקח עמו בובה, דובי או כל חפץ מעבר אהוב (אך לא חיית מחמד) שיהיה נוכח עמו בשעת חשש ומצוקה. מן הצד האחד על ההורים לתמוך בילד ולבטח לא לכעוס עליו ומן הצד השני להיות עקביים ואיתנים בדעתם כדי לוודא שטיפול השיניים הנדרש יתבצע כיאות. מסר עקבי מצד ההורים יתן לילד תחושת בטחון של הכרח והתגברות. במקרים שכל הפעולות הלל אינן עוזרות, ניתן לבצע טיפולי שיניים לילדים בסיוע גז צחוק שהוא חומר מטשטש, הנלקח בנשימה דרך מסכה קטנה. הילד יחוש הקלה, טיפול השיניים ייראה לו מהיר ופחות מאיים. הכרתו נשמרת לאורך כל הטיפול כך שיוכל להיות בקשר ובקשב מתמיד עם רופא השיניים שמסביר לו תהליכים ופרוצדורות בהתאם לגילו והבנתו. כך גם טיפול השיניים הבא לא ייראה נורא כל כך.

 


מה דעתך על טיפולי שיניים לילדים - בקרו רק אצל רופא מומחה לטיפול בילדים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשיקום הפה,עששת,רופא שיניים לילדים,אורטודנט,גז צחוק,בקיעת שיניים,מרפאת שיניים לילדים,טיפולי שיניים לילדים