הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
טיפים_לשמירה_על_המחשב_נייד

טיפים לשמירה על המחשב נייד


חלק גדול מאיתו מעדיף לעבור לעבוד ממחשב נייח למחשב נייד בגלל הנוחות, הניידות והחופש לעבוד בו מכל מקום שנרצה. לעיתים אנו שוכחים עד כמה שמכשיר הזה עדין או שמתעלמים מהעובדה שכל חבלה במחשב ושימוש לקוי עשוי לגרום למחשב להספיק לעבוד. שזה אומר צריך לתקן אותו או להחליף חלקים ואולי גם בנוסף לזה אתם עשויים לאבד את המידע במחשב בעקבות הנזק. גם תיקון המחשב יקר ואם זה לא מספיק אתם גם תבזבזו זמן יקר על משהו שלא היה צריך לקרות. לכן חשוב תמיד לשמור עליו לפעול נכון במחשב

טיפים לשמירה על המחשב נייד

  1. חשוב להשקיע בתיק שמרופד מכל הצדדים ומלמטה בפרט. שיהיה לו רוכסן. כשהמחשב אינו בשימוש מומלץ לשמור אותו כבוי או במצב שינה בתוך התיק כאשר הרוכסן רכוס על מנת למנוע כניסת אבק ולכלוך. סחיבת מחשב הנייד העדין והשביר      באמצעים אחרים כמו תיק גב לא מרופד או שקית מזמין נזק פיזי.
  2. שמור על מחשבך הרחק טמפרטורות קיצוניות. לעיתים בימים חמים של הקיץ הטמפרטורה ברכב יכולה לעבור את ה90 מעלות. שילוב קרינת השמש והחום הרב המושרה ברכב עשויים להרוס את רכיבי המחשב. לכן מומלץ תמיד לשמור על המחשב במקום מוצל וקר. בטמפרטורה שלא עולה על 30 מעלות. טמפרטורות קיצוניות נמוכות גם עשויות לפגוע ברכיבי המחשב. מחשב שימצא בטמפרטורה נמוכה מאוד בסביבות ה0 מעלות עשויה לספוג אליו לחות. גורמים הקיצוניים אילו יקצרו משמעותית את אורך החיים של המחשב או יגרמו לנזק מיידי.
  3. מומלץ תמיד לכבות את המחשב ולסגור את המכסה המחשב כשהוא לא נמצא בשימוש, אך אם הוא בשימוש בתדירות גבוהה אך לא בשימוש כל הזמן אז מומלץ לדאוג לבדוק שבמערכת ההפעלה פקודת מצב שינה מוגדר כראוי. מנגנון זה מעביר את המחשב למצב של חיסכון בצריכת חשמל (וחיסכון של בלאי מיותר של רכיבי המחשב) כהוא עובד אך לא נמצא בשימוש אחרי זמן מסוים או כשהמכסה סגור. חשוב לדאוג שהוא מוגדר על מצב שינה אחרת הוא עשוי להמשיך לעבוד לחינם ולהתחמם. לסגור את המכסה זה מונע גם כניסת אבק לחריצי המקלדת ומניעה של גורמים זרים לפגוע במחשב אוכל ושתייה שמעבירים  מעל המחשב.
  4. אוכל ושתייה והמחשב הוא חלק מחיינו, ורבים מאיתנו אוכלים ושותים בזמן העבודה במחשב, לכן מומלץ להפריד בין שני הדברים ולא לאכול ולשתות בקרבת המחשב! להניח את האוכל ואת השתייה הרחק מהמחשב. מפני שאם ישפך נוזל על המקלדת או על המסך הנזק לרכיבי המחשב הוא בלתי הפיך. לרוב לא יהיה ניתן לתקן את החלקים והפתרון הוא יקר, החלפת רכיבים.
  5. להניח את המחשב על שולחן יציב ושלא יהיה ממוקם בקצה השולחן, מפני שאם המחשב שהמחשב שלכם ייפול  גם מגובה      נמוך הוא עשוי להיפגם, להינזק. המסך עשוי להישבר, הדיסק קשיח עשוי להפסיק לעבוד וכל המידע במחשבך עשוי לאבד. לכן חשוב שהמחשב יהיה מונח במקום יציב. אם המחשב מחובר מקור מתח חשוב שהוא לא יהיה בשדה מעבר של הולכי רגל על מנת להימנע מהיתקלות של הולכי הרגל.
  6. לא לעבוד עם המחשב במיטה. כשהמחשב מונח על המיטה והוא פועל, יחד איתו גם כל שאר הרכיבים הדינמיים פועלים כמו מאוורר גוף הקירור. פתחי האוורור נחסמים כשהוא על המיטה או על השמיכה. אם הם נחסמים המחשב מתחמם ועובד לאט או מפסיק לעבוד. בנוסף לכך כשאשר הוא מונח על המיטה המאוורר של גוף הקירור במחשב שואב אליו אויר ויחד איתו את סיבי הבד. סיבי בד אילו נתקעים בצלעות הקירור שבמחשב גורמות לחסימה של זרימת אויר תקינה. אז אם המחשב מתחמם לכם לעיתים קרובות ואתם לא מבינים למה אז זו הסיבה. יש צורך בניקוי פשוט של פתחי האוורור בלחץ אויר גבוהה כמו קומפרסור.
קרדיט:   

אפשר גם להתעניין בשירותי מחשוב לעסקים


מה דעתך על טיפים לשמירה על המחשב נייד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Elro'eeeeee ב 06/12/2014 11:53 ( הפרופיל שלי ) תודה.תגובה לתגובה