הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
יאיר_לפיד_כמשל

יאיר לפיד כמשל


פעם ישב דוב גדול ושחור בבור עמוק ובכה בקול גדול על מר גורלו, וביקש לצאת .אבל לאיש לא היו הכוחות להוציאו .כשהחליטו כל חיות היער להתאחד ולהוציאו שמח הדוב בתחילה ,וממש לפני שעמד הדוב לצאת...
 
השתחרר החבל ממתניו ,והדוב צנח ונפל למטה . שאלו חיות היער :מדוע הרפת מהחבל ? אני רגיל לחושך ,ענה הדוב . צר לי וכואב ,וממש הייתי מעדיף להתאוורר ,אבל איני מחליף את הבור בשום מקום אחר ,אשאר לי כאן.   
זהו סיפור שמשלו ממחיש את שאנחנו עושים לעצמנו כבר שנים . הרי אין לנו שום כוונה אמתית לשנות .אנחנו רק אוהבים לקטר ולבכות.
מרבית חברי בחרו יאיר לפיד ,וכולם אנשים נבונים  וטובים .גם יאיר . אבל שיסלחו לי , כוונתם הייתה צעקה . נמאס להם  מהקיבעון והאין אונים הזה . היוקר הבלתי נסבל , ההפקרות של המדינה . העזיבה ההמונית של צעירים רבים כל כך את הארץ. אבל רק צעקה , לא רצון אמתי לשינוי . כי מי שרוצה שינוי אמתי לא בוחר  ביאיר לפיד ! שיסלחו לי בוחריו .
זוהי באמת לא חכמה לרדת לחיי האיש הזה דווקא בשעה הזו כשהוא בשפל , וזו לא הנקודה שלי . הוא לא העניין , הוא גם  לא יכול לעשות דבר עם כל עשרים המנדטים שלו . אנחנו כמו משל הדוב בוחרים בקדימה בזמנה , ובלפיד כדי שיהיה את מי לשחוט מעט אחרי . האם באמת האמנתם שהוא יפתור את בעיית הדיור הקשה הקיימת ? החינוך המתדרדר ? מערכת הבריאות המשוועת לסדר חדש ,או  את משרד הביטחון  שמחכה שמישהו יעשה בו קיצוץ רוחבי וייתן לילדינו חיים אחרים שמגיעים להם, בלי התקציבים המנופחים וההפחדות והסיפורים הקבועים  על הגרעין אירני? האם האמנתם שהאיש הזה מסוגל להזיז משהו מכל זה ? בוודאי שלא . אבל רציתם לתת בעיטה לביבי ,או למערכת בכלל . ואחר כך גם ללפיד .
אם יקום אדם כמו השר לשעבר , כחלון, או איש העסקים  , רמי לוי ,ויבוא אל הציבור עם כוורת רצינית של אנשיו , האם תשקלו להצביע עבורו ? אני לא בטוח .לא לשווא בחרתי בשני האנשים  המעולים האלה . שניהם אנשי עשיה ,מוכשרים ,אינטליגנטים  ענווים ,והכי חשוב כבר עשו משהו בשביל הציבור .לרמי הרי הוצע מקום ברשימת לפיד והוא כמובן סירב ,מחשש שיאבד את כל שבנה במו ידיו .מה שמאשש את התאוריה שלי ,אנשים טובים בורחים מפוליטיקה ומעשיה אמתית. הדבר דומה עם כחלון שעשה יותר מכל שר אחר שאני זוכר , והתכוון לעשות יותר , וכמובן נבעט החוצה . זה לא התאים לשיטה . הרבה יותר מתאים לנו  יאיר לפיד . חתיך שרמנטי . ולא עושה כלום .הרי אם יבואו אנשים רציניים שיחזירו את המדינה הזו להיות מדינה שפויה, כמו שהיינו פעם, זוכרים ? על מה נתלונן ? על מה נקטר ? אנחנו הרי לא רוצים שינוי אמתי, אנחנו רוצים פלקט !
 
 


מה דעתך על יאיר לפיד כמשל ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת יהודה ב 03/10/2013 20:23 ( הפרופיל שלי ) אהבתי. חזק ביותר.תגובה לתגובה

ידוע כיאיר,לפיד,כמשל