הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ילדיךדיךד

ילד עשיר וילד עני


במאמר זה אני מנסה לתאר את חווית ילד בכיתה מהמבט האישי שלי. עולמו של ילד קטן שונה מהזווית של הבוגר שסובב אותו, שמשליך עליו תובנות רחוקות מאד. נשאלת השאלה הפשוטה במילים פשוטות ובעברית סטנדרטית קריאה ומקובלת שלי: מי הוא ילד עשיר ומי הוא ילד עני?
ילד עשיר וילד עני
חשתי בודד סביב הרעש ששרר בכיתה א, רעש הבנות החברותיות המתגרות והמשחקות על מיתרי הביטחון העצמי החנוק שלי, "איזה כסא עץ גס מדגדג לי בישבן כל יום" לחשתי באוזן אחת שלי, הרגשתי שהוואקום הזה שעטף את שתיקותיי אפשר למלא בשיח פנימי שיכול לכסות על רגעים אלה ובעת של חוסר פונקציונליות תקשורתית של ילד בכיתה תמיד כדאי לילד לדעת לספור את הדקות מהר יותר משיספיק עקרב שעון הקיר לעשות .
כשהייתי שומע את הבנות מדברות בכיתה בחופשיות ושמחתן מצוירת בעיניי כחוטי עשן או כוכביות קטנות באוויר רודפות אותן כשהן מתרוצצות בהפסקות במרחב האסור, אז אמרתי : אלה בנות עשירות, יש להן נכס והון גדול, ובטח הבתים שלהן כמו ארמונות קיסרים, ולבנות השקטות לא הרמתי מבט ולא התעניינתי, כי אלה בנות של זקנים ולהן אין בתים והון וקצת נגעלתי בקרבתן, כי בנות שכאלה קרוב לוודאי אין מקלחת בבית, והשיער שלהן כמו שעווה מתאדה .
יום אחד אבא עשיר קשוח בא לכיתה א וביהירות לקח את אחת הבנות מהכיתה, הייתה בת ששערה היה כמו שעווה, הסתכלתי והבנתי שהאבא ממהר לישיבה, הוא לא מחייך ולא איכפתי לכלום, בעוד כמה דקות ספורות בא לכיתה איש אחד זקן ועני, חיוך גדול נשען על מלוא פרצופו, בא לקחת את  הבת שלו העשירה שלא הפסיקה אף לנגן על פעימות הלב של המורים.
בין אבא עשיר ובת שלו העניה, ובין אבא עני והבת שלו העשירה בשמחה ואושר, נשארתי אני בכיתה בודד מחכה אולי שאבא יבוא לקחת אותי, אבא שלי אף פעם לא בא לקחת אותי מהכיתה, ברגע זה הרגשתי שאני אוהב את אבי ואת אמי בין אם היו עשירים ובין אם היו עניים.


 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על ילד עשיר וילד עני ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כסיפורת, פסיכולוגיה של העידן המודרני, ילדים, בתי ספר, ילד עשיר וילד עני, קפיטליזם וחינוך, חינוך, פוליטיקה, כסף, אהבה, רוחניות, אושר, אבא עשיר, אמא, עיתונות, סיפורים תרפויטים, טיפול, מורים, מאמר מרגש
נכתב ע"י raed
בתאריך: 14/05/2016
raed masalha בן 46

1 מאמרים | 1813 כניסות
מאמר זה נקרא 1813 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
60%
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!