הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כיצד_גדלים_תינוקות

כיצד גדלים תינוקות


הבנת הגורמים משפיעים על תהליך הגדילה של תינוקכם תסייע לכם להפיק את המרב מחודשי חייו הראשונים.
תקופת הינקות קצרה וגדושה בהישגים קטנים הרודפים זה את זה. כשיגיע לגיל שנתיים, ידמה ילדכם יותר לאדם שיהיה בבגרותו - מאשר לעצמו כרך נולד.
כל עוד תיענו לילדכם ןתעניקו לו את העזרה הנחוצה כאשר הוא זקוק לה, הוא יגדל ויתפתח בקצב המתאים לו. אל תשאפו לקצר את תקופת הינקות שלו. התאזרו בסבלנות, תיהנו מכל שלב שבוא הוא נמצא, ואל תנסו לדחוף אותו לבצע דברים שאינו בשל להם.
השפעת המוח על ההתפתחות
המוח מתפתח באופן ידוע וקבוע מראש. חלקי המוח המפקחים על הנשימה, על היניקה, על העיכול, על זרימת הדם ועל מנגנוני הישרדות הבסיסיים האחרים, מפותחים לחלוטין עוד בטרם הלידה. החלקים המפקחים על התנועות הרצוניות מופיעים בשנות החיים הראשונות, ואלה המפקחים על ההתפתחות השכלית (שפה, זיכרון, תפיסה, מחשבה) מבשילים במהלך שנות הילדות.
תינוק רך אינו מתנועע או חושב כמו אדם בוגר - בעוד שתנועתו ומחשבתו של פעוט כבר דומות יותר לאלה של אדם בוגר. כאשר ילד מתחיל ללמוד בבית-הספר, תנועותו והמחשבה שלו שונות רק במקצת מאלה של מבוגר; וכאשר הוא מגיע לגיל הנעורים, נעלם השוני כליל.
המיומנויות השונות מתפתחות מלמעלה כלפי מטה והחוצה. וכך בזמן ששרירי הפה והלשון כבר מפותחים, עדיין אין שרירי הצוואר מסוגלים להחזיק את הראש זקוף או לסובב אותו מצד לצד; שרירי הגב העליון יכולים לתמוך בו לפני שהגב התחתון מסוגל לכך; והזרועות והרגליים נשלטות לפני כפות-הידיים וכפות-הרגליים. לכן יכול הילד לגרוף חפצים בזרועותיו לפני שהוא יכול לאחוז בהם בכף-ידו; הוא יכול לאחוז בהם בידו לפני שהוא יכול לבדוק אותם באצבעותיו; הוא יכול לשבת לפני שהוא עומד; ויכול להשתמש די ביומנות בכפות-ידיו לפני שהוא יכול להתאים את קרסוליו ואת כפות-רגליו לשמירה על שיווי-משקלו להליכה.


מה דעתך על כיצד גדלים תינוקות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה