הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כך_קונים

טיפים לקנייה נבונה


ישנם כללים לקנייה מושכלת שתהא גם יעילה ,גם זולה וגם במסגרת התקציב שלכם.
בתקופה זו של מחאה חברתית  נוצר הצורך לקנות חכם. לנצל את הידע שצברו בעלי נסיון לטובת הציבור למען ביצוע קניות באופן חכם וחסכוני.  לפניכם כאן כמה טיפים שאספתי מנסינם של אחרים ביחד עם כמה טיפים משלי והרי לכם תורה שלמה של איך קונים חכם ומה יכול כל אחד מאיתנו לעשות למען משפחתו  ולמען עצמו. ראוי היה אולי ללמד שיטות אלו בבית הספר כי מדובר בעצם במקצוע פרקטי לחיים.
ראשית ולפני היציאה לקניות יש לעשות שני דברים. האחד- להכין רשימת קניות מתוך הסתכלות במקומות איחסון המזון שבביתך. מסתכלים מה חסר, מחליטים מה ובאיזה כמות ומוסיפים לרשימה. הדבר השני הוא לאכול. לא יוצאים לקניות על בטן ריקה כי אז יוסיפו העיניים את אשר חסר לה לקיבה ובכמויות גבוהות מן הנדרש. 
חשוב לדעת כי לקניות יוצא אדם לבדו. לא עם בן/ בת הזוג ולא עם הילדים. ההליכה לבד שווה 10-20אחוז פחות בקנייה. ( יותר נכון- הליכה לקניות עם הילדים שווה חשבון מנופח ב20 אחוז בגלל הרצונות של הקטנים גם אם הם כבר לא ממש קטנטנים)

, על כן
בסופר עצמו- לא נצמדים למותגים, כן נצמדים לרשימה. קונים רק מה שחסר בבית ונרשם ברשימה כשעמדתם מול המקרר ובחנתם במו עיניכם מה צריך לקנות. לא קונים מבצעים. בודקים היטב אם שווה לקנות אריזות גדולות של אותו מוצר ( לא תמיד האריזה הגדולה הינה זולה מן האריזה הקטנה ויש לבדוק כמות מול מחיר בכל מקרה.)
לא מוכרחים לקנות תמיד באותה הרשת. בהחלט מומלץ להשוות מבצעים ובכל מקרה להחליט היכן קונים השבוע בשיטת מבצעים מול הצרכים של המשפחה השבוע. 
לרוב הרשתות יש כרטיס אשראי- כרטיס מועדון המקנה לאוחז בו הנחות של חבר מועדון.  הכרטיסים מונפקים בדרך כלל בשטח הסופר שעל מנת לפתות את הקונים נותן גם הנחה מסויימת לקניה הנוכחית. בהחלט כדאי להצטרף למועדון אך יש לעמוד על המשמר שכן בדרך כלל לאחר שנה מתחיל הכרטיס להיות מחויב בדמי חבר. התקשרות לחברת האשראי בבקשה לבטל את הכרטיס בגלל דמי החבר תצליח ברוב המקרים לבטל את דמי החבר לשנה נוספת לפחות.ההנחה בשיעור של 3-7 אחוזים הינה כדאית.
תווי קנייה- חלק מן  הרשתות מנפיקות תווי קנייה שניתן לקנות באמצעות מקומות עבודה מסויימים. תווי הקניה מקנים גם הם הנחות בעצם המכרם בפחות מן הערך הנקוב על גביהם.  יש לבדוק באיזה מחנויות הרשת ניתן לקבל את ערכו המלא של התו ושם לקנות על מנת לנצל ניצול מלא של ההנחה.
חשוב ביותר- גם אם קונים בכרטיס אשראי חייבת להיות לנו שליטה על גובה הקנייה. כל אחד מאיתנו יודע כמה חלב הוא צורך בשבוע, כמה בשר אוכלת המשפחה וכולי. בהתאם לכך ניתן לקבוע תקציב שבועי לכרטיס האשראי אותו אין לעבור בשום קנייה שבועית. 
עוד ולא פחות חשוב- לסופר הולכים פעם אחת בשבוע בלבד ביום שקבענו לעצמנו. כל הליכה בלתי מתוכננת לסופר מהווה הזדמנות לא רצויה לכך שהפרסומות והמבצעים יגרמו לנו לבצע קנייה בלתי מתוכננת שנובעת מן החשיפה לאמצעי ההשפעה של הסופר. 
שיטה נוספת לחיסכון שנועדה לעזור למתקשים להגביל את הקנייה בסכום ויכול להיות שיהיה להם קל יותר להגביל את הקנייה לפי גובה המוצרים בעגלת הקניות. מחליטים על גובה מסויים וכשמגיעים אליו מפסיקים את הקנייה. 
בנוסף- שימו היטב לב לכך שלעיתים מיוצרים מוצרים מסוימים עבור הרשת והם יכולים להתברר כזולים לעומת המוצר הידוע- המותג שכולנו רגילים לקנות. אולם לא תמיד זה נכון ולעיתים אנחנו יכולים להיות מופתעים שהמוצר הפשוט באריזה שאינה מושכת תשומת לב הינו יקר יותר מאריזת המותג הצבעונית. המסקנה- לבדוק! 
בקופה- לא נעתרים להצעות הקופאית לגבי מבצעים. המוצרים שבמבצע לרוב באריזות קטנות יותר, לעיתים מוצר מתחרה זול יותר ללא מבצע. שוב להשתדל שלא להתפתות ואם מוכרחים, לבדוק. 
תשלומים- לא בסופר!  אין להגיע למצב שבו בעודך אוכל את מוצרי השבוע טרם סיימת לשלם את מה שאכלת לפני שלושה חודשים. זהו מתכון לקריסה כלכלית של המשפחה. בסופר משלמים בתשלום אחד רגיל על מנת שלא לאבד את הקשר עם הכסף.
לסיום, ניתן בהחלט להנות מחויית קניה גם ואולי בעיקר כשהיא קניה חכמה ולפי כל הכללים שיביאו אתכם לחיסכון כספי וגם סיפוק הנובע  מן ההצלחה לעמוד בכללים שאתם קבעתם לעצמכם ומן היכולת שלכם לעמוד בפני פיתויים שאינם הכרח. קנייה מהנה! 


מה דעתך על טיפים לקנייה נבונה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת yoos ב 27/09/2014 19:55 ( הפרופיל שלי ) רוצה להוסיף שלפעמים יש "מבצע" על אריזת חיסכון, כאשר היא למעשה עולה יותר מחפיסות קטנות באותו משקל. או שיש מבצע 2+1, אבל המחיר ליחידה עולה, כך שלא הרווחנו כלום, ולפעמים אפילו הפסדנו. הדברים היותר יקרים מסודרים בדרך כלל בגובה העיניים, והיותר זולים למעלה או למטה (כך שאם תתרצה במחיר הגבוה תיקח את היקר, ואם לא תתרצה ותחפש זול יותר- תמצא גם אותו) תגובה לתגובה

ידוע כככה קונים נכון, קנייה חסכונית,