הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כלב_מתועד

כלבים מתועדים למה זה טוב ונכון?


במשך השנים ביית האדם את הכלב והוא שימש אותו לצרכים שונים כמו ציד, שמירה, סחיבת משאות, גרירת מזחלות, מלחמה ושעשוע, ומאוחר יותר גם לצרכים מורכבים יותר כמו נחיית עיוורים, סיוע לנכים, מציאת חמרי חבלה וסמים, ועוד. בכדי להתאים את הכלב לצרכים השונים פיתח האדם גזעי כלבים המתאימים כל אחד לצורך שאליו יועד ושמר על תכונות הגזע ע"י תיעוד כתיבת תקני גזע ושמירה עליהם. תקן הגזע שומר על הגזע מבחינה מראה, תכונות אופי בריאות ועוד. ולכן רק כלב מתועד יכול להיחשב לכלב גזעי.
האם יכול להיות כלב גזעי ללא תעודות?
השאלה למעלה היא שאלה חשובה וזקוקה לתשובה נחרצת. ראשית חשוב לדעת: 
אין דבר כזה כלב גיזעי ללא תעודות!
ועכשיו אני אסביר לכם גם למה:.
במשך השנים ביית האדם את הכלב והוא שימש אותו לצרכים שונים כמו ציד, שמירה, סחיבת משאות, גרירת מזחלות, מלחמה ושעשוע, ומאוחר יותר גם לצרכים מורכבים יותר כמו נחיית עיוורים, סיוע לנכים, מציאת חמרי חבלה וסמים, ועוד
מכאן לומדים שכלב גזעי הוא כלב שנועד במקורו לצרכים מסויימים ולכן הותאם לו תקן גזע המגדיר את מבנה הכלב, את התכונות שלו, את אופיו והצרכים הבריאותיים שלו. בכדי לקבל ולשמור על התכונות האילו יש צורך בפיקוח מתמיד של מגדלי הגזע על ההכלאות הנעשות בתוך הגזע ועל ניטור והוצאת הכלבים שאינם מתאימים לתקן הגזע מכל בחינה שהיא גנטית, בריאותית, אופי  ואחרות ממעגל ההרבעות תוך כדי שמירה על מאגר גנטי רחב ככל הניתן וצמצום הבעיות השונות שיכולות להיות בגזע למינימום. לכן נושא התיעוד הוא חשוב וחיוני מאין כמותו ומאפשר מעקב מתמיד ורצוף על שושלת הגזע לאורך השנים ועוזר מאוד בבחירת ההרבעות הנכונות בתוך הגזע. כאשר מרביעים כלבים ללא תיעוד אחרי זמן קצר אין שום שליטה על מה שיוצא ומכיוון שאין שום תיעוד היסטורי ואין שום פיקוח. אין כל מניעה ממגדל או ממי שקנה ממנו להרביע כלבים עם קירבה גנטית מסוכנת כמו אח ואחות אבא ובת וכדו'. או להרביע כלבים הסוחבים איתם מחלות גנטיות ו/או אינם עונים כלל לתקן הגזע. ובכך להביא לעולם עוד ועוד כלבים פגומים וחולים הנקראים ללא שום סיבה מוצדקת "גיזעיים ללא תעודות".
אמנם לרכוש כלב ללא תעודות זה יותר "זול" אך המחיר שתשלמו עבור ההוצאות הרפואיות ועגמת הנפש יהיה גבוהה בהרבה בסופו של יום מרכישת גור עם תעודת יוחסין מאושרת ופיקוח מלא של הנוגעים בדבר.
אני מציע לכם לעשות בדיקה קטנה אצל ווטרינר שאתם מכירים שיוציא לכם סטטיסטיקה של מחלות ובעיות של כלבים המטופלים אצלו בקליניקה, מכיוון שעשיתי זאת בעצמי בכמה קליניקות ולאחרונה נערך מחקר בנושא גם בארצות הברית שמסקנותיו הם בדיוק כמו מסקנותי אני די משוכנע שמה שתגלו ביחד איתו הוא שאחוז הכלבים החולים והפגועים ביותר הם הכלבים המכונים "גזעיים ללא תעודות" ואילו אחוז הכלבים המעורבים כמו גם הגזעיים עם התעודות דומה ונמוך בהרבה.
לכן עצתי לכם בבואכם לרכוש גור גזעי אל תתפשרו על נושא התעודות בשום אופן ואפילו שיש עלות נוספת בקנייה.
לקריאת המאמר אם התרגום לעברית של תוצאות המחקר שנעשה בארצות הברית לחצו כאן


מה דעתך על כלבים מתועדים למה זה טוב ונכון? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע ככלב עם תעודות,תעודות יוחסין,גנטיקה