הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כלי_חדש_לאכיפה_-_קליעי_gps

כלי חדש לאכיפה - קליעי GPS


אמצעי חדש לרשויות החוק בארה"ב קליעי GPS.

כלי חדש לאכיפה -תגיות GPS בתור קליעים.

למי שיצא לראות את הבטאמן הסידרה המצוירת (של שנות ה90 כמובן) , בטח זוכר את באטמן "הבלש הטוב בעולם"  נועץ במומחיות מכשיר מעקב למוכנית נמלטת  במטרת גילוי הנבל הראשי של אותו פרק .במחשבה שמעקב חשאי עדיף על מרדף ממושך ברחובות העיר.

שוטרים בארה"ב קיבלו לאחרונה חיזוק ליכולות האכיפה שלהם בצורת "STARCHASE" מטול המחובר לפגוש הניידת המכיל קליעים GPS שנצמדים לרכבי החשודים בתחילת המרדף . המערכת מופעלת בעת הצורך על ידי מוניטור וגויסטיק המצוידים בניידת .

המטול משתמש בלחץ אוויר על הקליע  ,הקליע עצמו מכיל דבק תשעייתי חזק המעגן את הGPS לרכב החשוד .

פיתוח זה נעשה כתשובה למרדפים המסוכנים שהתחללו בארה"ב בשנים האחרונות שסיכנו חפים מפשע שנתקלו בדרך וכמובן גם את השוטרים והחשודים שהיו נעולים במשחקי החתול עכבר ברחובות העיר  הסואנים.


רעיון של סימון רכב או אדם למעקב עתידי אינו חדש. בשנים האחרונות נמצא בפיתוח  מערכת סימון המתבססת על כדורים חכמים לאקדח או לרובה משטרתי שיסמנו באופן לא קטלני אנשים לתיחקור עתידי. כדוגמה הפרת סדר או הפגנה אלימה שמובילה למעצרים נרחבים ולרוב משתתיפה מכוסים במסכות או בכיסויי פנים חלקיים ,צלף משטרתי יכול לסמן עם הכדורים החכמים  את המסיתים על מנת להבדיל אותם משאר האנשים בכאוס המתחולל בזירה . הכדורים מבוססים על תגית DNA  ספיציפית המסמנת את החשוד משייכת את הסימון לפשע . התג עובר את הביגוד וקשה להסרה והופך למעשה לסוג של טביעת אצבע אישית לזמן קצר לאחר הפשע.


מה דעתך על כלי חדש לאכיפה - קליעי GPS ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה