הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
כלכלת_משפחה

תקציב משפחתי. מה זה ?


יושבים כולכם בסלון ובוהים במרקע הטלוויזיה ושומעים את המושג "תקציב" שאיכשהו נשמע לכם מוכר אבל לא מדגדג את האוזן ? ובטח לא את הכיס ? חולמים לצאת מהצרות ועוטפים את כל הכסף שיש במיזוודה מרופטת אבל אין לכם מספיק ממנו ?
את הכיס ואת הארנק אף אחד לא אמור לדגדג. גם לא כייס ובטח שלא אתם. ובטוח שלא בקביעות. הוא לא אמור להיות במצב שנוגעים בו כל הזמן ללא הרף. לכן אגב הוא גם עשוי מעור - "בד" חזק ועמיד. אבל בהחלט כדאי לדעת מה יש בו (חוץ מכרטיסיות ניקוב לרכישת 10 פלאפלים ממבצע שהיה בשווארמימיה הקרובה וחוץ מהדבר הזה מנחושת נו איך קוראים לו .. נכון ! מטבעות)


מטבע לשון ידוע הוא סוף מעשה במחשבה תחילה - או משפט מפורסם , לעיתים אף יותר מהמשפט המפורסם שאתם אומרים לעצמכם מחר יהיה טוב. אבל האמת היא שאם אינכם יודעים להתנהל מחר יהיה רע. לא כדי להפחיד אלא כדי לעזור לכם. והמפתח לטוב שיהיה מחר הוא ניהול נכון של תקציב המשפחה. אגב מה זה משפחה אתם זוכרים ?


הכל מתחיל במשפחה - קבוצת אנשים שהתאגדה כדי לעשות דברים ביחד. ליהנות אם אפשר  ולצלוח את החיים האלו על הצד הטוב ביותר. מה שאומר אגב שצריכים לדאוג אחד לשני לעשות משהו ביחד גם אם זה בשלב זה רק לחשוב - אך בצורה הטובה ביותר והמתואמת ביותר.


בתור קבוצה, משפחה אמורה לכלכל את צעדיה בתבונה. כל פרט המשתייך אליה אמור לתת לה משהו מעצמו - ברעיונות, כלכלית, ביחס או בצורה אחרת שתוסיף לה משהו. או לכל הפחות "לא לקחת יותר מדי" וגם זה משהו. גם אם העניין עדיין עומד במסגרת ההבנה הזו. 

תקציב המשפחה אמור להיות מחולק לדברים החשובים באמת כגון מזון וביגוד , שכר מגורים, ולאחריהם בסדר יורד דברים נוספים כדוגמאת חוגים לילדים, כסף לבזבוזים וכן הלאה . מרבית המשפחות מבינות זאת אולם ככל הנראה שלא די בכך. יש דברים נוספים וגישות חשובות לנקיטה שבלעדיהן גם הבנה זו לא תשרוד לאורך זמן.


גורמים מקצועיים שמסוגלים להסביר למשפחה כיצד לנהל יותר נכון את תקציבה, איך לחלק סכומים נתונים (ואין מה לעשות סכומי הכסף נתונים מראש) בהתאם לצרכים השונים - עשויים לשפר לאין ערוך את שרידות התקציב, משמע את הסכומים הנותרים בסוף חודש. כך גם את הפניית המשאבים הכלכליים לכיסוי חובות שהצטברו משך הזמן בחופף לניהול כלכלי כושל, שזוהי נקודה חשובה בפני עצמה ומצריכה ידע.


פנייה לגורמים שיודעים לסדר את המצב עשויה להסתבר כחכמה.   


מה דעתך על תקציב משפחתי. מה זה ? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה