הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לבחור_להאמין_זה_הדרך_הקלה

לגבי הטיעון הפופלארי ש"לבחור להאמין זה הדרך הקלה" - אתם טועים


חילוניים רבים מאשרים את דרכיהם בטיעון ש"להאמין זו הדרך הקלה". האומנם?
זה לא חדש, שרבים מהאנשים החילוניים או היותר קיצוניים בחילוניות שלהם מצהירים על כך ש"קל להיות מאמין" בעצם מעבירים ביקורת על המסורתיים דתיים, בכך שבוחרים בדרך הקלה שהיא הדת ומצוות, ושבמקום להסתכן ולחפש את האמת ולסכן את עצמם בחיים ללא תשובות או ללא אל לבכות לו, בורחים לביטחון ולנוחות שבדת, שפשוט אומרת להם מה לעשות ומה לחשוב, בכך בורחים מאחראיות.

הרבה מאתנו נפלו לידיו של טיעון זה(אני מבניהם בעבר), מכיוון שהטיעון הגיוני, מחזק בעל הערכה עצמית ונותן עוגן והרגשה של יחוד מאחרים. זכור לי מקרה שראיתי מישהי בטלוויזיה מצהירה על עצמה שהיא לא מאמינה בדת ופשוט פטרה את זה כי "זה קל", ואני קיבלתי כאפה- זה מה שאני אמרתי לעצמי. זה מה שאני חשבתי. וכך הבנתי, כמה הדרך חשיבה הזאת, שאנו חושבים שעושה אותנו מיוחדים, שונים - מוטעה. 

אז מה הטעות בדרך חשיבה ההגיונית הזאת? - התדמית. 
התדמית היא שאמונה היא דבר פשוט, וזה מאוד לא נכון לצערי.
הלא מאמינים מתהדרים בהבנה , הרצון לגלות, לחקור ולהבין באמת, לעומת זאת המאמינים מתהדרים בקבלה, אמונה, האפשרות לתת אמון בכוח עליון, ולהסתפק באמת ודרך החיים הניתנת. אך אמונה אינה פירוש כניעה , צריך המון כוח רצון והרבה יכולת שלרבים מאתנו אין בכדי באמת להאמין במשהו שאנחנו לא רואים.

איש האמונה נאבק כל יום, להישאר נאמן לדרך שהוא חיי, לא לתת ספק באמונה שלו ולחיות דרכה. כל הזמן החיים מפגישים לו מכשולים והזדמנויות לסתות מדרך הישר והאמונה, אך בזכותה הוא נשאר אדם מאמין, ישר אשר הרבה יותר קשה לערער אותו, בשונה מאתנו הלא מאמינים. זה לפחות האידיאל.
באותה מידה, האידאל שלנו, שנוכל להיות בני אדם נאורים ללא צורך באמונה או דת, גם זהו אידאל, וגם הוא כמו האידאל הקודם - לרוב לא מושג.

אך האם זה אומר שלא נשאף אליו? האם זה אומר שרק בגלל שאנחנו נכשלים וטועים, אנחנו נוותר על האמונה שלנו או הרצון שלנו להיות בני אדם פשוט טובים? לא. אני בטוח שאתם, הקוראים של החפירה הזאת, רוצים טוב. הקטע שהרצון, האידאל לא טוב יותר מדרכם של המאמינים. יש הטוענים שהיא שווה. טוענים. 

מה נובע מכך בעצם? ההבנה. ההבנה שלהיות מאמין זה לא דבר פשוט, וכמו שיש אנשים עיוורים המאמינים, כך יש גם לא. אז תכבדו אותם. תכבדו את דרך החיים שלהם. אל תזלזלו, אל תחשבו אי פעם שדרך שאתם לפיה חיים את חיים שלכם, או השקפת העולם שלכם טובה משל האחר. אתם תופתעו.


מה דעתך על לגבי הטיעון הפופלארי ש"לבחור להאמין זה הדרך הקלה" - אתם טועים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כשאלת האמונה טעיונים שחילוניים אומרים כדי לאשר את עצמם. אתאיזם מול הדת.