הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
להבין_כיצד_ילדים_לומדים

להבין כיצד ילדים לומדים


יילודים תופסים רק חלק זעיר מהעולם סביבם, ומבינים חלק קטן עוד יותר.
מכיוון שחושיהם אינם ממוקדים, הם מסתקלים - איך אינםמבינים את אשר רואים: שומעים - איך אינם מבינים את משמעות הצלילים. בשבועות הראשונים לחייהם אין הם אפילו מסוגלים לתפוס כי הם נבדלים מהעולם סביבם. ומדוע בעצם יחושו נבדלים? הם עדיין שולטים בגופם או בסביבתם. במובן זה לא הכינה אותם תקופת שהייתם ברחם אמם לחיים בעולם שמחוצה לו.
בטרם יגלה את הסובב אותו, על התינוק לגלות את המקום שבו מסתיים גופו ומתחיל העולם. לשם כך עליו להיווכח שהוא מסוגל לגרום לדברים לקרות. אילו שלט בגופן, היה הדבר קל. איך מכיוון שעדיין לא שולט בו, הוא זקוק למדריך. למעשה יש לו שני מדריכים. האחד הוא ה"מטען" הפנימי שעמו הוא נולד, המנחה אותו מתי להיות סקרן, במה להתעניין, וכיצד לגייס את הסביבה לסייע לו בפענוח התעלומות שסביבו.
המדריך השני הם הוריו או האנשים שמטפלים בו. ככל שיגלו יותר אהדה, הבנה ועקביות כך תהיה משימתו של הילד קלה יותר. 
ילד אהוב עולה ופורח, והואדם המטפל בו, המבין כיצד הו מתפתח, מאפשר לו להתחיל את חייב בנקודת הזינוק הטובה ביותר.


אופני הלמידה של ילדים
בתחילה לומדים הילדים באמצעות ניסו וטעייה. זאת הסיבה לכל תנועות המישוש, הגישוש והבידקה שלהם. ההנאה הנגרמת להם מפעילותם היא המניעה אותם, כמו גם הנאתם המופגנת של ההורים או המטפלים, הצופים בהם ומעודדים אותם ללמוד. מאוחר יותר הם גם לומדים באמצעות חיקוי מבוגרים, הם מעתיקים את פעילותיהם, ולאחר מכן גם את כוונותיהם ואת תחומי העניין שלהם. ילד שמתבונן בקשריכם עם חברים ירצה לפתח את הכישורים החברתיים שלו. ילד שרואה אתכם קוראים ירצה גם הוא להתבונן בספרים. 
כאשר הילדים גדליםומסוגלים להבין את הדברים הנאמרים להם, הם מתחילים ללמוד באופן פורמלי יותר בקולטם את ההסברים שלכם. אך בכל דרך שבה הם לומדים, על כל הילדים להתנסות בעצמם בלימוד ובטעייה, ולהתמודד עמם בדרכם שלהם. לא כולם יגיעו לאותה הרמה, אך הדרכת ההורים תספק להם לפחות בסיס איתן בתחילת הדרך.
התשובה לשאלה, עד לאן יגיע בסופו של דבר ילד מסוים, תלויה במכלול גורמים: בכישוריו, באישיותו ובמידת הנחישות שיגלה, כמו גם בגורמים פגיעים יותר, כמו הביטחון וההערכה העצמית שלו.


מה דעתך על להבין כיצד ילדים לומדים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כהתפתחות, למידה