הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
למה_זמן_בהרבה_יותר_חשוב_מכסף

למה זמן בהרבה יותר חשוב מכסף?


בזמן אפשר ליצור נכסים לטווח הארוך שלא קשורים במקום עבודה מסוים לפי שעה.

זמן יקר כסף זה אנרגיה

לדוגמה:

אם סבלת 10 שנים בעבודה לא תוכל להחזיר 10 שנים לאחור של סבל מתמיד בעבודה שעבדת בה, אלו שנים אבודות שלא ניתן להחזיר.
 
הייתה לך לבצע משימה מסוימת בזמן שלך ולא ביצעת אותה, אז כנראה שיהיה לזה השלכות על העתיד שלך. זמן הוא משאב יקר וצריך להתייחס אליו בצורה שונה מזלזול.

כסף זה אנרגיה

הכסף הוא אנרגיה לקנות לנו עוד זמן. בזמן הזה אנו קונים את החופש שלנו, ואת הזמן לעצמנו. 

תוך כדי שאנו עובדים בתור שכירים אנחנו נכנסים לעשייה ובונים נכסים שהיו שווים לערך רב בעתיד.

שרפתי את השנים של הילדות שלי ביצירה, אבל זה משתלם כשמגיע החופש, פתאום אתה יכול להשתמש בכל מה שיצרת וליהנות מזה. זה גם יוצר לך תענוג בראש, וגם אתה מבין שהנכסים האלו יהיו שווים לערך רב בעתיד.

זמן > מוחלף בכסף

רובנו מחליפים את הזמן שלנו בכסף. אנו קורעים את התחת 10 שעות כל יום בשביל משכורת רעב, ומבזבזים את החיים שלנו מבלי לחשוב קדימה. פשוט לעבוד כמו חמור ולסיים את החודש כמו כל חודש, זה החינוך שקיבלנו במוסדות של הממסד.

מי שלא למד את הערכים של הממסד ופעל בשיטה שונה, כנראה שהתוצאות שלו שונות. הוא לא חונך להיות בקו מקובע, ולכן הוא יוזם יותר פעולות מאשר אדם שלמד את הערכים של הממסד. (ערכים של קו מקובע אחד) "תהיה מצוין ותקבל בהתאם"

למשל, לעבוד במפעל להרוויח משכורת קבועה עד לגיל הפרישה. היום אין כבר גיל פרישה, לא בגלל שגיל פרישה לא יכול להתקיים, אלא בגלל שאין מקומות עבודה קבועים. התחלופה כל הזמן משתנה במהירות.

בדרך כלל אין חשיבה על הזמן שאנו שורפים, אנו לא מרבים לחשוב 5 צעדים קדימה. זה לא שאנחנו רוצים בזה, אלא שפשוט רוב הזמן אנו במרדף של מרוץ עכברים אחרי משוכרת מסודרת שהממסד בנה לנו בראש.

אנו מחפשים עבודה עם משוכרת מסודרת שנוכל להתקדם בה. הבעיה שמשכורות מסודרות מזמן כבר מתו בעולם של היום וחשוב לפתח בזמן שלנו נכסים לטווח הארוך.
גם ידע זה סוג של נכס שאפשר להשתמש בו בעתיד ורצוי לעשות זאת.

צריך לקחת אוויר, פעימה, ולהתחיל לחשוב איך אנו מנצלים כל יום בבניית נכסים, כל זמן שאבד לנו לא ניתן להחזיר.

הלחץ לא יפתור לנו את בעיית הזמן, וגם לא יעזור לנו לבנות נכסים, אבל לחשוב, לנשום עמוק, ולסדר את הזמן שלנו כלפי התפתחות שלנו בתור אנשים בעלי ידע ויצירתיות. עשייה עצמית ולימוד עצמי הממוקד להתפתחות אישית שלנו.

"אין לי זמן לזה"

אנשים רבים אומרים "בזמן שלי אני מרוויח את המחייה שלי", לא אומר להספיק לעבוד. תעבדו תעשו כסף, אבל תנו גם זמן לעצמכם ללמוד עוד דברים, ולא להיות רק במרוץ עכברים אחר הבוס שלכם, או בחברה שאתם תקועים בה.

את השעון אי אפשר לעצור או לרדוף אחריו, הוא תמיד נע ואי אפשר לעצור אותו. כשעובר הזמן ואנו לא יוצרים נכסים אנחנו בעצם לא דואגים לעתיד שלנו בכדור הארץ. אנחנו פשוט לא חושבים לטווח הארוך בגלל אותו מרוץ עכברים.

מכירים את התשובה הזו "אין לי זמן לזה" 

מרוב שעות עבודה ושחיקה עצמית > מרבית אנשים שורפים את השעון בבזבוז אנרגיות כלפי הצלחה של מישו אחר, בדרך כלל זה הבוס שלהם בחברה שבה הם עובדים. אין בזה דבר רע לעבוד בחברה, או בתאגיד גדול.

אבל תוך כדי שאנחנו עובדים בעבודה, אנו מוצאים זמן ליצור נכסים וידע לעצמנו, אפילו עשייה שאנו אוהבים. חשוב ליצור את הדברים האלה מתוך מחשבה עמוקה על העתיד הרחוק, שלא בהכרח יהיה קל אם לא נחשוב קדימה.

לא לחשוב על תוצאה של "רגע מה זה אתן לי באותו הרגע"

מרבית אנשים חיים את החיים שלהם כאל שעון מסתובב ללא ערך. הולכים לעבודה בבוקר שורפים 10 שעות כל יום, בשביל לחזור בערב מותשים חסרי מוטיבציה ולעשות שוב למחרת בדיוק את אותו הדבר.

מדי פעם מוסיפים איזה תכנית ריאלטי שתעביר להם זמן
שעמום. מתמקדים בתפל, או בחיים של אנשים אחרים. 

בשביל לסדר את השעון שלנו אנו צריכים להתמקד בעצמנו. להסתכל על הזמן בצורה שונה. רובנו אומרים לעצמנו "אין לי זמן לזה" מבטלים את הזדמנויות מסביבבנו ליצור לעצמנו ערך כבני האדם.

יש לנו 24 שעות ביממה

לשאול את השאלה מה לא עשינו לעולם ב24 שעות ביממה? לקרוא ספר, לכתוב, לתת לעצמנו יותר ערך בזמן ולא להגיד אין לי זמן לזה.

(מחפשים רווח לטווח קצר) רווח יגיע רק אם נחשוב כמה צעדים קדימה. פעמים רבות נצטרך לעבוד בזמן שלנו ולא להרוויח שנים. אני פעלתי 5 שנים בעשייה לא רווח.

לפעמים הסתכלתי ושאלתי למה אני עושה את כל זה, אבל תמיד היה נחישות שבאה מצד אחר. ידעתי שזה ישתלם לי ובגלל זה עסקתי בזה. 

היו ימים קשים והייתי חייב סביבה שתתמוך בעשייה שלי. אם לא כנראה שהייתי משתגע מכל הכישלונות שחוויתי. היו ימים של דיכאון וימים של הצלחות קטנות. הכל קיים שמתחילים לנוע לעבר החלומות שלנו.

כשהעתיד יבוא וניצור נכסים אנחנו נגיד שזה היה משתלם. למעשה גם זמן לימוד כלפי דברים שמעניינים אותנו שווה הרבה יותר מכסף.

בשביל ללמוד לגלוש הייתי צריך לעסוק בעשייה ולפנות זמן ללמוד על הים, זרמים, גאות, שפל, צורות שונות של גלים וגם כושר חתירה, ציפה, ועמידה. בשביל שיהיה לי נוח באזור של הים לקח לי יותר משנתיים וחצי של לימוד תוך כדי עשייה בסביבת הים. 

האם שרפתי שנתיים וחצי של זמן בים ללימוד סתמי? בהחלט לא, למדתי להיות גולש גלים, למדתי על הים, ועל האפשרות שזה פתח לי בעתיד ללמד אנשים אחרים איך לגלוש, וגם אם לא ללמד אנשים אחרים, בניתי לעצמי נכנס שנותן לי שלווה.

האם ידעתי שגלישת גלים תתן לי שלווה? לא בהכרח שהבנתי את זה בהתחלה. התחלות היו קשות, מפרחות, מעצבנות. בסופו של דבר הזמן היקר שהקדשתי לזה הפך אותי לגולש גלים חריף ביותר.

היום אני לא מעריך את מה שלמדתי בכסף, בגלל שאין לגלישת גלים ערך שכסף יכול לקנות. גלישת גלים זה תרפיה, כמו כל ספורט אחר שבן אדם יעסוק בו בזמן שלו ליצור לעצמו שלווה.

בזמן הזה יצרתי לעצמי נכס שאי אפשר לקנות בכסף, וזו התובנה המיוחדת שהים לימד אותי על עצמי, ובכלל על החיים עצמם. ברגע שאתה בא עם הטבע בהרמוניה, זה עניין זמני עד שתתחיל להבין את חוקי הטבע ששולטים ביקום.

 
ידע שווה רק אם אתה יודע להשתמש בו ולנצל אותו ליצור לעצמך נכסים

אני יודע שרובכם במרוץ עכברים אחרי הבוס בעבודה, או האישה שלחוצה שתגיעו כבר הביתה, או לא יודע כל דבר אחר שמטריד אתכם.

אבל חשוב להבין שאם לא תשתמשו בזמן ביעילות זה יפגע בכם בעתיד. לפעמים אדם לא רואה את הפגיעה עצמה, כי הוא לא מסתכל 5 צעדים קדימה. הנאה רגעית קיימת מול העיניים שלנו בכל שלב נתון וזה המתכון לבזבוז זמן יקר.

אומרים לבן אדם "תחייה את הרגע" אני לא מאמין בבולישט הזה תחייה את הרגע, בגלל שאם אני חיי את הרגע ושם זין מה יקרה בעתיד שלי. בסופו של דבר התוצאות יבואו בהתאם לאותו זין ששמתי על העתיד שלי.

 


מה דעתך על למה זמן בהרבה יותר חשוב מכסף? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת yuvalbh10 ב 05/09/2015 22:05 ( הפרופיל שלי ) אחי אני ממש נהניתי מהמאמר שלך ודירגתי אותו אני ישמח אם תיכנס למאמרים שלי ותגיד לי מה אתה חושב ותדרג אותם.....תגובה לתגובה

ידוע כלמה זמן בהרבה יותר חשוב מכסף?, זמן יקר