הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
לפי_דעתי

חלום טוב


חלום ודימיון וההבדל שבינהם
חלומות הם תוצר של דמיון, אך ישנו הבדל בינהם. חלום הוא לא מציאותי משום שבו אנו יכולים לרוץ מאד מהר אך בעצם להישאר באותו מקום, מה שאין כן דמיון שפעמים אפשר להפוך אותו למציאות. ויותר מזה, ללא דמיון לעולם לא יכול אדם להתקדם לשום מקום א"כ נמצינו למדים שדימיון יכול להיות חיובי ויכול להיות שלילי.
 
אך הקנץ' כאן הוא שדמיונות נכנסות למוח האדם ברוב הפעמים, ע"י דעות חיצוניות מאנשים האחרים ולא מפס הייצור שלנו שהוא המוח הקטן והעצמתי שבראשנו. אם דמיון נמצא בתוך מוח האדם אך הוא זה שמפתח אותו לכיוונים חיוביים ולא תחת השפעה של סביבה מסויימת בה הוא נמצא לזה קוראים דמיון חיובי. אך בו ברגע שהדמיון הוא כן תוצר של השפעה סביבתית כלשהיא לזה קוראים דמיון שלילי. דוגמא לכך, היא השפעת הסרטים. אדם רואה סרט אקשן ודרמה, ומיד מתחיל לדמיין את עצמו בתור השחקן הראשי מיד צריך חבירו הקרוב אליו לזעוק לתוך עור התוף שבאוזניו "תתעורר בן אדם".
 
מטבע הדברים אנו רואים שהפגיעה הכי קשה שגורמים דמיונות אלו לאדם היא, שמתחיל האדם להיות מושפע מאחרים וכשהוא אומר לך "תשמע אחי, לפי דעתי..." אינה דעתו בכלל אלא של זה שדיבר איתו לפני דקות ספורות. אך זה התסביך והבלבלה הכי קשה שנראה לאדם בדברים מסויימים שהוא את דעתו אומר, אך האמת שאינו מבין לרגע מה יצא מפיו. הפיכת דמיון שלילי למציאות הינה הדבר הכי מפחיד עלי אדמות. אנשים יכולים לשרוף חיים שלמים של תעסוקה דמיונית שאינם מבינים כלל מדוע נמצאים הם בתוכה אך הדימיון שלהם כל כך חזק עד כדי כך שהוא נותן להם להעביר את שארית חייהם בצורה שהוא הדימיון השלילי רוצה.
 
תוצאת הפגיעה הישירה מדמיון והשפעה חיצונית יכולה להתבטאות בהרבה אופנים. לדוגמא, אדם יכול לעשות צעד כלשהוא אשר לוקח מימי חייו שלש שנים ויותר בכדי להראות לכולם "הנה גם אני עשיתי את זה", כאן הוא לכאורה מחזק את האגו שיושב בלב הקטן שלו, אך בתכלס' זה לא הוא.
 
אי לכך ובהתאם לזאת חייב האדם לעשות את תעסוקת חייו כפי ראות עיניו ולא כפי ראות אחרים הסובבים אותו, כל אחד יכול להקדיש 10 דקות בשביל ה 120 שלו, לשבת ולחשוב איפה "אני" רואה את עצמי בעוד כמה שנים, ולא איפה רואים אותי אנשים בעוד כמה שנים. שהרי ידוע שברגע שאותו אדם שהלך שולל אחרי סובביו אף אחד מהם לא יסתכל לכיוונו אם יפול. למה? ככה! זהו עולם אכזר שבו אנו חייבים לקיים חשיבה עצמית ללא אינטרסים כלל, אלא אך ורק את האינטרס שלנו עצמנו שהוא ההצלחה האישית של חיינו.
 

בהצלחה!!!
 
 



מה דעתך על חלום טוב ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י יהודה
בתאריך: 13/12/2013
יהודה שוקר בן 31

80 מאמרים | 183168 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר ליהודה
קורא יקר! נהנית? שחק אותה בטיפ קטן, תודה.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!