הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מבוא_לכירולוגיה_בגישה_יהודית_חלק_1

מבוא לכירולוגיה בגישה יהודית חלק 1


קבלה תורת הסוד של עם ישראל המיצגת הרובד הנסתר שבתורה נגזרת מהשורש קבל שמשמעותו להקביל כלומר: המציאות הגשמית נגזרת מהמציאות הרוחנית, עקרון נוסף שמנחה אותנו תורת הקבלה היא נושא ההתכללות שבכל מרכיב רוחני ומשתלשל מכך גם גשמי משקף ומבטא את כל שאר המרכיבים עקרונות אלו יעזרו לנו להבין כיצד ניתן לאבחן דרך איבר בגוף נושאים הקשורים לאיברים אחרים בגוף ובנפש .
מבוא לכירולוגיה בגישה יהודית חלק 1
 
 
 
1) התכללות בביטוי פיזי ונפשי בגוף האדם
 
קבלה תורת הסוד  של עם ישראל המיצגת הרובד הנסתר שבתורה נגזרת מהשורש קבל שמשמעותו להקביל כלומר: המציאות הגשמית נגזרת מהמציאות הרוחנית, עקרון נוסף שמנחה אותנו תורת הקבלה היא נושא ההתכללות שבכל מרכיב רוחני ומשתלשל מכך גם גשמי משקף ומבטא את כל שאר המרכיבים עקרונות אלו יעזרו לנו להבין כיצד ניתן לאבחן דרך איבר בגוף נושאים הקשורים לאיברים אחרים בגוף ובנפש .
בתורת הקבלה נהגו להקביל בין עולמות רוחניים וכן ספירות עליונות לאיברים בגוף האדם מאוחר יותר הבעל שם טוב וחסידיו חיברו את עולם הרוחני גם לכוחות נפשו של האדם שמשתקפים גם באיבריו של האדם. עקרון ההתכללות מופיע בצורה מופלאה בתופעה הביולוגית שהתגלתה לאחרונה הכוונה בעשורים האחרונים של החומר התורשתי האנושי שכול תא בגוף האדם מכיל מידע על כול הגוף כולו ומבטא בצורה גשמית בצורה מופלאה את נושא ההתכללות .החומר התורשתי המכונה DNA   מורכב משרשראות של 4 סוגי מולקלות המכונות A,T,C,G והם כמעין קוד שלפיו תאי גוף האדם מייצרים סןגים שונים של חלבונים. אותו חומר תורשתי מצוי בכול תא בגוף האדם המורכב מטרליוני תאים אך בכל תא חלק אחר של אותו חומא תורשתי מופעל אך בפטנציאל קיים המידע הכללי על כל גוף האדם בכל תא זה מבטא בצורה מופלאה את נושא ההתכללות שדיברנו עליו.
 
 
 
2) כף היד כראי לנפש
 
כפי שכבר הבנו בכול אברי הגוף  יש שיקוף של כול שאר אברי הגוף וכן זיהוי כוחות נפשו  בכול אברי הגוף (כמו לדוגמא בעין, בכף הרגל, באוזן, בפנים ועוד...) אך בצורה המיוחדת ביותר וכעין מפה הנפרשית עבורנו זוהי כף היד, או יותר נכון, כפות הידיים שהן כמעין שרטוט של מפה למצב הנפשי המולד של האדם וכן למצב הנפשי הנרכש של אדם; אותו הוא רכש במסעו בחיים. מבחינה מדעית מעניין לציין כי כפות הידיים מרושתות בעצבים בכמות רבה וגדולה יותר משאר אברי הגוף  ביחס לגודלם ביחס לגוף כמו כן בניסויים מדעיים גילו כי במוח האדם יש יצוג פיזי גשמי לכול איבר בגוף וכפות הידיים יש יצוג גדול מאוד לא פרופוציונלי לגודלם הממשי. עובדות אלו מראות על קשר ישיר בין מוח לכף היד. הכירולוגיה מספרת לנו כי תכונותיו המולדות  של האדם וכן רשמיו שנחרטו בו נתקבעו בו כתבניות התנהגות נרשמות בכף היד בדמות שרטוט קוי היד וכן מבנה כף היד עצמו: מרקם העור, גודל האצבעות, יחסים בין האצבעות, מבנה צפורניים ועוד.
יש לציין כי כמו בכול דבר גם בכף היד יש רמות אבחון. יש אבחון ברמה הרפואית פיזית נטו, אבחון מחלות. ויש את הרובד העמוק יותר: אבחון של המצב הנפשי- רגשי. בהזדמנות זו ראוי לציין שאין אנו עוסקים ברמת הנשמה כמו גלגולי נשמות, תיקונים של הנשמה ועוד למרות שזה אפשרי וכמו שהרבי מלובביץ בהתיחסותו לעניין אומר שהוא לא מכיר משיהו שיכול לעשות זאת בימינו. אדם שמיוחס אליו בהיסטוריה הקבלית שניחן ביכולת זו זה הארי הקדוש. וכמו כן כול נושא המיסטיקה עתידות זה רמה נמוכה מאוד של הבנת המציאות וכמובן אסורה על פי התורה לכן יש אנשים שנרתעים מנגיעה בתחום. התחום בו אני מתעסק נוגע בעיקר לאבחון הנפשי רגשי של האדם תוך התיחסות לחויות הפסיכולוגיות מהעבר שנרשמו בכף היד; ניתן דוגמא: חרדת נטישה, תופעה שהמון אנשים סובלים ממנה קיימת כסימן בזרת של האדם שמייצגת את הקשר עם האמא, את הדימוי העצמי של האדם ונמצאת בחלק התת מודע של כף היד. הסימן הינו פרק אמצעי חסר בפרק האמצעי של הזרת. הסימן הזה הוא כמעט אוניברסלי כיוון ששייך לשלבים מוקדמים בהתפתחות התינוק גיל 1-2 ונוצר בגלל פחד של התינוק שאימו תעזוב אותו בעקבותה השארתו עם בייביסיטר, סבתא, דודים וכדומה.
בגיל מבוגר חרדה זו תשפיע על התנהלות של המובגר בזוגיות, אותו בן אדם לא ישתף את בת זוגו בכול דבר מפחד לנטישה, סוג של כשל בדימוי העצמי.


מה דעתך על מבוא לכירולוגיה בגישה יהודית חלק 1 ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה