הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מדע!_בדיוני

אי שם בשמיים


אוהבים סרטי חלל?! תודו שמסקרן אתכם עד כמה המדע שם עדכני...
אז יצאו לא מעט סרטי חלל מרעננים בשנים האחרונות. ביוטיוב תוכלו לצפות בטריילרים של "מסע בין כוכבים" , "הנוסעים", "כוח משיכה", "המקום ביננו", "להציל את מארק וואטני" והרשימה נמשכת..
אפתח בהתוודות - לא ראיתי "כוח משיכה". קראתי ביקורת על זה שיש שם סצנה (מפורסמת!) שבה יש התעלמות מוחלטת מכמה חוקים פיזיקליים מוכרים ובסיסיים. לא היה לי את הסבלנות...
"מסע בין כוכבים" לעומת זאת מככב (!) בראש הרשימה של סרטים מבוססי מדע עדכני. רבות היו הביקורות המפרגנות על השימוש באחת התאוריות היותר מפורסמות של איינשטיין. גם שם היו הזיות כמו למשל חללית שמתקרבת לחור שחור ושורדת (הממ..) והעובדה שהאסטרונאוטים היו מוכרחים לנחות פיזית על כוכבי הלכת בכדי לבדוק את כשירותם לאיכלוס האנושות ( לא יכולתם להשתמש בטלסקופים המיוחדים שקיימים בדיוק עבור מקרים כאלה ולחסוך מלאאא זמן משאבים וסכנות...?).
"המקום ביננו" מתוק וקליל , מתאים לבני נוער. סיפור אהבה בעיקר - החלק המדעי די חובבני. לגור במאדים זה חלום אומנם פחות רחוק מאי פעם, אבל גם אם זה עומד לקרות- זה לא יראה כמו ב"המקום ביננו" וגם לא כמו ב"להציל את מארק וואטני". 
"הנוסעים" תסכל אותי בתור צופה. עלילה מובנת מאליה ברמות מתישות! החללית שם בדיונית לחלוטין במבנה המרחבי ובעיצוב שלה - אולם מתקדמת בקצב יחסית סביר- כרבע ממהירות האור. בסרטים אחרים המהירויות שואפות למחצית ממהירות האור ויותר - חיים בסרט!!!
ואם כבר העלתי את זה ואם הגעתם עד כאן סימן שאתם פריקים כמוני אז הנה פרט מעניין-משמח: כיום עובדים על ננו חלליות שיגיעו למהירויות עצומות ששואפות למהירות האור ויוכלו לחקור כוכבי לכת של שמשות אחרות! (כרגע השמש הכי קרובה אל זאת שלנו שנקראת אלפא קנטאורי נמצאת במרחק כ- 4.37 שנות אור מאיתנו ובעברית יקח לחללית מאוישת עם הטכנולוגיה הנוכחית הרבה הרבה הרבה הרבה זמן להגיע לשם...)
ובכן זה היה על קצה המזלג הקוסמי כמה מילים והרהורים...צפיות נעימות :)
 


מה דעתך על אי שם בשמיים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמדע,חלל,קולנוע