הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מה_לי_ולבית_המקדש

מה לי ולבית המקדש?


יהודים רבים שואלים את עצמם למה לי לצום על בית המקדש ? אני לא ראיתי אותו מעולם וגם סבא שלי לא ראה אותו מעולם ... אם כן אז למה אני צריך לצום ? ולמה אני צריך לנהוג מנהגי אבלות במשך שלושת השבועות של בין המצרים ? כמה תשובות קטנות שיעזרו לכל יהודי ויהודיה להבין את חשיבות בית המקדש
"כל דור שלא נבנה בו בית המקדש כאילו חרב בו " כך אמרו רבותניו זצ"ל , וכך גם אומרים בתיקון רחל .

אפתח את המאמר דווקא הסיפור קטן , סיפור של זוג אוהב ובנם הקטן .
לפני שנים חיו בירושלים זוג מקסים שכל מבוקשם בעולם היה  להביא ילד לעולם , במשך שנים הזוג ניסה את כל האמצעים הרפואים הקיימים אך כלום לא הואיל .
לאחר שנים של ניסיונות קשים ועשרות אכזבות סוף כל סוף ההפריה נקלטה .
עברו חודשי ההריון הזוג חיכה למועד המיוחל לאותו ילד שלו חיכו שנים , אך לא תמיד הרצון והמציאות הולכים יחד דווקא שהכל היה נראה בסדר דווקא אז עמדו בפני הזוג שתי אפשרויות קשות ...
האישה שכבה במיטה בבית החולים עומדת ללדת כל רגע  , הרופא יוצא מחדר הלידה אל הבעל ואומר לו ידידי יש לך שתי אפשרויות האחת הילד יוולד בריא ושלם אך אשתך תמות , השנייה הילד ימות והאישה תחייה מה אתה מעדיף ?
איזה מסכן הבעל הזה שצריך לבחור בין אישתו האהובה לבין חלום חיו הילד שלו איחל שנים .
הבעל שאל את עצמו " מה אני עושה ? הילד , אישתי ? מה לבחור ? אני רוצה את שניהם ... " הבעל אמר לרופא אני אשל את אישתי מה שהיא תבחר אנחנו נעשה ... "
"אישתי היקרה .... מי ייתן ונבואת הזעם הזאת לא תתממש אך את צריכה לבחור אישתי האהובה יש בידנו שתי אפשרויות או את או הילד אני לא יכול לבחור לבד באמת שאני לא יכול בבקשה תבחרי את מה שתבחרי כך יהיה ... "
ענתה לו האישה " מה השאלה בכלל בעלי היקר ? חיי ללא הילד לא שווים דבר זה היה תפקידי בעולם ללדת ולמות ברור שאני מעדיפה למות למען הילד הזה שכל החיים רצינו , רק בקשה אחת יש לי אלייך כשהילד יגיע לגיל מצוות ושהוא כבר יוכל לומר עליי קדיש תספר לו את מה שקרה כאן ושיגיד קדיש בכוונה גדולה ... אתה מבטיח לי ? "
"כן אישתי אני מבטיח לך הקדיש שלו יהיה עם כוונה גדולה "
וכך היה האישה נפטרה הילד נולד בריא ושלם  עברו שנים הילד גדל הגיע לגיל מצוות האבא אמר לידו את בקשת אמו סיפר לו איך אותה אמא קיפחה את חייה למענו "תגיד קדיש בכוונה גדולה .!!!! תזכור את אמא שלך שאהבה אותך ובזכותה אתה חי !!! "
הילד עלה לומר קדיש ... עם קדיש כזה עדיף היה לו להיוולד אילם ... בלי כוונה בלי משמעות כמו סיפור ילדים ... איזה בושה ... "תגיד בכוונה תתכוון לכל מילה !!! אמר לו האבא הנבוך ...
הילד ירד מהדוכן בסוף הקדיש ואמר לאביו " אבא איך אני יגיד קדיש בכוונה ? אתה אהבת את אמא ועדין אוהב אני לא מכיר אותה מעולם לא ראיתי אותה מה לי ולה ? איך אני יגיד קדיש הכוונה ?
מה אתם הייתם אומרים על הילד הזה ? תעצרו שנייה לחשוב לפני שתמשיכו לקרוא ... באמת תחשבו על מצב כזה מה אתם הייתם עונים לאותו ילד ?

אחרי שעצרתם לחשוב ... ועניתם לעצמכם תשובה , עליי לומר לכם בלב שלם אין הבדל בין האמא הזאת לבין בית המקדש בית המקדש הוא מקור השפע לעולם השער בין בורא עולם בין אבינו שבשמיים אליונ השכינה  הקדושה סילקה את עצמה מעם ישראל  .
לכל אחד ואחת מאיתנו יש קשר ישיר לחורבן זה לא אותם דורות שחטאו אלא גם אנחנו עדין חוטאים ועדין לא עושים רצון אבינו שבשמיים " כל דור שלא נבנה בו בית המקדש כאילו נחרב באותו דור " .
החטא שלהם לא היה שלא הייתה תורה ולא שלא קיימו מצוות אלא שנאת חינם , אנחנו לא שונים מהם , יש המון תורה בעם ישראל יש המון מצוות אבל אנחנו גם עוזבים את תורת אבינו חלקים גדולים בעם הקדוש הזה בוחרים ללכת בדרך שאין בה תורה ושאין בה מצוות כל אחד הישר בעיניו יעשה מנסים להידמות למערב לאמריקנים ולאופאים למה ? 
אנחנו העם שהנחיל לעולם כולו את ספר הספרים ואת התרבוות את הטוב שבעולם הביא העם היהודי  , אבא מחכה לנו שנשוב בתשובה שנחזור למקורות שלנו ... תפתחו עיניים ותראו  מי שומר עליכם ? צה"ל ? אשרי חלקם של החיילים שעומדים על גבולות ארצנו ושמרים עלינו (אני גם הייתי לוחם) אבל באמת נראה לכם שצה"ל יכול להגן עלינו מתקיפה משולבת של כל ארצות ערב ? באמת ? 6,000,000 יהודים נגד 1,000,000,000 ערבים ? ואנחנו ננצח ? אם לא אבינו שבשמים לא היינו כאן לא היינו חיים אנחנו חיים בנס , 2,000 שנות גלות ועדין העם הזה קיים התורה הקדושה נשמרה כמו שהיא הביטו לשמים ושאו תפילה לאבא שמחכה לנו שנחזור אליו נשמור תורה נשמור שבת נקיים מצוות נראה לכל העולם שאנחנו לא מתביישים להיות יהודים גאים בתורת משה ונבואתו גאים באבינו שבשמים . 
מי ייתן וכל עם ישראל יחזרו בתשובה שלמה . כן יהי רצון ונאמר אמן .
אבל כמו שנאמר קודם החטא שלהם היה שנאת חינם ואנחנו שונים מהם ?  אנחנו מוכים בשנאת חינם , חרדים חילונים מתנחילם ימין שמאל אמצע ... תתעוררו אנחנו כולנו אותו עם אנחנו כולנו יהודים במקום לשנוא אחד את השני במקום לחפש את השוני במקום לחפש את המחלוקת בואו נחפש את המשותף את הדומה את האהבה בנינו כולנו אחים כולנו קשורים לאותו עץ כמו שאמר האר"י הקדוש עליו השלום זכותו תגן עלינו נשמות עם ישראל קשורות זו בזו .
תארו לעצמם מצב כזה שנשכתם את הלשון ויד ימין נותת אגרוף לאותה שן שנשכה את הלשון ושוברת אותה ויד שמאל מחזירה מכה ליד ימין זה נראה הגיוני ?
בדיוק ככה זה עם ישראל אנחנו קשורים זה לזה כשאחד עושה טוב כולנו נהנים מהטוב שלו כשאחד עושה רע כולנו סובלים מאותו רע , אל תכו זה את זה אל תשנאו זה את זה תאהבו "איש את אחיו יואהב "
אל תבכו רק על בית המקדש שנחרב לפני 1943 שנים אל תבכו על בית המקדש שנחרב בכל דור ודור שהוא לא נבנה בו , ולמה ? אותה שנאת חינם שהייתה להם יש גם בנו אבל לא רק זה אנחנו הוספנו חטאים משלנו עזבו את דרך אבותינו הלכנו בדרכי המערב בדרך אדום .
מי ייתן ועם ישראל יחזור למקורות שלו לתורת הקב"ה וב"ה בית המקדש יבנה בדורונו במהרה כן יהי רצון ונאמר אמן...
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מה לי ולבית המקדש? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Shlomymvp ב 10/07/2012 22:08אני מצטער שהובן מדברי שצריך לפרק את צה״ל חס ושלום גיוס הוא חובה וצה״ל חייב להתקיים ואנשים חייבים להתגייס אבל צה״ל צריך לדעת לשלב בתוכו גם דתיים , נכון יש את הדתי לאומי שהולכים לצבא ומשתלבים יפה מאוד אבל אתה יכול לשאול אותם כמה בעיות הלכתיות יש בצבא שהם מעלימים מזה עין . מה שרציתי לומר שכמו שהצבא חשוב גם הדת חשובה . ביום כיפור מה שהציל אותנו זה דווקא הכיפור עצמו ואני אסביר , במובן הפשוט של זה היה ניתן לזמן את כולם בקריאה מהירה לצבא מפני שכולם היו בבתים , תאר לעצמך מה היה קורה אם זה היה חג שאנשים נופשים בו ? וגם קרו לא מעט ניסים יש סיפור על הקצין הסורי שנעצר בקו התילים של רמת הגולן כשנחקרו אותו הוא אמר לסוכן מוסד כשנשאל למה הוא נעצר ״ ראיתי יד גדולה יורדת מהשמים ומסמנת לי לעצור וצבא של מלאכים לבנים עומדים מולי , אני עצרתי״ ולגבי ששת הימים ? הפנטגון אמרו שאי אפשר לנתח טקטית את המלחמה הזאת מפני שהיא כולה נס אחד גדול ... ועכשיו ראית ושמעת על עופרת יצוקה ? כל עזה מלאה בתים ממולכדים כמה לוחמים נפגעו מפיצוצי בתים ממולכדים בעזה ? אנחנו באמת חיים כאן בנס תגובה לתגובהמאת אמיר ב 10/07/2012 21:30אפשר בקלות להתחבר להגיון במטאפורות שלך, אתה צודק לגבי שנאת חינם אבל אני לא מסכים אתך לגבי 1,000,000,000 שכנים ערבים כנגד 6,000,000 יהודים - הרי ברור לך שאם כל מדינת ישראל יעצרו את מה שהם עושים ויתפללו אנחנו נותקף בלי רחמים - ראה מלחמת יום כיפור, לצערי הצבא הכרחי וכמות החיילים הדרישה להתגייס היא תנאי להמשכיות שלנותגובה לתגובהמאת shlomymvp ב 10/07/2012 19:29 ( הפרופיל שלי ) אשמח לקבל ביקורת לכתבה ... תגובה לתגובהבתגובה לshlomymvp מאת אחד שיודע ב 27/03/2017 13:56אתה אידיוט או שאתה עושה את עצמךבתגובה לshlomymvp מאת אריאל וילנר ב 17/07/2012 19:42רעיון מאד יפה אבל כדאי לחדד בנמשל על בית המקדש שהיום אנחנו חיים " בזכות חורבנו" כי אלוקים שפך את זעמו על עצים ואבנים ולא עלינו ח"ו, אשמח לשמוע עוד תובנות שלך

ידוע כעם ישראל , גלות , אהבת ישראל , כאב, חינוך ,