הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מינרלים-לגוף

למה מינרלים חשובים לגופנו?


מה קורה כשאחד החומרים הללו חסר? במאמר זה נדון במיוחד ב"מינרלים".
גוף האדם הוא מכונה מופלאה, הפועלת באמצעות חומרים שאנו מספקים לה. נוזלים, ויטמינים ורכיבים אחרים משפרים את פעילותה, וחלקם חיוניים לפעילותה התקינה. הדבר דומה לדלק שאנו מזרימים למכונית, לשמן המפעיל את המנוע וגורם למכונית לנוע. אך מה קורה כשאחד החומרים הללו חסר? במאמר זה נדון במיוחד ב"מינרלים".

מה הם המינרלים?

כאשר אנו שותים מים, או ניזונים מצמחים ומבעלי חיים, אנו מספקים לגוף גם את החומרים הגיאולוגיים הזורמים בסביבתם. בין חומרים אלה ניתן למשל למנות את הנחושת, הסידן, האבץ וחומרים נוספים. אלה הם המינרלים, שכל אחד מהם משמש כחומר מהותי לבנייה של תאי הגוף השונים. נהוג לחלק את המינרלים לשתי קבוצות עיקריות המבוססות על אחוז החומרים שלהם בגוף - "המאקרו מינרלים" מהווים ארבעה אחוז, וה"מיקרו מינרלים" נמצאים בגוף בכמות נמוכה יותר.
 

תפקידם של המאקרו מינרלים

בין המאקרו מינרלים החיוניים לגוף נמצא את הסידן - האחראי לבניית העצמות והשיניים שלנו. את הסידן נמצא בדרך כלל בירקות כמו תרד ועלים אחרים, בפירות הדר שונים ואפילו בסומסום המרכיב את מטבל הטחינה. מאקרו מינרל חיוני נוסף הוא האשלגן, התומך בפעילות השרירים והעצבים בגוף, וכן מסייע לחילוף חומרים.
 
גם המגנזיום נמנה על קבוצה זו - ואחראי על גמישותם של השרירים, וכן על הרמה האנרגטית שלנו בגוף. והגופרית -ממנו נוצר הקראטין אחראי לבריאותם של חלקי גוף הגדלים גם כאשר אנו מבוגרים כמו השיער והצפורניים.

תפקידי המיקרו מינרלים

המיקרו מינרלים נמצאים בריכוז נמוך יותר בגוף, אך נוכחותם חיונית לאין ערוך. בין המיקרו מינרלים המוכרים ביותר, ואולי אחד החשובים בהם נמצא הברזל המסייע להובלת החמצן בצורה תקינה בגוף. מחסור בברזל יכול ליצור מצב של חולשה כללית או במקרים חמורים יותר אנמיה. מיקרו מינרל חשוב נוסף הוא האבץ, המסייע לגוף לייצר חלבונים השותפים בחיזוק המערכת החיסונית בגוף. בדומה לברזל, מיקרו מינרל נוסף מוכר דווקא מתחום אחר - המתכות. מדובר בכמות קטנה הנחוצה לגוף, של נחושת, המשמשת כמסייעת לברזל בשמירה על אלסטיות העורקים ובנייה של תאי הדם האדומים.
 
מעבר להם, מינרל נוסף, שנחיצותו כיום שנויה במחלוקת הוא הפלואור. בעוד הוא ידוע כמסייע לבריאות השיניים באמצעות בניית מעטפת האמייל סביב השן, כמות גדולה מדי ממנו עשויה לגרום דווקא לתחלואה בקרב תינוקות. לכן, במרבית הערים בישראל הפסיקו להוסיף בצורה מלאכותית מינרל זה למי השתייה. מינרל אחרון אנו מכירים דווקא מהבריכה - הלא הוא הכלור. בגוף, הוא משמש כחומר המסייע לקיבה לעכל חלבונים שונים, ומסייע לשמור על איזון הנוזלים בו.
 
לסיכום, המינרלים השונים המגיעים אלינו בזכות המזון שאנו צורכים, ומי השתייה שלנו, חיוניים למגוון רחב של פעילויות בגוף. בין השאר על פעילות הלב, זרימת הדם, העורקים, הובלת החמצן בגוף, איזון הנוזלים ומערכת העיכול והמערכת החיסונית. מחסור במינרלים אלה יכול להוביל לסוגי תחלואה שונים, ולכן חשוב לשים לב לריכוזם בתזונה היומיומית (במיוחד בירקות אותם אנו אוכלים).


מה דעתך על למה מינרלים חשובים לגופנו? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י aviv22
בתאריך: 12/12/2017
אביב לוי בן 31

84 מאמרים | 89927 כניסות
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
תגיות
מינרלים