הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מכתב_לעצמי

מכתב לעצמי


אם הייתה לי מכונת זמן הייתי חוזרת אחורה ואומרת לעצמי הקטנה כמה מילים, נותנת לה עצות. אבל לצערי אין עדיין מכונה כזו, אז כתבתי לעצמי הקטנה כמה דברים.
מזל טוב, את בת 12 היום. בת מצווה זה דבר גדול בשביל כל ילדה, זאת הזדמנות בשבילך להיות מלכה ליום אחד, לחגוג את עצמך, להיות שמחה שגדלת ואת בדרך ללהיות אישה. אני גאה בך על החוזק שלך, רציתי להגיד לך את זה כבר מזמן אבל לא חשבתי שתביני על מה אני מדברת, כי את עדיין ילדה סה"כ. יש לך היום מסיבה גדולה, עם תקליטן והכל, מלא ילדים יבואו ויהיה שמח, החברים שלך שאוהבים אותך מאוד ובאו מרחוק לחגוג איתך עשו את זה בשבילך, אל תשכחי את זה לעולם. עוד כמה שנים, כשתגדלי, את תביני את זה לבד כבר, שחברים זה אחד הדברים הכי חשובים לך בעולם ובלעדיהם את תרגישי שאין לך חמצן. תדעי לך שהרבה אנשים אוהבים אותך, אני יודעת שקשה לך לראות את זה עכשיו כי את במלחמה עם העולם, את מתבגרת והרבה דברים נוחתים עלייך בפעם הראשונה והכל עמוס ומבלבל, במיוחד שאת נמצאת בעיר חדשה, בבי"ס חדש, הכל חדש, פתאום יש לך חדר משלך, יש לך פרטיות, מה עושים עם כל הפרטיות הזאת פתאום? אני יודעת שאת חושבת לעצמך שבטח יש לך מה להסתיר אם נתנו לך פרטיות, אבל זה לא נכון, אין לך מה להסתיר. את כל מה שאת עוברת עכשיו, תחושת הבדידות כי כל החברים שלך רחוקים ממך, הבלבול של הנאמנות לחברים הישנים והרצון להתחבר לחברים חדשים, ההורים מאוד עסוקים בעבודות החדשות שלהם ואת נשארת לבד עם המחשבות לעשות סדר, לא דבר קל לילדה בגילך. תדעי לך שאת חזקה, וככל שהשנים יעברו את תגלי את זה יותר ויותר, את יכולה להתמודד עם כל דבר שיגיע אל סף דלתך, אני יודעת כי אני מכירה אותך כבר 35 שנה. אני זו את ואת תהיי אני.
אני רוצה לתת לך כמה עצות לפני שאת מתחילה את התהליכים שעברתי במשך השנים, כדי לחזק אותך ולשמור עלייך שמחה ומאושרת כמה שאפשר, את תסתדרי גם בלי העצות שלי אבל אם רק עצה אחת תעזור אז עשיתי את שלי. קודם כל, חשוב שתדעי שיש לך הרבה יותר ממה שאת חושבת, יש לך משפחה שאוהבת אותך, גם אם הם מראים את זה בדרך שאת לא מבינה, הם דואגים לך ואת מפתיעה אותם כל הזמן, בהמשך הדרך הם יגידו לך את זה. תדעי שיש לך כישרונות גדולים מאוד, ואני מתחננת אלייך: אל תשמרי אותם במגירה כל כך הרבה שנים כמו שאני עשיתי, אל תפחדי להראות לעולם מה את שווה, כי יש לך מה לתת, יש לך המון מה לתת! אל תשכחי את זה לעולם! במקום לחלום חלומות ולהשאיר אותם במגירה, חבקי את האומץ הכל כך ידוע שלך ותני לו לעשות בשבילך את מה שאת מפחדת כל כך ממנו, תנו לו לפרוח. אם לא תעשי כך, תמצאי את עצמך בגיל שלי מסתכלת אחורה ושואלת לאן נעלמתי לעצמי כל כך הרבה שנים.  אל תשכחי לחבק אנשים שאת אוהבת, את לא יודעת מתי הם יעלמו מחייך, תזכרי תמיד לחייך כמה שיותר, חיוך מביא ברכה, המון דברים טובים קורים כשמחייכים. במיוחד לך. השנים שיעברו ינסו הכל כדי למחוק לך את החיוך אבל אל תתני לחוויות הרעות לנצח, את והאהבה שיש לך לתת- תנצחו אותם, אני יודעת שאת עוד לא מבינה על מה אני מדברת אבל את תביני בהמשך.
עוד עצה אחת יש לי אלייך, אחת אחרונה ומאוד חשובה, אני מבטיחה.
אל תשכחי לבכות לפעמים, אני יודעת שקשה לך לבכות. את שומרת הכל בפנים ואז את מתפוצצת ואף אחד לא מבין מה קרה פתאום. הבכי משחרר מאוד, תדעי להכיל את הכאב שלך ולשתף אחרים כשמשהו יושב לך על הלב, ברגעים כאלה שכואב, גם תוכלי לפרוק וגם תדעי מי באמת איתך.
אל תשכחי אף פעם שאת עושה את הכי טוב שלך. אוהבת אותך מאוד. את. 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מכתב לעצמי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת להביור ב 21/10/2013 15:19 ( הפרופיל שלי ) הרעיון להשיא עצות ל"את" מימים עברו נחמד, במיוחד שהעצות עצמן נכתבו בחכמה. חבל רק שהרעיון אינו מעשי ולעולם לא יהיה מעשי (כתבת בהקדמה שאין עדיין מכונת זמן, אז לצערי לא רק עדיין אלא שלעולם לא תהיה). משחר ההיסטוריה השתעשעו בני אנוש באשליה "אילו הייתי יכול להחזיר את הזמן לאחור ..." וכו' וכו'. לצערנו הרב לא ניתן להחזיר את הזמן לאחור, או נכון יותר "לחזור אל העבר" אפילו בחלקיק של שנייה, קטן ככל שיהיה. לא ניתן למנוע אסון לאחר שקרה, לא ניתן לחוות שוב רגעים יפים שחלפו ואינם, אין אפשרות כי חזרה בזמן עומדת בסתירה להגיון. כתבתי באתר זה רשימה בשם "הגיגים על מושג הזמן" שאולי תעניין אותך (ואולי לא). אם תרצי, קראי אותה ואשמח לתגובתך. מאחל לך ולכולנו עתיד נפלא. יואלתגובה לתגובהבתגובה ללהביור מאת מיקה11 ב 22/10/2013 02:11מסכימה איתך שלחזור בזמן זה לא רלוונטי כי זה לא קיים. אני טיפוס אופטימי,או אם תרצה לקרוא לזה בשם אחר- מאמינה.

ידוע כעצות לעצמי, אהבה, הערכה, בטחון עצמי, חוזק, אישיות, סבלנות, כשרון