הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מעוניין_במחשב_נייד_טיפים_שימושיים_לפני_הקנייה!

מעוניין במחשב נייד? טיפים שימושיים לפני הקנייה!


ישנם אינספור מחשבים נייד וזה כבר עושה אותנו מבולבלים, על מה צריך להסתכל במיוחד לפני הקנייה?
עולם המחשבים והחומרה הוא עולם עצום אשר מתעדכן לעיתים תכופות מאוד.
החלטת שאתה רוצה לקנות מחשב נייד אבל נוכחת לדעת שיש אינספור מחשבים ושכולם נראים טוב לעין. במידה ואתה אדם שלא רוצה להתאכזב, אתן לך מידע התחלתי מהם האספקטים שעליך צריך להסתכל בעת קניית מחשב נייד.


1) מהם עיסוקיך במחשב? האם אתה מתכנן לשחק במשחקים כבדים? או רק לגלישה באינטרנט ועבודות אופיס?
במידה ואתה מתכנן לשחק במשחקים עליך לדעת -
א. שעליך לקנות מחשב עם מאיץ גרפי חיצוני. זאת אומרת. אם הכרטיס הבסיסי של המחשב הוא אינטל 4000 אזי זה לא מספיק ותצטרך לקנות כרטיס בהרבה יותר חזק (תלוי בצרכיך) כגון כרטיס מסוג GeForce nVidia
ב- מחשב עם מאיץ גרפי חיצוני ישתמש בסוללה יותר ולכן זמן הסוללה יתקצר. לכן אם אתה לא מתכנן לשחק במשחקים - אל תקנה מלכתחילה כרטיס מסך חיצוני. כרטיס המסך הבסיסי של המחשב יספק את צרכיך (בד"כ של אינטל).
ג- גודל המסך- מסך 15.6 הוא מינימלי למשחקים מפני שהוא יחסית מספיק גדול. פחות מכך - לא נעים לשחק במשחקים.

2) לשים לב לפרטים הקטנים.
הרבה אנשים לא מכירים בהבדל. אך מה ההבדל בין מחשב שבו יש מעבד I3 3217U לבין מחשב שבו יש מעבד I3 3120M ?
המעבד הראשון הוא מעבד מסוג U ואילו השני מסוג M כפי שאפשר לראות. מעבדים מסוג U בדרך כלל יותר חלשים מהסוג M - ועל זה מומלץ להסתכל לפני הקנייה.

3) מהירות דיסק קשיח.
רוב המחשבים הניידים היום - ידועים במהירות הארד דיסק של 5400rpm - אם מצאת את אותו מחשב עם 7200rpm - זה עדיף, מהירות הדיסק יותר גבוהה וכן העבודה מהירה בהרבה. מפני שמהירות השליפה מהדיסק מוגברת. כפי שאמרתי, רוב המחשבים רצים על 5400rpm וגם זה טוב.

4) משקל. האם אתה סטודנט שסוחב הרבה את המחשב או שהמחשב יושב רוב הזמן על השולחן?
אם אתה מתכנן ללכת הרבה עם המחשב לא מומלץ לקחת מחשב שמשקלו עולה על 2.3 קילו - כי זה יחסית כבד. במידה והמחשב יושב רוב הזמן על שולחן - אפשר לקחת מחשב השוקל יותר מכך. יש להדגיש שאולטרה בוקים - מחשבים דקים וקלים יותר - יעלו יותר.

5) אחריות. חנויות רבות מאפשרות להאריך את זמן האחריות ל3 שנים בעד סכום מסוים של כסף. אני ממליץ לעשות זאת כי מחשבים ניידים, בהרבה מקרים מאבדים מתפקודם לאחר שנה או שנתיים ויכולות לצוץ בעיות. עדיף להוסיף 300 שח לאחריות נוספת של שנתיים ולא להחליף מסך ב1000 שח אחרי שנה וחצי.

6) סוללה. כמה תאים יש לסוללה? 6? 4 או 8?
ישנם מחשבים ניידים רבים שנמכרים עם סוללות של 4 תאים - לא מומלץ לקנות מחשב כזה כי הסוללה נגמרת במהירות (כמובן שזה תלוי בשימוש) לכן, אני ממליץ לפחות על סוללה של 6 תאים - אשר מספיקה ליותר זמן.

השתדלתי להביא דגשים שעליהם מומלץ להסתכל בעת קניית מחשב נייד. מומלץ להיוועץ עם טכנאי לפני קניית מחשב מסוים ולא לשכוח- קבעו לעצמכם תקציב מסוים שאותו אתם לא עוברים - כי תמיד יש יותר טוב ולכן אל תתפתו. בהצלחה!

 
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מעוניין במחשב נייד? טיפים שימושיים לפני הקנייה! ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת Elro'eeeeee ב 03/12/2014 19:02 ( הפרופיל שלי ) מחשבי גיימינג מומלץ בכלל לקנות נייחים. נייחים מומלצים מאוד בגלל יכולות השדרוג. תגובה לתגובה

ידוע כאיך לקנות חשב נייד, מחשב נייד, טיפים לקניית מחשב נייד