הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מרד_גיל_הנעורים-_טיפים_מועילים_להורים

מרד גיל הנעורים- טיפים מועילים להורים


איך נעזור לילדינו המתבגרים לעבור את משבר גיל הנעורים?
תקופת ההתבגרות של ילדכם הגיעה וזה הזמן להפיג במקצת את המבוכה ותחושת חוסר האונים בהם אתם נמצאים, ואם תפנימו ותיישמו את מה שתקראו ותשמעו, רוב הסיכויים שאיכות חייכם ואיכות ילדיכם המתבגרים תשתפר לעין שיעור!
להלן תקציר העצות השימושיות שמציע לכם הרב אבי מזרחי, מחנך במקצועו, ובסיומו מופיעים קישורים לשני סרטים, חלק א וחלק ב העוסקים בנושא.
שימוש מועיל ובהצלחה!

תיאור התקופה:
גיל הנעורים מתאפיין במספר דברים המלווים את המתבגר עד לגיל 20 פחות או יותר, זהו צומת דרכים בה המתבגר "שובר" בבת אחת לכיוונים אחרים ומכאן נובע השם של תקופה זו.
הקב"ה ברא אותנו מתפתחים וחשוב לדעת שתהליך זה חיוני ביותר וזמני.
כשם שתינוק בגיל 2-3 משתנה והופך לילד ועליו להתנסות בדברים, להיכשל, ליפול ושוב פעם לקום, כך גם גיל הנעורים הכרחי למתבגר על מנת להכינו למצב חדש.
גיל תוסס, מילדים סימפטיים הופכים הנערים והנערות לאגרסיביים, מבולבלים, נתונים לשינויי מצבי רוח קיצוניים, האישיות מִשתנה, נחשפים לראשונה לשינויים הורמונאליים, מוטרדים ממעמדם בחברה, מעתידם המקצועי ועוד, וכל אלה יוצרים עבורם לחץ נפשי אדיר המלווה בסערת רגשות.
בגיל ההתבגרות הם מנסים לחקות זמרים ושחקנים, מחפשים אישיות וזהות עצמית, וקלות הדעת שלהם ניכרת.

איך להתמודד עם תקופה זו?
עלינו ההורים למנף את האנרגיות האדירות של בני הנעורים ולנתבן לערוצים חיוביים, עלינו גם לגייס "טונות" של סבלנות וסובלנות בתקופה רגישה זו.
 
ביודעינו שתקופה זו זמנית עלינו לא להילחץ, לא להגיב לכל התנהגות קיצונית, לא לכנות אותם בכינויים שונים ומשונים ולא "לנתח" התנהגותם..
נקודת משבר בין בני הנעורים להורים מתרחשת כשנגיב היכן שלא צריך, או שנגיב לא נכון, ורק חכמה רבה מצידינו תדריך אותנו בתבונה, אבל אם נתקוף אותם הם "ישיבו אש" בחזרה.
לכן עלינו להימנע מ"כיפופי ידיים".
כמובן שאסור לנו להתעלם מהבעיות ולהיראות אדישים, כי דבר זה מתפרש אצל בָנינו כחוסר אכפתיות ומאפשר להם להתפזר למחוזות הרסניים.
עלינו להתמקד בתמיכה ללא סייגים בבנינו בתקופה רגישה זו, וגם אם כלפי חוץ הם נראים שלא זקוקים לעזרה מאיתנו, הרי שההיפך הוא הנכון וסיוע כזה נחוץ להם כמו אוויר לנשימה.
ההערות שלנו צריכות להישמע בעדינות ובצורה מדודה והביקורת צריכה להיות חכמה ובונה.
יש להעיר, אך לא להכתיב, יש למקד "קרן לייזר" שתנצל את האנרגיה העצומה של הבנים שלנו לדברים בונים כגון: דרך ארץ, תרומה לחברה, לימוד גמרא, מעשי חסד ועוד.
וכמובן, עלינו לשאת תפילה לבורא עולם שיצליח דרכם של המתבגרים ושייתן לנו את התבונה ואת היכולת להתמודד ביחד עם בנינו האהובים, ביחד עימם לעבור בכבוד את תקופת מרד גיל הנעורים.
בהצלחה!

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על מרד גיל הנעורים- טיפים מועילים להורים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמרד גיל הנעורים- טיפים מועילים להורים
נכתב ע"י davidb
בתאריך: 11/02/2014
דוד בראון בן 57

127 מאמרים | 591479 כניסות
מאמר זה נקרא 3950 פעמים 0 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לdavidb
אשמח לפרגון סמלי (תשר)...
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!