הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ניתוח_שתלים

ניתוח החלפת שתלים


שתלים המשמשים לניתוחי הגדלת חזה אמורים להחזיק מעמד שנים רבות, אם כן מתי יש צורך בניתוח החלפת שתלים?
בדורות קודמים היה נהוג לעבור ניתוח החלפת שתלים מדי עשר שנים, מכיוון שהשתלים בהם השתמשו לניתוחי הגדלת חזה היו ברמת עמידות נמוכה יחסית והיה חשש לבלאי גבוה ולקרע. כיום משתמשים בשתלים מתקדמים באיכות גבוהה, הניחנים ביכולת עמידות גבוהה וללא סיכון גבוה לדליפות. אם כן, מתי בכל זאת מתעורר הצורך בניתוח החלפת שתלים?

החלפת שתלים – מתי?

ישנן מספר סיבות בהן יש צורך בהחלפת שתלים, כאשר הסיבה הראשונה היא במקרה שהמטופלת עברה את הניתוח לפני שנים רבות והשתמשו בשתלים מהדור הקודם. הסיבה השנייה היא כאשר נוצר שינוי בצורת השתל, כתוצאה מהריונות והנקות, או כתוצאה מירידה משמעותית במשקל והזדקנות.

הסיבה השלישית היא כאשר נוצר מצב רפואי המחייב את הוצאת השתלים. כגון מקרה בו למרות שהשתמשו בשתלים מהדור החדש, בכל זאת נוצר קרע בשתל או שהייתה דליפת סיליקון לתוך השד. כמו כן, יכולים להיווצר סיבוכים לאחר הניתוח כגון דימום, היווצרות קופסית וזיהומים, אשר יחייבו הוצאת שתלים עד לריפוי האזור המנותח.

ישנו מקרה נוסף בו ניתן לשקול החלפת שתלים, וזה כאשר המטופלת אינה שבעת רצון מתוצאות הניתוח וממראה השתלים. במקרים מסוימים נשים שואפות לתוצאה מסוימת ובפועל הן מתקשות להשלים עם המראה החדש של גופן והן רוצות שינוי. ייתכן וגם בחירת השתלים מלכתחילה לא הייתה מותאמת לפרופורציות הגוף של המטופלת והרופא טעה בשיקול דעתו או נכנע ללחצי המטופלת. במקרים כאלו, גם אם אין הצדקה רפואית להוצאת השתלים, ניתן לשקול להחליף אותם.
 

ביקור אצל כירורג פלסטי מומחה


כדי לברר האם יש צורך בהחלפת שתלים, צריך לקבוע תור לכירורג פלסטי מומחה. לתור יש להביא את כל המידע אודות ניתוח הגדלת החזה שעברת וסוג השתלים בהם השתמשו בניתוח. לעתים תקבלי הנחיה לבוא כבר מוכנה עם תוצאות בדיקת אולטרסאונד או MRI, כדי שהרופא יוכל לקבל החלטה מושכלת על סמך כל המידע.

מה חשוב לדעת אודות החלפת שתלים?


הדבר הראשון שצריך להבין אודות החלפת שתלים זה שמדובר בניתוח לכל דבר, הנעשה בהרדמה. עם זאת, ייתכנו הבדלים בטכניקות הניתוח ובקצב ההחלמה בהתאם לסיבה שבשלה מחליפים את השתלים. כמו כן, אם מדובר בניתוח החלפת שתלים הנערך עקב התפתחות זיהום ודימומים, המטופלת צריכה להיערך לתקופת ביניים במהלכה השתלים יוצאו החוצה אך לא יוכנסו אחרים עד להחלמת אזור הניתוח.

אם לא מדובר בניתוח המבוצע מסיבות רפואיות כגון התפתחות זיהום, החלפת שתלים אינה נחשבת להליך דחוף וכבר באותו יום ניתן להשתחרר הביתה. במהלך הימים הראשונים ייתכנו כאבים, רגישות ונפיחות באזור הניתוח.

חזרה מלאה לשגרה ולפעילות גופנית יתאפשרו רק לאחר שלושה עד ארבעה שבועות מהניתוח, ובמהלכם חשוב להגיע לביקורי מעקב אצל הרופא המנתח כדי לעקוב אחר קצב ההחלמה.



מה דעתך על ניתוח החלפת שתלים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה