הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סוגי_מכירות_שונות_באיביי

סוגי המכירות השונות בזירת באיביי


איביי נתנה מענה על צורך שהתעורר בזמנו ברשת והפכה לאחת החלוצות בתחום המכירות הפומביות ומכרזים באינטרנט. מאז ועד היום איביי רק הולכים גדלים ומתפתחים. הרעיון שלשמו קם האתר הוא

הכרה עם סוגי המכירות השונות באיביי

איביי נתנה מענה על צורך שהתעורר בזמנו ברשת והפכה לאחת החלוצות בתחום המכירות הפומביות ומכרזים באינטרנט. מאז ועד היום איביי רק הולכים גדלים ומתפתחים. הרעיון שלשמו קם האתר הוא מכירות פומביות באינטרנט ורק לאחר כמספר שנים הוסיפו את האופציה הנוספת לרכישה מיידית ובכך לאפשר ללקוחות פוטנציאלים לרכוש את המוצר עכשיו במקום להמתין עד שהמכירה הפומבית תסתיים.

סוגי המכירות באיביי

  1. מכירות פומביות 
    פריט המוצע למכירה במחיר התחלתי קבוע מראש שנקבע על ידי המוכר. הקונה המנצח יהיה זה אשר נתן את ההצעה הכי גבוה בסופה של המכירה.
  2. מכירה במחיר קבוע 
    פריט מועלה למכירה במחיר קבוע. בסוג מכירה זה, ניתן לקבוע את כמות המלאי שישנה במקום להעלות דף מכירה לכל פריט פעם אחר פעם. המכירה תסתיים כאשר יסתיים זמנה או כאשר יסתיים המלאי. המוקדם מבניהם. המחיר הוא אבסולוטי ע"פ החלטתו של המוכר.
  3. מכירה פומבית + אפשרות "קנה עכשיו"
    ישנן קטגוריות בהן ניתן להעלות דף מכירה פומבית ולתת גם אופציה ל"קנה עכשיו". כדי לאפשר לקונה פוטנציאלי שמעוניין בפריט, לדלג על שלב המכירה הפומבית ולרכוש את הפריט כעת. מחיר המכירה הפומבית יכול לעיתים להסתיים גבוה יותר מאשר המחיר "קנה עכשיו" שהגדיר המוכר.
  4. מכירה פומבית עם מחיר שמור
    מכירה זו מתפקדת כמו מכירה פומבית לכל דבר, רק שכאן המוכר נתן "מחיר שמור" שאינו נחשף לקונים ולנותני ההצעות בעמוד. במידה ובתום המכירה – ההצעות שנתקבלו הגיעו לרף של המחיר השמור אותו הציב המוכר, הפריט יימכר למרבה במחיר. במידה וההצעות לא הגיעו לרף המינימום או המחיר השמור – הפריט לא יימכר. שיטה זו מצוינת למכירת פריטים מיוחדים שהמוכר אינו יודע להעריך בכסף או פריטים אשר שוויים גבוה והמוכר לא רוצה להפסיד בכך שהפריט יימכר במחיר נמוך.
  5. מכירה במחיר קבוע עם אפשרות לתת הצעת מחיר
    בדיוק כמו דף המכירה במחיר הקבוע + תוספת של אפשרות לתת הצעת מחיר. למשל קונה מצא זוג נעליים של מותג מוביל אשר עולות 100$. הקונה יוכל לרכוש הפריט או להגיש הצעת מחיר למוכר. המוכר יכול לקבל או לדחות את ההצעה. במידה ויקבל ההצעה– הפריט יסתיים ויימכר במחיר שהציע הקונה. במידה ולא, המוכר יכול לדחות ההצעה ולהציע הצעה גבוהה יותר למשל.
  6. מכירה מתוזמנת
    סוג מכירה זה קיים כדי לגשר בין פערי השעות בין הזירות והמדינות השונות בעולם. מוכר אשר מעוניין להעלות דף מכירה במועד מאוחר יותר, יוכל לעשות זאת ע"פ הגדרה מסוימת בדף המכירה. למשל אם מוכר מסוים רוצה להתחיל את המכירה ולסיים אותה כשבוע ימים לאחר מכן בדיוק באותם היום והשעה, יוכל לעשות זאת. הרעיון העומד מאחורי המכירה המתוזמנת הוא ליצור יותר חשיפות בשעות מסוימות במדינות כאלה ואחרות. למשל השעה 14 בצהרים לפי שעון ישראל היא 4 לפנות בוקר ע"פ שעון ארה"ב באיביי.

*בכל סוגי המכירות ניתן להוסיף עלות משלוח או להגדיר משלוח חינם. נתון אשר תלוי לשיקולו של המוכר.

איביי גובים מכל מוכר – עמלות חודשיות על כל מכירה. העמלות משתנות מעת לעת ע"פ שיקול דעתה של איביי וע"פ המחיר בו נמכר הפריט שלנו.

חשיבות הזמן והמיקום באיביי

  1. זמן התחלה וזמן סיום.
  2. הגבלת החשיפה לזירת מסחר אחת.

כל פריט שמוצע למכירה באיביי מוגבל בזמן המכירה שלו. נוכל למשל להעלות פריט לאיביי במכירה פומבית בת יום אחד, 3, 5, 7 או עשרה ימים. זמן המכירה הנפוץ ביותר באיביי הוא שבוע ימים מכיוון שזהו זמן המכירה הטוב ביותר מבחינת חשיפות לפריט שלנו. תוך שבוע, יהיו מספיק חשיפות ומספיק זמן כדי לגרום לקונים להחליט באם לתת הצעה על הפריט שלנו או לדלג מעליו.

זמן מכירה במחיר קבוע ניתן להעלות עד 30 יום ואף יותר.
זמן המכירה במכירה פומבית הינו עד ל 10 ימים לכל היותר.

כאשר מעלים פריט למכירה באיביי, נצטרך להחליט לאיזו זירה באיביי נעלה את הפריט. בד"כ נהוג להעלות את הפריט בזירת המסחר בה פתחנו את חשבון האיביי שלנו אך גם אם פתחנו חשבון באיביי ארה"ב למשל ונרצה להעלות פריט למכירה באיביי גרמניה או איביי שוודיה, נוכל לעשות זאת. המגבלה היא למעשה חשיפת הפריט שמוצע למכירה רק באותה הזירה – כך שהפריט ייחשף רק למשתמשים שרשומים באותה הזירה שהעלינו בה את הפריט.

* עם זאת, קיימת אופציה לחשוף את דף המכירה שלנו לזירה נוספת. ניתן להוסיף זירה שנייה לחשיפה כמו איביי אנגליה או קנדה בתוספת עמלה לאיביי .

כדאי להגדיר דף מכירה כך שיסתיים בשעות הערב ובעיקר בסופי השבוע ובכך להגדיל את החשיפות לדף. הסיבה פשוטה – סופי השבוע הנם הזמן שבו מרבית האנשים בעולם נחים ונמצאים בבית . כמובן שהשעות משתנות בין זירה לזירה. 8 בערב באיביי אנגליה יהיה שונה מ 8 בערב באיביי ארה"ב.

 

 
 

מאת:
אסף ברון – מומחה למסחר באיביי




מה דעתך על סוגי המכירות השונות בזירת באיביי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כסוגי מכירות, מכירות באיביי, קנה עכשיו, מכירות פומביות, פומביות, מכרזים, מכרז, מכרזים אונליין