הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סיפורים_של_קפה

סיפורים של קפה


"מהפכת בית קפה" מתרחשת בימים אלו ממש, בתי קפה נלחמים זה בזה על המחירים, על הלקוחות ועל ההיצע. כמו גם על התפריט ועל הייחוד שרק הם יכולים להציע. אבל חוץ מלקוות לקפה טוב ולמאפה לא יקר, ישנן סוגיות רבות המטרידות את הלקוחות וכמו גם את נותני השירות בבתי הקפה, ותאמינו או לא מגיעות עד לפתחו של בית המשפט לתביעות קטנות.

סיפורים של קפה:

 
"מהפכת בית קפה" מתרחשת בימים אלו ממש, בתי קפה נלחמים זה בזה על המחירים, על הלקוחות ועל ההיצע. כמו גם על התפריט ועל הייחוד שרק הם יכולים להציע.
אבל חוץ מלקוות לקפה טוב ולמאפה לא יקר, ישנן סוגיות רבות המטרידות את הלקוחות וכמו גם את נותני השירות בבתי הקפה, ותאמינו או לא מגיעות עד לפתחו של בית המשפט לתביעות קטנות.

בית המשפט לתביעות קטנות, הוא לטעמי אחד המקומות המרתקים שיש, על מגוון הסיפורים הבאים לפתוח בצורת כתב התביעה ובעיקר משום שבהיכלי בית משפט זה, המגע עם החברה על גווניה - היא הכרחית.והמקרים המתוארים, כיד הדמיון. ומשום שעסקינן במהפכת קפה, הנה כמה מקרים שהתדיינו והוכרעו.

אין בכוונתי להציג מקרים הנושאים נזקי גוף רציניים או רכוש, מקרי ספקים -לקוחות מורכבים, אלא דווקא את המקרים הקטנים, הקרובים ללבו של הצרכן הפרטי, כאלה שבהם נחבטים בדבר הכדאיות בפנייה לבית המשפט, כאלו שקשה איתם וקשה להתעלם מהם.

כך למשל , במקרה אחד, לקוחה הגיעה לבית קפה והזמינה מנה. במנה שהזמינה התגלו תולעת חיה ומקק מת, דבר שגרם לה להרגשה איומה, לבחילה ולטראומה והיא טענה כי נגרמו לה כאבי בטן. היא פנתה לבעלי המקום אשר הציעו לפצותה בסכום מסוים שלדעתה לא היה בו דיי, על כן הגישה התביעה . יש לציין כי בעלת בית הקפה הנתבעת, התנצלה במקום, זיכתה את התובעת בעלות הארוחה ואף הציעו לה סכום לפיצוי שכאמור לא היה לרוחה של הלקוחה. בית המשפט קבע כי אמנם האירוע יכול להתרחש בכל מסעדה, אולם ברור כי יש להטיל אחריות על בית הקפה המסוים בגין האירוע. במקרה המסוים קבע בית המשפט כי הפיצוי שהוצע היה נמוך, הגדיל פי שש את סכומו ואף חייב את הנתבעת בהוצאות משפט. (ת"ק 3461-11-08).

במקרה אחר, הגיעה לקוחה לבית קפה וכאשר נגסה בלחם שהוגש לה חשה כאב עז בשיניה והבחינה כי נגסה באבן שהייתה בתוך הלחם. כתוצאה מכך ניזוקו שיניה של הלקוחה. בית המשפט קבע כי על נותני שירות בבתי קפה המגישים מוצרי מזון לצפות את האפשרות כי עלול להיגרם ללקוחות נזקי גוף שונים אם בשל פגם במוצר כגון הימצאות גוף זר או בשל אי טריות או בשל תנאי הגיינייה ירודים בהם יוצר המוצר. לפיכך חייב בית המשפט בתשלום בסך של 15,400 ש"ח בגין הוצאות טיפולי השיניים ובנוסף הוצאות משפט (ת"ק 14849/00).

מקרה האחרון נוגע דווקא להתנגות הלקוחות אשר מתגלה לעיתים כתמוהה ואף מוזרה. מעשה במקרה בו לקוח הגיש תביעה כנגד בית קפה אשר לטענתו הפלה אותו לרעה בכך שביקש מנו לא לסור לפתחו עוד. מנהל בית הקפה התגונן בטענה כי הלקוח-תובע נוהג להיכנס לבית העסק שלו, לבקש הנחה, לשבת  ולגלוש באינטרנט מבלי להזמין דבר למעט קפה ומבקש לשלם בכרטיס אשראי זר, חרף העובדה כי בבית העסק לא ניתן לקבל תשלום בדרך זו. בית המשפט קבע כי אין המדובר בהפלייה אסורה (אפלייה מחמת גזע, דת או קבוצה דתית, לאום או ארץ מוצא, מין נטייה מינית, השקפה השתייכות מפלגתית או מעמד אישי או הורות) ועל כן דחה את התביעה (ת"ק 15207-06-12).

המקרים שהובאו הנם דוגמאות קטנות לסוגיות המתרחשות מידי יום בבתי קפה. שירות קלוקל מול התנהגות צרכנית לא נאותה, טעויות בחוסר תשומת לב מול קטנוניות של ממש. אולם אלו מקרים שהגיעו לבתי משפט, ויש לזכור כי בכל רגע בתי הקפה בארץ מציעים ומייצרים רגעים של הנאה ללקוחותיהם. צ
ריך רק ללכת ולהקשיב- לסיפורים של קפה.


 



מה דעתך על סיפורים של קפה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כקפה, לקוח, שירות, תביעות קטנות