הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
סמוסה_קנייתית

סמוסה קנייתית


באחד מטיולי בקנייה. באחת המסעדות. הכינו סמוסות קנייתיות מאוד טעימות.
    סמוסה ניירובית
בביקורי האחרון בקנייה. לקחתי את האוטובוס מנמל התעופה קנייתה למרכז ניירובי. כנראה שפיספסתי את המרכז. רחוב מאו (מקביל לרחוב דיזנגוף תל אביב) מרכז עם מלונות זולים ויקרים מסעדות. ובית קולנוע. וירדתי תחנה אחת אחרי. ושם פגשתי את גוזף בחור קנייתי צעיר סטודנט באוניברסיטה של ניירובי. שהציע ללוות אותי למרכז ולאחד המלונות ואף עזר לי עם הציוד. ולמחרת הוא הפך למלווה שלי בניירובי תמורת 5 דולרים ליום. וזה היה די משתלם. בכדי לחסוך את העלות שלו היו  לגוזף כמה הצעות זולות. כמו לנסוע בתחבורה המקומית. וגם לאכול במקומות שהכיר. כמו בכל בוקר גוזף הגיע למלון בו התאכסנתי. פקיד הקבלה טלפן אלי לחדר הודיע  לי על אורח .ושאל אם להרשות לו להכנס. וכמו בכל בוקר גוזף היה מתביית על שאריות ארוחת הבוקר שסיימתי. ושואל כמו בכל בוקר איך אפשר לזרוק אוכל ? כמה דקות לאחר מכן לאחר שסיים ומזג לעצמו כוס קפה עם מנה נדיבה של חלב (כל מה שנשאר בקנקן).והדליק סיגריה שביקש ממני. שאל אותי גוזף אם ארצה לבקר בגן הקופים הקנייתי.
לקחנו מונית מקומית טרנזיט שנדחסנו אליה אני וגוזף ועוד כעשרים קנייתים. ולאחר כעשר דקות של נסיעה מתישה הגענו לגן הקופים. בכניסה לגן. קנייתי זקן מכר שקיות בוטנים בתוך נייר עיתון מגולגל בצורת קונוס. שילמתי עבור שני שקיות. אחת לגוזף. ונכנסנו לתוך הגן. הגן היה די גדול. מוקף חומת אבנים מסביב בגובה של שלושה מטר. הרבה עצים רחבי צמרת. נשים גברים וילדים קנייתים  הסתובבו בגן .חלקם ישבו על הדשא. חלקם התהלכו תוך כדי שהם משוחחים. הילדים שיחקו להם להנאתם. מה שהיה מפליא בגן זאת היתה קבוצת קופים די גדולה  מסוג קפוצינו שהתהלכו על החומה. או השתעשעו בינות לענפי העצים. הגורים צמודים לבטן הקופות הנקבות. היו כמאה קופים בגן או יותר. כמה קופים החלו להתקרב אלינו גוזף התכופף וישב על ברך אחת. אני חיקיתי אותו. הבנתי שהקופים מגיעים לזלול בוטנים וכך היה. הקופים טיפסו על גבו של גוזף. ולא ויתרו גם עלי. גוזף ואני האכלנו את הקופים בוטנים. חלק מהקופים לקח מידינו את הבוטנים. חלק אחר אכל את הבוטנים מידינו. הקופים לא פחדו. נראה שהיו מורגלים לארוחות בוטנים.
באחת המסעדות  שגוזף הכיר לי והתארחנו בה הכינו סמוסה קנייתית. סמוסה מאוד מאוד טעימה. וקלה להכנה. ביקרנו במסעדה כמה פעמים בגלל הסמוסה. באחד הימים האחרונים לשהותי ביקשתי מגוזף לשאול את האישה שבמטבח איך מכינים את הסמוסה.וגוזף חזר עם מתכון לסמוסה קנייתית.
איך מכינים את הסמוסה
למלית
1-     בשר בקר טחון.
2-     מעט ליה של כבש. (טוחנים אותה יחד עם הבשר)
3-     זנבות של בצל ירוק קצוצים דק.
4-     מלח
5-     מעט פלפל שחור
לעטיפה
1-     עלי בריק (מוכרים בשוק הכרמל)
2-     או עלי בצק פילו. הנמכרים בצורת דפים מלבניים רחבים.
להכנה
מערבבים את כל המוצרים למלית ביחד בתוך קערה עמוקה.
אם אתם משתמשים בעלי בריק גדולים ועגולים. אז לחתוך לארבע. ומכל רבע אפשר להכין סמוסה אחת. לרבע עלה בריק שחתכתם יש שלושה קצוות באמצע לשים את המלית כמות די גדולה. ולקפל את שלושת הקצוות על המלית. ואת הקצה האחרון אפשר להדביק עם ביצה טרופה. את הסמוסה המוכנה שקיבלתם מטגנים בשמן עמוק.
ובתאבון


מה דעתך על סמוסה קנייתית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה