הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
ספר_מומלץ

המלצה מיוחדת על ספר מיוחד


לפני הרבה שנים, עוד בהיותי ילד סיפרה לי אימי זכרונה לברכה על ספר שכותבו היה מועמד לזכיה בפרס נובל ובו בין היתר כתוב על בני המשפחה שלנו עד 7-8 דורות אחורה. רק לאחרונה הצלחתי להשיג עותק של אותו ספר שתורגם לעברית באמצע המאה שעברה וכיום הינו נדיר.
בימים אלה סיימתי לקרוא את הספר ׳גשר הדרינה׳ של הסופר היוגוסלבי ׳איוו אנדריץ׳ ואני נפעם. לא זו בלבד שהספר מעניין ביותר ונוגע בהיסטוריה של כפר יוגוסלבי קטן מאות שנים אחורה, הרי שבין דפי הספר הישן מקופלים להם דברי ימי משפחתה של אימי, משפחתי שלי. 

מדובר על הכפר ׳וישגראד׳ אשר ביוגוסלביה לשעבר. כפר אשר שוכן משני צידיו של נהר גועש ששמו נהר הדרינה. באותם ימים שלטו התורכים באיזור והשולטן התורכי שלח משלחת על מנת לבנות גשר על נהר הדרינה. המשלחת בגיבוי חיילים וכח גייסה את תושבי הכפר , נוצרים, מוסלמים ויהודים לעבודות בניית הגשר בניגוד לרצונם. כך קרה שהתורכים בנו את הגשר תוך העסקת התושבים בעבודות כפייה במשך היום ואילו בלילות היו המקומיים מחבלים בגשר והורסים את העבודה שנעשתה בימים. 
בסופו של סיפור ועל מנת שלא לגלות לכם יותר מידי , נבנה הגשר והוא עומד על תילו גדול וחזק עד עצם היום הזה. 
בסיפור שזורות קורות בני משפחת פאפו היהודים החל מ- ׳סנטו פאפו׳ סב סבה של סבתי ארנה פאפו זכרונה לברכה שנפטרה בברגן בלזן דרך כל בני משפחת פאפו ושאר הסיפורים הכתובים ביד אמן שאינם מקפחים  גם את הנוצרים ואת המוסלמים. 
התיאורים מצמררים, מעניינים   ולעיתים גם קשים ואני ממליץ למי שיכול ומוכן לעשות את המאמץ ולהשיג את הספר , לעשות כן . ההנאה מובטחת.



מה דעתך על המלצה מיוחדת על ספר מיוחד ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כממליץ לכם, לאוהבי הספר,
נכתב ע"י YaronGo
בתאריך: 28/07/2013
ירון גולדשטיין בן 66

15 מאמרים | 57878 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לYaronGo
אהבת מה שכתבתי? 10 ₪ יעודדו אותי לכתוב עוד!
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!