הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
עירייה

התנהלות מול העירייה בפרויקט תמ"א 38


שמחליטים לבצע פרויקט של תמ"א 38 חשוב לזכור גורם נוסף מלבד הדיירים והקבלן. העירייה! העירייה יכולה להרים או להפיל פרויקט, לכן חשוב שהיה עימכם גוף שייצג אותכם כמו שצריך.

התנהלות מול העירייה

 
הרבה מאוד מהדיירים מחליטים שהם רוצים להתחיל ולפנות לעירייה על מנת להתחיל ולהזיז את הפרויקט בבניין שלהם, לצערנו ברוב המקרים הדבר הזה לא עובד והפרויקט לא מתקדם לשום מקום. לכן נעדיף לתת לקבלן או היזם להתחיל ולהניע את הפרויקט בעירייה.

אם בכל זאת נחליט שברצוננו לנסות ולבדוק לגבי הבניין שלנו וההתאמה שלו לפרויקט תמ"א 38 יהיה אלינו להתחיל ולבדוק את התב"ע העירונית, רק ככה נוכל לדעת האם הבניין שלנו מתאים ואפשר לבצע בו תמ"א 38, בהרבה מאוד מקרים אנו מגלים שלא ניתן לבצע בבניין שלנו תמ"א 38\1 ואנו מחויבים לבצע תמ"א 38\2.

לא תמיד הדבר רע, אבל חשוב לנו להבין את ההבדל בין שני המקרים ולהבין מדוע אסור לבצע תמ"א 38\1. חשוב כמובן לא לצעוק ולא להתעצבן על הפקדים בעירייה, אנו נרצה לעבוד איתם לאורך כל התהליך, הם הדרך שלנו להתקדם עם הפרויקטים האלו ולהמשיך אלה.

אז אחרי שבדקנו את התב"ע של הבניין וראינו האם ניתן לבצע את הפרויקט נרצה להגיש תוכניות בנייה לעירייה, שוב כפי שנאמר במצב הזה כבר אלינו להיות עם יזם או קבלן שהיה להם תוכניות להגיש לעירייה על פי מה שניתן לבצע בבניין. בלי תוכניות מוגדרות ומסודרות לא ניתן היה להתקדם ולהמשיך בתהליך.

אחרי שהגשנו את התוכניות חשוב להמשיך ולגשת לעירייה כל כמה ימים או שבועות על מנת לוודא שיש אישורים להתחיל את העבודה. כאשר התוכניות מאושרות אנו יכולים להמשיך ולהתחיל בשיפוץ של הבניין.



מה דעתך על התנהלות מול העירייה בפרויקט תמ"א 38 ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כתמ"א 38, תמא 38, התחדשות עירונית, עירייה, פרויקט תמא, פינוי בינוי, שינוי תב"ע, תב"ע, התנהלות מול קבלנים.