הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
על_אילו_שאוהבים_אותנו_מתוך_אמונתם

על אילו שאוהבים אותנו מתוך אמונתם.


כ-50 מיליון (כשני שליש) מהאוונגליסטים בארצות הברית רואים עצמם כ"נוצרים-ציונים" באופן כלשהו. אוונגליסטים אלה תומכים בישראל, בעם היהודי ובציונות באופן נחרץ, ולא מתוך רצון לנצר יהודים אלא משום שתמיכה זו היא חלק עיקרי באמונתם. הם פועלים למען מדינת ישראל ותורמים לה כספים.
שעת אחר הצהרים המאוחרת בנמל יפו. גבר בגיל ה40 לחייו עומד בגבו לים.  בקול עמוק וגבוה מקריא  האיש פסקי קודש באנגלית מספר שמחזיק בידיו. מולו ישובים בשורה כ20נשים  ו גברים  בעיניים בורקות בולעים הם כול מילה היוצאת מפיו. מילים כמו ארץ הקודש ,והעם הנבחר ,מהדהדות בעוצמה מרגשת במיוחד על רקע השקיע בצבעי הארגמן  של עונת הקיץ המזרח תיכונית. לאחר שסיים האיש להקריא נאמדו מאזיניו, שילבו ידהים ונשאו יחדיו תפילה ,לשיבת עם ישראל כולו לארץ הקודש וירושלים. בתום האירוע  נגשתי לאיש שהקריא מהספר והצגתי את עצמי. שאלתי אותו לפשר הטקס . "שלום שמי פסטר גף" ענה האיש בחיוך. "אני מנהיג רוחני של קהילה פרוטסטנטית מקונטיקט ארה"ב. כול שנה אני מגיע לישראל  לשבועיים מלווה בקבוצה קטנה של מאמינים מהקהילה שעות שלנו". "אנחנו תרים בארץ מבקרים במקומות שאליהם מסופר בתנך ובברית החדשה. מחזקים בתפילותינו ותורמים תרומה לעם היושב בציון" . "ליהודים" שואל אני. "כמובן" אונה פסטר גף בחיוך. "ולמה זכינו" אני שואל. "כי כך ציווה אלינו הי אלוהינו ושליחו ישוע מנצרת" השיב פסטר גף . בתהלים נאמר: 'שאלו שלום ירושלים  זה ציווי, לא בקשה. לכן אנחנו מתפללים לשלום ירושליםמהם הדברים הרוחניים שהעם היהודי נתן לנו? יש לנו חוב של הכרת תודה, כי נתתם לנו את דבר האלוהים ,נתתם לנו את המשפחה הראשונה של הנצרות - מרים, יוסף ,ישעו, נתתם לנו את 12 תלמידי ישו. לכן ישו אמר בספר יוחנן: 'הישועה היא מאת היהודים'. כלומר, ללא התרומה היהודית, הנצרות לא תהיה. היהדות אינה זקוקה לנצרות כדי להסביר את קיומה; אבל הנצרות צריכה את היהדות כדי להסביר את קיומה".
וכמה נוצרים חושבים כמוך?
"הקהילה שלי מונה כ3000 אישה ואיש". מסביר פסטר גף ."אך בעולם כולו חיים כיום יותר מ300 מיליון בני אדם המשייכים עצמם לזרם הפרוטסטנטי אוונגליסטים של הנוצרות. כ75 מיליון חיים בארה"ב וקנדה,כ50 מיליון לפחות  רואים עצמם כציונים".
מה זה אומר רואים עצמם כציונים?
 פסטר גף: "אנו נוצרים אוונגליסטים מאמינים שלאחר שרוב רובם של בני עם ישראל ישובו לארץ הקודש ובמייחד לירושלים, יתגלה ישוע מנצרת כמשיח וימי גאולה ושלום יגיעו לעולם כולו".
אך בינתיים ממשלת ארה"ב בראשות הנשיא אובמה פעילה לחץ על ישראל להגיע להסדר עם הפלסטינים אשר במסגרתו ירושלים תהנה מחולקת ,ממשלה זו חתמה הסכם עם איראן ורבים טוענים שהסכם זה מסכן את מדינת ישראל ותוצאותיו יכולות להביא לשואה גרעונית לאילו היושבים בציון.
פסטר גף: בכול יום נשלחים אלפי מכתבים על יד ראשי הקהילות האוונגליסטים  לבית הלבן ולגבעת הקפיטול בדרישה לבטל את ההסכם ולחזק את הברית האסטרטגית בן ארה"ב  לישראל. לדעתי ולדעת רבים מאזרחי מדינתי זו היא הברית החשובה ביותר עבורנו. היא באה מתוך אמונה ולא מצורך פוליטי מדיני. מבחינתי כשמנסים  לפגוע ביהודים זה כמו שמנסים לפגוע בי ,ולא יתכן שניתן לזה יד. 70 מיליון איש זה כוח ששום ממשל אינו יכול להתעלם ממנו. חשוב לא לשכוח שזו היא ברית אשר נכתבה בדם. החיילים האוסטרלים אשר שחררו את ארץ ישראל מהתורכים עבורכם רובם היו פרוטסטנטים אוונגליסטים וגם רבים מן החיילים האנגלים שנלחמו כאן היו ציונים . ברית כזו לא מבטלים רק בגלל גחמותיו של נשיא  פרגמטי חסר אחריות. בדרך כלל אני מגיע לארץ לאחר חג סוכות ,כי נוח יותר לאנשי הקהילה שלי לבקר כאן בסתיו כשמזג האוויר נהיה יותר קריר. אך השנה שיניתי את לוחות הזמנים והינה אנחנו כאן כדי לחזק בתפילותינו  את בני ישראל היושבים בארץ הקודש בשעתם הקשה.
ומה עם הפלסטינים הרי הם וסובלים סבל רב בגלל הכיבוש?
פסטר גף: הם עשו וממשיכים לעשות טעות אחר טעות. הרי כך קרה בהיסטוריה, העמים שכיבדו את היהודים ונתנו להם זכויות, שגשגו. אלה שפגעו ביהודים - הידרדרו. ניתנה להם זכות גדולה לחיות על אותה חלקת אדמה עם העם היהודי. במקום לבחור בדרך שלום ללמוד מהם ולשגשג בעקבות זה הם ממשכים ליוצר מצב מלחמה ומצבם רק הולך ומדרדר לאורך השנים. שילמדו מההיסטוריה של עמים אחרים. לאן הוביל היטלר את הגרמנים במדיניות האנטישמית שלו?-לחורבן. מה קרה לרוסיה הצארית בעקבות הפוגרומים ? לא חסרות עוד דוגמאות. תראו להיכן הובילה משפחת אסעד את ארצה .  לפני כמה ימים ביקרנו באבו גוש. זה כפר ערבי שהולך ידי ביד עם היהודים מימי קום המדינה. והנה הם פורחים. הקהילות שלנו פורחות ,בארה"ב, בקנדה, באוסטרליה, בניו זילנד. אנחנו בחרנו לקרות ברית עם העם הנבחר והי גומל לנו על זה.
אני יכול להתנצר ולהפוך לאוונגליסט? 
"זו כמובן זכותך לבחור בדרך הזו" צוחק פסטר גף. אך איני יכול להמליץ לך על זה. זה לא היה דבר נכון להתנתק באמצה החיים מעמך ומשפחתך ,ניתנה לך זכות גדולה לחיות  את החיים הללו כבן העם הנבחר בארץ הקודש. ואנו נמשיך להתפלל לשלומך ולשלום בני עמך ולקוות שביום מין הימים יתגלה יהושוע כמשיח ולאחר מכן אני משוכנע  שכולנו יחד נלך בדרכו".
בשבועת אחרונים נתון ממשל אובמה ללחצים כבדים מצד ידידי ישראל בארה"ב. לצד האירגוניים היהודים אמריקאים פועלים במרץ לביטול ההסכם  שני ארגונים של נוצרים ציונים המאחדים בתוכם כ50 מיליון מאזרחי ארה"ב. בכול יום ראשון באלפי כנסיות ברחבי יבשות צפון אמריקה ואוסטרליה נושאות תפילות לשלומו של העם היהודי.  הסכרים  שנעשו בימים אחרונים על ידי רשתות תקשורת הלאומיים בארה"ב מראים שיותר מ60 אחוזים של אזרחי ארה"ב מתנגדים להסכם בן המעצמות ואיראן אשר נחתם בווינה בסוף חודש יולי 2015.  סוף סוף ניתן  לומר בביטחון שבעשור השני של מילניום השני לצליבתו של ישוע מנצרת העם היהודי כבר אינו  צועד לבדו.


מה דעתך על על אילו שאוהבים אותנו מתוך אמונתם. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה