הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
עניין_של_זמן_1_-_פתח_דבר

עניין של זמן 1 - פתח דבר


תודה שהצטרפתם אלי. סדרת המאמרים "עניין של זמן" הינה משנה תודעה, ולכן חשוב לקרא אותה בהדרגה כספר, לפי סדר, החל מהפוסט הראשון ("עניין של זמן 1 - פתח דבר"). הערות ותגובות אישיות ניתן לשלוח למייל הישיר שלי: dudy.erc@gmail.com או להצטרף אלי לפייסבוק. תודה וקריאה מהנה. (;
ממה מתחילים? איך פותחים ומעלים על הכתב שנים של חיפושים, תהיות, שאלות קיומיות שהותירו אותי לא פעם חסר אונים מול היקום הכל-כך אפוף מסתורין שבו אנו חיים. חסר אונים, אבל עם זאת נלהב לגלות מה מסתתר מאחורי הפרגוד.
אז איך מתחילים? נתחיל מזה שאני יוצא מהארון. לא, לא מהארון הג'נדריאלי. אני נשוי באושר ואב לשני ילדים מקסימים. אני יוצא מהארון של המובן מאליו. אני יוצא מהארון של ההסכמה החברתית, ומתחיל לדבר באופן חופשי על הדברים שבאמת מטרידים את מנוחתי, מעבר לחשבון הבנק. (:
מעולם לא היה לי ספק שהעולם שבו אנו חיים הוא לא באמת כפי שהוא נראה. ככל שהתבגרתי, הבנתי שאנו חיים במסתורין חסר גבולות, אבל היה לי קשה לקבל את העובדה שרב האנשים סביבי לא שאלו שאלות. קיבלו את הדברים כפשוטם, גם כש"פשוטם" לא היה כ"כ פשוט. יותר ויותר פרדוקסים קיומיים חייבו את המדע, הפילוסופיה, הרוח והדתות השונות לתת יותר ויותר הסברים למה שנדמה  בתחילה כמשהו כ"כ מובן מאליו.
בשנים האחרונות יותר יותר אנשים מבינים ששום דבר כבר לא מובן מאליו. המרחק בין המדע והרוח הולך ומצטמצם ולא בכדי. יגיע היום שבו תתבהר נקודת המפגש ביתר חדות. היום בו נבין שלא ניתן לתאר עולם שמחוץ לתודעת המרחב הפיזי בכלים שנוצרו באותו המרחב. זה כמו ניסיון ללמד שפה חדשה בשימוש באותה השפה, ללא שום עזרה חיצונית.
רגע, אל תתבלבלו. זה לא עוד בלוג ניו אייג'י רוחני שמדבר על דברים שרובנו לא חווים בחיי היומיום. זה בלוג שמנסה לאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לשאול שאלות. לא לקבל את הכל כהוויתו. בלוג שמתיימר לעסוק באחת הסוגיות שכולנו מכירים טוב, אבל אף אחד לא מכיר באמת – הזמן.
הזמן על הפרדוקסים שבו הוא שער ראשון לתודעה רחבה של תפיסת היקום. דרכו ניתן להבין בעצם את מהות הקיום שלנו. 
אז למה דווקא עכשיו? עכשיו כי אחרי שנים של התבוססות במרחבי השאלה הלא פתורה הזאת, נדמה שגיבשתי תפיסת עולם שעושה סדר. אני לא מבקש מכם לקבל את ההבחנות שלי. ההפך. מטרתו של הבלוג הזה הוא להתחיל לעורר אצלכם סימני שאלה. אף לא סימן קריאה אחד. כי אין כאלה. אם היו כאלה, כנראה שלא היה לנו מה לחפש כאן. 
תשארו איתי, יהיה מעניין..

(עברו לעניין של זמן 2 - רגע לפני שמתחילים)




נמלאו בתי הקפה


מה דעתך על עניין של זמן 1 - פתח דבר ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כדודי צמח, אימון אישי, זמן, חומר, רוחניות, מדע, המכללה הישראלית לאימון
נכתב ע"י Dudy
בתאריך: 14/03/2014
דודי צמח בן 49

17 מאמרים | 55453 כניסות
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לDudy
נהניתם? מוזמנים להשאיר טיפ... (:
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!