הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פארקור

מה זה פארקור?


פארקור (Parkour) הינו ספורט אקסטרים שפותח בצרפת בסוף שנות ה-80, הספורט פותח על ידי דיוויד בל, אשר ראה את אביו מתאמן בשיטות מעבר בשטחים שונים שפותחו על ידי הצרפתי. דיוויד בל ראה את הפוטנציאל הגלום בתנועות והחליט לשנות אותן ואת השימוש בהן, ובכך התחיל לפתח את ספורט האקסטרים החדש, פארקור.

פארקור (Parkour) הינו ספורט אקסטרים שפותח בצרפת בסוף שנות ה-80, הספורט פותח על ידי דיוויד בל, אשר ראה את אביו מתאמן בשיטות מעבר בשטחים שונים שפותחו על ידי הצרפתי. דיוויד בל ראה את הפוטנציאל הגלום בתנועות והחליט לשנות אותן ואת השימוש בהן, ובכך התחיל לפתח את ספורט האקסטרים החדש, פארקור.

הספורט תפס תאוצה רבה לאחר שפורסם הסרט "קמיקזה", הסרט הינו סרט עלילתי בו משתתפים חברי הקבוצה "קמיקזה" הקבוצה המפורסמת ביותר של פארקור, הקבוצה הינה מונה מספר חברים, כולם ילדי צרפת. לאחר פרסום הסרט, פארקור תפס תאוצה בצרפת בפרט ובשאר העולם, ואף יצאו מספר סרטים דוקומנטרים על חברי הקבוצה ועל הספורט עצמו.

פארקור התפתח רבות בשנים האחרונות. ותפס תאוצה בישראל לאחר פרסום כתבה במהדורת החדשות של ערוץ 22, אשר סיפרה על הספורט והבקישה את הצופים עם חברי קבוצה ישראלים. כיום ניתן למצוא מספר רב של אתרי פארקור ישראל ואתרי פארקור ברחבי העולם. אשר יכולים לעזור למתאמן המתחיל ואף לא נדיר למצוא משחקי פארקור ברחבי רשת האינטרנט.

אך מה זה בעצם פארקור? פארקור הינו ספורט אקסטרים אשר מאמין באימון ופיתוח טכניקות שמטרתן היא לעבור בין המכושלים השונים שמציב לנו העולם האורבני בחיי היום יום. אך בשונה מסוגי ספורט אקסטרים רבים הפארקור שונה מכוון שהינו מדבר רק על מכשולים פיזיים ומוחשיים כמו מכונית חונה או בניין אלא הוא מדבר גם על מכושלים נפשיים ורוחניים אשר אנו נתקלים בהם במשך חיינו. ולכן ניתן למצוא ולראות שיש פילסופיה שלמה מאחורי הספורט. הפילוסופיה של פארקור.

הרעיון העיקרי העומד מאחורי הספורט הוא ללמד את המתאמנים לעבור את המכשולים אורבנים השונים ביעילות ומהירות המרבית תוך שימוש בגופם בלבד ללא צורך בגורמים אחרים כמו מכשירים או אמצעי תחבורה, בפארקור אתה יכול לסמוך רק על עצמך. אבל כיצד עושים זאת, בספורט משתמשים בגילגולים, ריצה, קפיצות, טיפוס ועוד שלל טכניקות פשוטות או מסובכות ובאמצעותן להגיע בצורה המהירה ביותר ליעד תוך שימוש רק באמצעים הנמצאים באותו הרגע בשטח האורבניי.

אפשר לראות כי כפי שהגוף והספורט פועל כך גם האמונה והפילוסופיה של הפארקור פועלים. מאמינים כי יש צורך לעבור בין המכשולים שהחיים מציבים לנו בצורה מהירה, יעילה, תוך אמונה עצמית מלאה שאנו מסוגלים לעשות זאת.

אדם אשר מתאמן בפארקור נקרא טרייסר (traceurs), אדם שמתאמן בפארקור זמן רב מפתח ולומד לראות את הסביבה האורבנית בצורה שונה מרוב האנשים, בנוסף הוא לומד להסתכל לא רק על השטח האורבני בצורה שונה ויחודית אלא אף על החיים עצמם בצורה שונה. הוא לומד להתשמש בכל האלמנטים בסביבה על מנת לעבור ולהגיע בצורה המהירה ביותר והיעילה ביותר לאן שהוא חופץ להגיע.

לסיכום, אז מה זה פארקור? פארקור זאת השיטה היעילה והטובה ביותר לעבור בין מכשולים שונים בסביבת היום יום תוך כדי פיתוח ראייה מרחבית ושימוש בגופנו בלבד למטרה זו. ופיתחו אמונה עצמית וביטחון עצמי.



מה דעתך על מה זה פארקור? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפארקור, אימונים, התעמלות קרקע, סלטות,