הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פסח

מה לעשות עם הילדים בפסח?


חופשת פסח קרבה בצעדי ענק ועבור הורים רבים זהו זמן רווי מתח. דאגות רבות צפות באוויר כגון, מי מההורים ייקח חופש מהעבודה? האם כדאי לנסוע לחופשה משפחתית? לאילו אירועי פסח מומלץ לקחת את הילדים ועוד. אין ספק שעכשיו זה הזמן לתכנן מה עושים עם הילדים. במאמרים הבאים יופיעו רעיונות לפעילויות מהנות וחסכוניות לחג הפסח.
טיולים בטבע- תכנון הפעילות:
למרבה השמחה מזג האוויר בזמן חופשת פסח אידיאלי בדרך כלל לטיולים והילדים ייהנו מטיול משפחתיים בחיק הטבע. מומלץ לתכנן את הטיול יחד עם הילדים, כך הם ירחיבו את ידיעותיהם על הארץ וגם ירגישו שותפים מלאים בתהליך קבלת ההחלטות, מה שיהפוך את הטיול למהנה יותר עבור כולם. תכנון הטיול הנו פעילות בפני עצמה: עיון במפות, דפדוף בספרים ובאתרי אינטרנט הם חוויה מהנה וחינוכית ואפשר להקדיש לכך בוקר שלם. מומלץ לתכנן פעילות מיוחדת שניתן לבצע כאשר תגיעו ליעדכם, כגון איתור צמחים , איסוף חול צבעוני, אבנים או קונכיות, מעקב אחרי בעלי חיים וכד'.
גם אני עוזר!
אפשר לחלק תחומי אחריות לילדים כגון: ילד אחד ימונה  כאחראי על המסלול, השני על האוכל, השלישי על הצילום וכו'. גם כאן נדרשת הכנה מוקדמת ופה יקבע גיל הילדים והעדפותיהם מה הוא תחום האחריות שייקחו על עצמם ועד כמה ההורה יסיע להם בהכנות.
ועכשיו כולם ביחד
שיתוף בני משפחה נוספים בטיול וכן חברים הוא הזדמנות מצוינת לבילוי משותף, לחיזוק מערכות יחסים ולהעשרת החוויה עבור ילדיכם ועבורכם. אין ספק שהילד יזכור במיוחד את הטיול שבו נסעו יחד כל הדודים, סבא וסבתא למכתש רמון, או את הפעם שבה נסעו עם עוד משפחות לכנרת. היתרון הוא שגם כל משתתף יכול לתרום מידיעותיו ומניסיונו, ללמד על יעד הטיול או לספר סיפור מעניין.
 
במאמר הבא: משחקים ופעילויות שאפשר לעשות בבית
 


מה דעתך על מה לעשות עם הילדים בפסח? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת טיפטיפ ב 03/03/2013 13:44יפה מאוד, תודה על הטיפיםתגובה לתגובהבתגובה לטיפטיפ מאת mariaca ב 04/03/2013 12:46 ( הפרופיל שלי ) בשמחה, תודה על הפירגון.