הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קניה-חכמה

כיצד לבצע קניה חכמה?


רשמית אני יוצאת מהסרט שבו אני מתחילה לבצע קניות לבית בצורה חכמה, השיטות האלה פשוט לא עובדות עליי. לבוא עם רשימה, לקנות רק מה שמופיע בה, לאכול לפני, שמענו. אבל תכלס? מי מצליח לעמוד בפיתוי?

 

המדפים בסופר מסודרים כל כך, האריזות צבעוניות ומזמינות, המבצעים עובדים עלינו בעיניים, המעבר במחלקת אפייה הוא פשוט עונש למי שאינו תתרן, הבשר נראה עסיסי, הגבינות (והשמנות במיוחד) נראות כלכך קלות ובהישג יד.

אז איך? איך לעזאזל אני אמורה לצאת מהסופר מהביקור השבועי והיומיומי שלי בהרגשה טובה שלא בזבזתי הרבה כסף?

יש כמה דברים שבכל זאת הצלחתי ליישם:

חוקי הברזל הבסיסיים:

להכין רשימה, לקנות רק את מה שברשימה, לאכול לפני.

אני מסכימה, מאוד חשוב להכין רשימת קניות. כאשר אנחנו נכנסים לסופר ואנחנו ממוקדים במטרה יותר קל לנו כי אנחנו יודעים מה אנחנו צריכים. ישנו את הדיסוננס הקבוע בין הרצון לצורך והאידיאל כמובן הוא לשלב.

את רשימת הקניות שלי אני מכינה באופן הדרגתי. על לוח קטן שתלוי לנו במטבח אני כותבת כל פעם דבר מה שצריך או שאני רוצה לקנות בקניה הבאה. גם פתק ועט המוצמדים קבוע על המקרר עושים את העבודה.

ברשימה שלי מופיעים כל הדברים הקטנים, החל מחלב ,לחם וביצים ועד למטריה (שאגב, עדין לא קניתי).

ברשימה יש לציין הכל, גם כמויות. רצוי שהרשימה תהיה כמה שיותר מדויקת ובנויה על פי קטגוריות, קל יותר למי שמטייל בסופר במיוחד אם מדובר בסופרמרקט גדול.

זמן הקניות הגיע, והנה אנחנו כבר בסופר. אז מה קונים עכשיו? מתחילים מהרשימה כמובן.

הירקות תמיד הראשונים שלפנינו והם הראשונים שנכנסים אצלי לעגלה. אני ממשיכה במוצרים היבשים שאינם מצריכים מקרר, חומרי ניקוי והיגיינה, עוברת בבשר ובגבינות, קפואים, ומסיימת במוצרי החלב.

דרך ארוכה אני עוברת בסופר ואיכשהו אני גם תופרת אותו כמה פעמים כי אז העגלה נראית לי "לא מספיק מלאה" ו"בטוח שכחתי משהו שלא כתבתי ברשימה" ואני מנסה לצוד מה עוד אפשר לדחוף פנימה.

אני מודה, קשה לי להיצמד לרשימה. אני תמיד רוצה עוד משהו ושניה אחרי ששילמתי אני נזכרתי בעוד דברים שרציתי או הייתי צריכה ושכחתי. יום למחרת אני שוב בסופר וחוזר חלילה.

לאכול לפני. אסור בתכלית האיסור להגיע לסופר רעבים, זה מתכון בטוח לאסון בכיס וגם במזווה שלנו שיהיה מלא בחטיפים עתירי שומן שנאכל עליהם את הלב אח"כ והכולסטרול והסוכר שוב יצחקו עלינו בפעם הבאה שנעשה בדיקת דם.

ובתכלס'? איך לקנות חכם יותר? להלן השיטה שלי:

  1. לקנות לפי כמויות שצריך לזמן הקרוב, לעשות מחסנים בבית לא עובד עלי. מלבד מבצעים גדולים של מוצרים שתמיד צריך (לדוגמה: טיטולים, בשר ועופות) כיוון שאני מבשלת אוכל שאני לוקחת לעבודה אני מחשבת מראש תפריט כללי שאכין לאותו שבוע ואילו מצרכים אצטרך, מה שעוזר לי לקנות בכמויות מסיומות ולא להגזים (לא לקנות יותר מידי מוצרי חלב וירקות כי אח"כ הם נזרקים לפח) כנ"ל לגבי אירועים צפויים אם מגיעים אורחים.
  2. לקנות מהמבצעים רק ממה שצריך. המבצעים מפתים מאוד ואני מאוד אוהבת אותם ואת כל הקופונים. אני רשומה ללא מעט ספאמים שנשלחים אלי מידי יום וכשיש לי סבלנות אני גם מוצאת מציאות. עם הקופונים אני בד"כ קונה את אותם דברים שאינם ברשימה אבל בא לי להתפנק, התירוץ של "היה לי קופון" "היה במבצע" עושה עמי חסד להרגשה הטובה שאני לא קורעת את הכיס לגמרי.
  3. עוד על מבצעים, בעיקר אלה שמוצגים בכניסה לחנות, הם לא תמיד אלה שאנחנו רוצים, לא אלה שאנחנו צריכים, זה לא סיבה לקנות רק את מה שבמבצע. מה גם שלעיתים לאחר בדיקה מעמיקה בקטגוריה מסוימת של מוצר שראיתם אותו במבצע בחזית המוצר תמצאו על המדף את המתחרה שלו במחיר זול יותר. תבדקו את המבצעים שלכם, עד כמה הם באמת בהנחה.
  4. קראו את השורות הקטנות, "לבעלי כרטיס אשראי" "בקניה מעל סכום מסוים", הגבלה על כמויות ועוד...
  5. תקציב. קבעו תקרה שבה אתם מגבילים את עצמכם לכל קניה. גם כל מה שצריך הרי לא תמיד נקנה, עברו על הרשימה לפני הכניסה לחנות ובדקו מה יכול לחכות לקניה הבאה ומה לא סובל דיחוי. הרי מה לקנות אנחנו תמיד נמצא
  6. אריזות חיסכון- בעלי משפחות בעיקר: בתור אימא אני קונה את המעדנים באריזות חסכון, בד"כ הם מגיעים באריזות של 4-10 יחידות לפחות, מה שאומר מארז לשבוע או בהתאם לכמה שאוכלים בביתכם.
  7. להשאיר תקציב מותרות, זה לא האח הגדול אבל גם כל אותם מוצרים שאנחנו קונים ואינם ברשימה מקומם לפחות בתקציב השבועי. לדוגמה: בקניה של 300 שקלים השאירו 30 שקלים מתוכם למותרות (אצלנו זה שוקולד ושטויות)
  8. קנו עוף שלם. לאחר שלמדתי לפרק את העוף בעצמי, אני כמעט ולא קונה את חלקי העוף בנפרד, החיסכון בארנק מורגש היטב. ישנם לעיתים מבצעים על עופות שלמים, שווה לתת להם התייחסות. עוף טרי שמקפיאים יכול להישמר במקפיא חצי שנה. בייחוד על בשר ועופות אני שמה דגש, משתלם יותר לקנות בכמות גדולה יותר. כשקונים כמות גדולה של בשר ועוף שווה להפריד למנות לפני שמקפיאים על מנת לא להפשיר יותר מידי, מה שייזרק לפח וחבל.
  9. זמן. לסופר יש לתת הערכת זמן לפני שנכנסים, אני אישית יכולה להסתובב שם שעות. קחו בחשבון זמן לא מבוטל שתוכלו להיתקע בתור לתשלום בקופה.
  10. מתי לבוא לקנות? ימי חמישי ושישי הם העמוסים ביותר. השעות היותר רגועות לבוא לקנות הן שעות אחר הצהריים המוקדמות, שעות הבוקר המאוחרות וחצי שעה לפני הסגירה באמצע שבוע.
  11. איפה לקנות? יש לי כמה סופרים קבועים בעיר שאני מגוונת בינהם, טרם מצאתי את הסופר שנותן את ההנחות הכי שוות, ותמיד אחרי שקניתי בסופר מוסים יום למחרת אני שומעת על מבצעים בסופר אחר.כדאי לגוון.
  12. כרטיסי הנחות -אישית עלי לא עובדים כרטיסי האשראי שנותנים הנחות גם בסופר, לעומת זאת ישנם כרטיסי מועדון ללא כרטיס אשראי אשר ההנפקה שלהם היא בחינם או בתשלום סמלי, יש לי שניים כאלה והם באמת שווים.

בשבילי הסופר הוא חוויה מהנה, אני מכורה אליו ולא יכולה בלעדיו לפחות לפעמיים בשבוע. קניה גדולה ועוד פעם פעמיים להשלים את כל מה ששכחתי, את מה שנגמר וצריך ומה שלא סובל דיחוי לקניה הגדולה של מחר

 

קניה מהנה!

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על כיצד לבצע קניה חכמה? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת menachem ב 08/01/2015 11:24 ( הפרופיל שלי ) תודה על הרעיונות, למרות שאני די סקפטי לגביי, אבל אני חייב לנסות.תגובה לתגובהמאת vladi ב 26/06/2011 14:29 ( קישור לאתר שלי ) www.agalist.com יכול לעזור לממש את העצות של הכותבת האתר לא שייך לאף משווק וחינם לחלוטין.תגובה לתגובה

ידוע כחסכון בסופר,קניות,איך לקנות בזול,איפה הכי זול לקנות,סופר,מוצרים זולים,מתי לקנות,איך לעשות קניה חכמה,קניה משתלמת,קניה גדולה במחיר קטן