הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קצת_על_מוזיקה_דרום_אמריקאית

........קצת על מוזיקה דרום אמריקאית


שמי דיאנה, נולדתי רחוק מכאן, שם בצד השני של עולם, שם איפה עוד חולמים בספרדית. מתנצלת מראש עם הword לא יצליח לתקן כל השגיאות כתיב, מה שקורה שבספרדית נשמע יותר טוב מאות שמות של אנשים מאוד מוכשרים עולים לי בראש קופצים בלי סדר כרונולוגי כל השמות של המוזיקאים אלו הם חלק מהתרבות שלי,חלק מהיסטוריה שלי וכל אחד מהם יש לו חשיבות רגשי
 
לאון ג'יאקו (LEON GIECO)
RAUL ALBERTO ANTONIO GIECO   או יותר מוכר בארגנטינה כמו לאון ג'יאקו, הוא נולד בפרובינציה סנטה פה ב1951. הוא אחד ממוזיקאים,משוררים וזמרים הכי חשובים לא רק בארגנטינה  גם בדרום אמריקה כולה. השילוב ביין הפולקלור ארגנטינאי והרוק זה הייחודיות שלו .
השירה שלו יש לה קונוטציה חברתית ופוליטית,  הוא מדבר על זכויות אדם, מדבר על אנשים פשוטים כאלה שכבר אף אחד לא מדבר עליהם..על אנשים מהכפר, על  עניים, על נכים. הוא לא שכח אף פעם אף חוליה חלשה.
יש כאלה שאומרים שלאון גיאקו הוא הבוב דילן של ארגנטינה, יש לו בהיסטוריה יותר מ40 עבודות דסקוגרפיות. שיתף פעולה עם שמות כמו מרסדס סוסה(MERCEDES SOSA),מילטון נסימיאנטו(MILTON NASCIMIENTO), גלברטו גיל, פטר גבריאל,סטינג ואפילו עם אביב גפןJ.
מכל הקריירה המרשימה שלו קשה לבחור מה לספר...אבל אולי אחד מפרויקטים הכי חשובים זה היה בשנת 1981 כשמתחיל סיבוב הופעות של 3 שנים מקצה לקצה של ארגנטינה.....וזה  השם של האלבום שנוצר ,,,,,  מהקצה הכי דרומי לקצה הכי צפוני של המדינה DE USHUIA A LA QUIACA.וככה לאון גיאקו והחבריה שלו התחילו את המסע, לא רצו להתעסק עם מפיקים או כל מיני אנשים שיכלו לשנות את מהלכו של הפרויקט אז יצרו קשר עם תלמידי תיכון,(חייבים לציין שהנוער דרום אמריקאי  מעורב פוליטי מגיל מאוד מוקדם ) הם היו מארגנים את ההופעות בכל כפר שלאון היה מגיע, התלמידים היו דואגים למקום לינה ואוכל לאומנים, והכנסות היו מתחלקים ביין המוזיקאים והתלמידים, מה שנתן לגיאקו להגיע הכי קרוב שרק אפשר לקהל שלו ולעם כולו.450 הופעות,110000 קילומטרים ,420000 אנשים הם הנתונים של פרויקט מבוסס על אהבה,אמונה ורצון של בן אדם אחד.
 
 
 


מה דעתך על ........קצת על מוזיקה דרום אמריקאית ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה