הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
רק_מילה_טובה

רק מילה טובה


כשהיינו ילדים כל ציור שהבאנו מהגן מיד הקפיץ את אימא להגיד כמה אנחנו מוכשרים , אהובים ונהדרים. ולהאדיר אותנו עם כל מילה טובה שרק הכירה . ולהגיד לאבא שאף פעם לא הבין מאיזה צד תולים את "הקשקוש מהגן ",לקום מהספה , ולהדביק מיד את הפיקאסו החדש על המקרר . העיקר שנרגיש נפלא . כשבגרנו נותרנו ילדים רק בלי המחמאות...
לעיתים אנחנו עושים דברים יפים ,עדינים , עוזרים ומועילים . אבל בלי שום מילה טובה . אתה אומר , אינני זקוק לתודה אבל מילה טובה הייתה בהחלט עושה את כל ההבדל . לכן אני מציע שני דברים . האחד : תגיד אתה לעצמך מילה טובה . על כל דבר שאתה עושה . כי אין דבר שהוא מובן  מאליו . והמילה הטובה לעצמך תחזק אותך ותיתן לך כוח להמשיך לדבר הטוב הבא .
רק מילה טובה או שתיים ,לא יותר מזה. זה כל מה שצריך . האוזן הסלקטיבית שלנו , הכול  כך אינטליגנטית , מסננת רעשי חיבה והרגש טובים כל כך מהר . מאבדת קשר עם מה שבונה ומכבד את הפלא שאתה .
דבר שני :אל תקשיב לביקורת מכל סוג שהוא. דלג עליה . נהוג לחשוב שמי שאינו מקבל ביקורת אינו מודע לעצמו . אני סבור  שזו שטות גמורה .אני אינני שותה אקונומיקה להנאתי ,ואיני  מלקה את עצמי סתם כך.  אלא מחפש רק אנשים שיפרו, ויעזרו  לי לבנות ולשמח אותי ואותם .  לכן נתק קשר עם כל סוג של ביקורת חיצונית  שאתה מכיר  . אין לך כל צורך בה . היא אינה בונה או משרתת אותך כלל .,.
חבק באהבה כל מילה טובה שנאמרת עליך או על עבודה שעשית ושהה ברגש .גם אם בהתחלה זה נראה לך מוזר .אם היית רגיל, לברוח ממחמאה בתחילה ,להגיד תודה חפוז ולנוע הלאה . מעתה חייך ! תגיד תודה ! ותחוש את ההרגשה להיות אהוב . מה בעצם אמרו לך ? שאתה טוב ? שאתה יודע לנגן ? לכתוב ? לעבוד נכון ? לתת מעצמך ,לאהוב , להיות שם שצריך ? שום דבר מהדברים שאומרים עליהם תודה  ומילה טובה אינם  ברורים מאליהם . לכן שאתה או את מקבלים מחמאה תגידו תודה  אמתית , תחייכו גם אם לא בא לכם, תעצמו עיניים ותיהנו. תנסו לשהות ברגש הזה . תבנו את היום שלכם ,או את המהלך הבא שלכם מהמילים הטובות  שקיבלתם . בלי חשש . זה נפלא !  


מה דעתך על רק מילה טובה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כרק, מילה , טובה