הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
שחייה

לשחות, כן, לשחות


השחייה היא פעילות אירובית המשלבת הפעלה וחיזוק של קבוצות שרירים רבות, ובניגוד לפעילויות גופנית אחרות דוגמת ריצה או אף רכיבה על אופניים, לא מופעל במהלכה עומס על המפרקים. שחייה היא הפעילות המומלצת הן לילדים והן למבוגרים, בפרט במצבי עודף משקל.
איך זה שרובנו מסוגלים ללכת קילומטרים רבים ברצף, אבל רק מעטים מסוגלים להשלים (בכיף) 400 מטר של שחייה רצופה.
 
בדומה להליכה, גם שחייה מבוססת על טכניקה. האדם שאינו יצור ימי לא נולד לשחות והוא זקוק להדרכה מדויקת ולאימון כדי לרכוש את מיומנות השחייה. שיטות לימוד מיושנות וידע מועט של המדריך גורמים למתלמד לסגל תנועות לא נכונות הגורמות להתעייפות מהירה, לתסכול ולחוסר התמדה.
 
מעבר לכך, רובנו אולצנו ללמוד בילדות שחיית חזה (ולא חתירה) שהיא הכי מסובכת והכי לא אינטואיטיבית. כאשר שוחים נכון, ובעיקר שחיית חתירה או גב, ניתן ליהנות מהפעילות הזו לאורך זמן. כדאי להשתתף במספר שיעורי אימון אצל מדריך שחייה מיומן שישפר ויתקן את תנועותיכם. 
למה דווקא חתירה
סגנון השחייה המומלץ הוא חתירה או גב, וזה גם סגנון השחייה הראשון שיש ללמוד, בין אם מדובר בילד ובין אם מדובר בבוגר. סגנון החתירה הוא הכי קל לקליטה, בייחוד עבור ילדים, ומיותר ללמד אותם את סגנון החזה שהוא פחות בריא ודורש תיאום תנועות מרובה.
 
שחייה בסגנון החתירה מבטיחה מנח גב ישר המונע פציעות ותורם לשיקום פגיעות קיימות דוגמת כאבי גב, ופריצות דיסק. 
שחיית חתירה קצבית תעלה את קצב פעילות הלב ותהפוך את האימון לפעילות אירובית מעולה. 
 
מה מאפיין שחיית חתירה נכונה 
העיפו מבט בבריכה ותראו כמה אנשים מסביבכם 'מרביצים' למים אגב תנועות חתירה, או מרימים את היד גבוה מעל המים בעת העברתה קדימה. אלו רק מקצת מהטעויות ההופכות את השחייה לסבל.
 
בשחיית חתירה נכונה מתרחשים כמה דברים מאד מדויקים. כאשר שומרים על גוף ארוך (ככל שניתן) בקו פני המים מפחיתים את ההתנגדות שהגוף מייצר בשעה שהוא נע במים ואת הכוח שצריך להשקיע בשחייה. מיומנות זו היא מיומנות נלמדת לחלוטין.

מיתוסים ואמיתות על שחייה
 
שחייה בריאה במיוחד לחולי אסתמה. נכון. על פי פרופ' יששכר בן דב, מהמכון למחלות ריאה בבית החולים שיבא, פעילות גופנית בסביבה כה לחה וחמה מפחיתה את הסיכון להתקף.
שחייה גורמת לפחות פציעות לעומת פעילויות אירוביות אחרות. אגב שחייה מופעל פחות לחץ על המפרקים וקטן הסיכון לפגיעות. מסיבה זו שחייה מאד מומלצת לאוכלוסייה מבוגרת ולבעלי עודף משקל.
השחייה מהווה את הפעילות האירובית הכי טובה ומוציאים בה הכי הרבה קלוריות. לא בהכרח. השחייה היא אכן פעילות אירובית מאד מומלצת אולם באותו פרק זמן של אימון תוציאו יותר קלוריות אגב ריצה או הליכה מהירה (אלא אם כן אתם שחיינים מקצועניים המתאמנים בעצימות גבוהה).
לאחר שחייה חשים יותר רעב בהשוואה לפעילויות אחרות. נכון. תחושת הרעב נובעת מסביבת הפעילות הקרה (הכוונה קרה טמפרטורת המים) יחסית שגורמת להפרשת הורמון מעורר תחושת רעב
 
 



מה דעתך על לשחות, כן, לשחות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת רוניבןיהודה ב 02/05/2014 02:06 ( הפרופיל שלי ) המאמר שלך ערוך ומחולק לפסקאות באופן יפה מאד. מאד קל להתחבר לתוכן ואף להסכים עם כל הנאמר. בהחלט מסר מעניין ונכון. נהניתי לקרוא. - רוני בן יהודה. תגובה לתגובה

ידוע כשחייה, שחיית חתירה