הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
שחרור_אסירים

שחרור מפגעים כדי למנוע פיגועים.


האם יש צורך בשחרור פושעים על מנת לקדם תהליך של שלום?

ביום א' האחרון, 28.07.2013 הממשלה אישרה את שחרורם של 104 אסירים פלסטינים שנכלאו בישראל לפני חתימת הסכם אוסלו וזאת על מנת לקדם את תהליך המשא ומתן אל מול הרשות הפלסטינית. 13 שרים הצביעו בעד השחרור אל מול 7 מתנגדים ו2 נמנעים.

שר הכלכלה נפתלי בנט הנמנה בין המתנגדים טען כי "פעם שחררנו מחבל תמורת חייל חי, אחר כך מאות מחבלים תמורת חייל חי, אחר כך מחבלים תמורת חייל מת ועכשיו מאה מחבלים תמורת תהליך", אמר. "אנו מלמדים את העולם שאצלנו הכל סחיר".

שר האוצר יאיר לפיד הנמנה עם התומכים ציין בישיבת ממשלה כי לדעתו "מותר להיות נגד תהליך השלום ולהצביע נגד, ומותר להיות בעד תהליך השלום ולהצביע בעד, אבל אי אפשר להגיד שאתה תומך בתהליך השלום רק לא מוכן לשלם את מחירו."

נשאלת השאלה- האם זהו המחיר הנכון לשלם עבור משא ומתן לשלום?

האם יש קשר בין תהליך שלום לבין פושעים? מדוע יש צורך לשלם כזה מחיר בכדי לדון על שלום?
ההחלטה לשחרר אסירים אשר בניהם קיימים  רוצחים ומפגעים על מנת לקדם תהליך שמסמן את ההפך הגמור של מעשיהם הוא אבסורד בעיני ואין הדבר מצביע על העדפה פוליטית או תמיכה בתהליך מדיני שכזה.

זהו מסר שגוי למטרה שלשמה נעשה. הרי אותם אסירים פגעו בבטחון מדינת ישראל,הסיבה שיש בכלל צורך במשא ומתן על שלום והם רק פוגעים באמירת הסכם שכזה. על מנת למנוע אונס בישראל לא נשחרר אנסים ועל מנת למנוע פיגועים ולשמור על ביטחון המדינה אין שום צורך לשחרר מפגעים,הקשר בין הסכם שלום ופיגועים הוא קשר הפוך- כשאין פיגועים יש סיכוי לשלום.

תנאים מוקדמים למשא ומתן רק פוגעים באפשרות לקיימו בסופו של דבר, מי שרוצה להגיע להסכם מדיני יעשה זאת גם בלי תנאים מוקדמים. אך אם הייתה לי האפשרות להציע תנאי מוקדם היה הוא הפוך משחרור האסירים! כליאת אסירים בטחוניים שהרשות לוקחת תחת חסותה.

באישור הממשלה אף אחד לא הבטיח לנו ביטחון ושלום ע"י שחרור האסירים אלא רק ניסיון להגיע אליהם. זה לא מספיק למשפחות שחוו אובדן בגלל אסיר שישוחרר, זה לא מספיק לתושבים שחיים בדרום וסופגים טילים בתקופות מסויימות וזה לא מספיק לנו כמדינה! 

אז האם יש צורך הויתורים והקרבות כדי להגיע לשלום? בוודאי, האם כל ויתור בא בחשבון? כמובן שלא! יש מחיר ששווה לשלם ויש מחיר שאסור לשלם? שיחרור רוצחים זו נסיגה משמירה על ביטחון המדינה.


מצורף קישור לראיון שנעשה עם אחד האסירים: http://www.mako.co.il/news-military/security/Article-de6added7962041004.htm.
ה
וא מדבר על השחרור ועל תוכניות לאחר השחרור.
 



מה דעתך על שחרור מפגעים כדי למנוע פיגועים. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת דניאל ב 21/11/2014 10:44יפה יפה...תגובה לתגובה

ידוע כפוליטיקה,שחרור אסירים
נכתב ע"י דנידין
בתאריך: 03/08/2013
danielle balas בת 33

1 מאמרים | 3335 כניסות
דירוג המאמר
61%
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!