הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תמא38

מה זה תמ"א 38


תמ"א 38 - תוכנית מתאר ארצית שאמורה לשנות את כללי המשחק בעולם הנדל"ן, להוזיל את מחירי הדירות, לשפץ בניינים ישנים ולהציל חיים!

מה זה תמ"א 38?

 
 
תמ"א 38 - זה ראשי התיבות של תוכנית מתאר ארצית או במילים פשוטות זו היא תוכנית שהממשלה אישרה באופן גורף לכל הארץ ללא יוצאים מן הכלל (מלבד אזורים נקודתיים בהם ישנן בעיות ספציפיות). מטרת התוכנית (תמ"א 38) היא חיזוק בניינים מפני רעידות אדמה.
 
 
על פי התוכנית קבלן יכול לבצע חיזוק של הבניין או המבנה ובתמורה לכך הוא מקבל את זכויות הבנייה ומקבל אישור לבנות עוד 2.5 קומות על הבניין. מכאן מגיע גם הרווח של הקבלן על העבודה שלו בחיזוק המבנים. למרות החשיבות של חיזוק המבנה מפני רעידות אדמה לדיירים רבים זה לא מספיק.
 
ולכן ברוב המקרים הקבלן לא רק מחזק את המבנה אלא גם משפץ אותו שיפוץ רציני שכולל גם שיפוץ חדר מדרגות, חניון, מעלית, חדר זבל, ממ"ד, חדר נוסף ועוד. בתמורה לכל השיפוץ הדיירים יאשרו לקבלן להוסיף 2.5 קומות לבניין שבאמצעות הדירות האלו הקבלן מחזיר את ההשקעה שלו.
 
לאחר שהבניין עובר שיפוץ של תמ"א 38 על ידי קבלן מוסמך ורציני ערך הדירות יעלה באופן ניכר ולעיתים יגיע לעלייה של 40%, זאת אומרת שדירה במחיר של 10000000 ₪ תהיה שווה כ-1400000 ₪. אם ברצוננו לבדוק האם הבניין שלנו מתאים ואפשר לבצע בו פרויקט של תמ"א 38 נוכל לבדוק זאת בעירייה או באמצעות יזמים.
 
כמובן שלא ניתן לשפץ את הבניין ללא אישור של הדיירים. למרות שעל פי החוק ניתן להתחיל בשיפוץ הבניין עם אישור וחתימות של רק 66% מסך כל הדיירים, הקבלנים לא יסכימו להתחיל לעבוד מכוון שבניין כזה ידרוש מהם הוצאות משפטיות רבות עוד לפני תחילת העבודה ולכן חשוב כאשר אנו רוצים להתחיל בפרויקט להחתים את כל הדיירים שהם מוכנים לביצוע עקרוני של תמ"א 38 בבניין.
 
לאחר שיש לנו את האישורים ניתן להמשיך ולהתקדם בביצוע הפרויקט, אנו ממליצים בחום ליצור קשר עם יזמים שונים שיכולים לעזור לדיירים לקדם את הפרויקט ולמצוא קבלן אמין שלא יעלם באמצע הפרויקט וישאיר את הדיירים עם בניין חצי משופץ.
 
 
בהמשך נדבר על ההבדלים בין תמ"א 38\1 תמ"א 38\2, התנהלות מול עורכי דין, קבלנים ועוד. 



מה דעתך על מה זה תמ"א 38 ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כתמא 38, התחדשות עירונית, נדלן, שיפוץ, בנייה, פינוי בינוי, תמא 38\1, תמא 38\2