הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תן_חיוך

תן חיוך


"לב חכמים בבית אבל ולב כסילים בבית שמחה".


 
 
ושואל אני הצעיר את עצמי וכי בשביל להיות חכם צריך להיות כל היום וכל חיי באבל ובצער מתמיד? הרי לא מצינו שכל חכמי העולם היו בדיכאון מתמיד או במה שנקרא היום "דיקי". א"כ מה התכוון החכם מכל אדם שלמה המלך ע"ה שלב חכמים בבית אבל ולב כסילים בבית שמחה? ויותר מזה קשה לי, הרי דווקא הכסילים רואים אנו שהם אלה שנמצאים בצער ופרצופם דומה תמיד לאדם שבית אבל הוא ביתו.
 
אלא חשבתי לומר, שאדרבה, ברגע שהולך החכם לבית אבל ומקום צער, הרי הוא בחכמתו יעריך את חייו בהרבה יותר ממה שהעריכם עד עכשיו, ומימלא ישמח שמחה גדולה שהוא לא במצבם של אלו היושבים אבל על אחד מקרוביהם או אלו הניתנים בצער מייסוריהם וכדו' ומימלא לא רק שישמח שמחה גדולה אלא תהיה שמחתו אמיתית וכנה. מה שאין כן הכסיל, שמחתו באה לו רק מרגעי שמחה ותו לא וזו שמחה שאיננה אמיתית אלא זמנית, שהרי ברגע שיסתיים השמחה בה הוא נמצא תהיה שמחתו "בקנטים" כמו שאומרים העולם.
 
דבר זה מוכח ומצוי בימינו במיוחד אצל אלו אשר משכנם בבתי הטומאה כגון מועדו... או פא.. למיניהם שכשנכנסים אותם אנשים למקומות אלו החיוך העולה על פניהם הוא מפה לאוזן והם נראים האנשים הכי מאושרים בעולם אך בתוך תוכם מסתתרת נשמה כאובה ומיוסרת.
 
ואין לי כל ספק שזוהי גם כן הסיבה לכך שהיום ישנם המוני אנשים ואפילו צעירים מאד שנפשם קצה בחייהם ושמים קץ לימי חלדם על האדמה, ומה הפלא הרי זוהי תוצאה של דכאון מוחלט וחוסר משווע לשמחה אמיתית הרי הנשמה שבתוכנו היא אמת וקודש הקודשים, וזקוקה היא להמון שמחת חיים ויעלה על הדעת שדבר רוחני ונעלה כזה יסתפק בשמחה מסוג כזה?!
 
ויהי רצון שנזכה לקיים את המשפט החשוב "תן חיוך הכל לטובה" במלא מובניו, אמן.


מה דעתך על תן חיוך ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה