הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
תרופת_סבתא

תרופת סבתא


התחרות הגוברת בין חברות התרופות השונות אשר נלחמות על כל אחד ואחד ליטול דווקא את התרופה הספציפית שהיא מייצרת גרמה לרבים לשכוח איך שפעם כשהיינו חולים סבתא הייתה רוקחת לנו איזה מזון או שיקויי שגרם לנו להרגיש טוב יותר. בואו נזכר קצת איך זה עובד
מי מאתנו לא מצא את עצמו ולא פעם אחת חולה בבית ובמיוחד בימי החורף הקרים, מי מכם ההורים לא נאלץ להפסיד ימי עבודה על מנת להישאר עם הילדים שפתאום התעוררו בבוקר מנוזלים, עם חום גבוה ושיעול רב. כמובן להניע את האוטו ולנסוע במהרה אל המרפאה הרי שהרופא חייב לבדוק ולהנחות באילו תרופות צריך להשתמש...
אך מצד שני ישנם גם אנשים אשר יעדיפו במקרים מסוימים שלא לצאת מהבית ולהגיע אל קופת החולים שגם ככה מלאה באנשים וילדים במצב דומה והחלל מלא בוירוסים וחיידקים שבכל רגע נתון עלולים להדביק גם אותנו ובהחלט להחמיר עם מצבנו או ילדינו. אותם אלו בדרך כלל יעדיפו להישאר בבית  וזאת במידה והמצב לא חמור עד כדי כך ולעיתים גם לרקוח איזה שהיא תרופת סבתא אשר עוברת כמה דורות במשפחה שלטענת אמא תמיד מצליחה. ישנם עדויות רבות של אנשים מכל רחבי העולם אשר בהחלט מצליחים ליצור תרכיב או שיטה להרגעה של כאב או סימפטום מבלי להשתמש בתרופות מרשם, יש לציין כי לרוב תרופת סבתא אינה מטפלת בבעיה שגרמה לכאב ובמקרים של מחלה מתמשכת ומחמירה יש לפנות לרופא.
תרופת סבתא כשמה כן היא, תרופה מסורת של סבתא אשר עוברת מאם לבתה, בדרך כלל זהו מזון בעל השפעה על הגוף אך יכולה להופיע גם כחומר למריחה ועוד דרכים נוספות, זהו פתרון עתיק יומין של טיפול במחלות נפוצות באמצעות מרכיבים שיש בבית וזמינים בכל עת כמו: ירקות, תבלינים, עשבי תיבול, פירות, צמחים ועוד. השפעתם של תרופות סבתא לרוב יהיו כנגד שיעול, צינון, כאבי בטן, התקררות, כאב ראש וכוויות. שהפופולריות והנפוצות ביותר הם:
  • גוגל מוגל- תערובת של חלב חם, ביצה ודבש: לטיפול בשיעול ודלקת גרון.
  • מרק עוף- לטיפול בהצטננות.
  • שקדים- לטיפול בצרבת.
  • מיץ חמוציות- לטיפול בבעיות דרכי השתן.
  • לבן- להרגעת כוויות.
  • מריחה או גרגור של ערק- להרגעת כאבי שיניים ובטן.
  • שזיפים יבשים- לטיפול בעצירות.
  • תה עם כמה טיפות קוניאק- להורדת חום.
  • שמן דגים- לטיפול בכאבי מפרקים.
כמובן שהרשימה עוד ארוכה ומגוונת בנושאים רבים ובעיות אחרות ומסווגת לפי אזורים שונים בעולם, כמו כן ישנם מספר תרופות סבתא אשר עם הזמן אף קבלו אישור מדעי כמו: שמן דגים, מרק עוף, חילבה, שום, יוגורט, חומץ, גוגל מוגל ועוד, אשר קיבלו הוכחה על ידי מחקרים כי מסייעים לחיזוק מערכות שונות בגוף. הרפואה הסינית הטבעית שהפכה לפופולרית בעולם מבוססת בעיקר על תרופות סבתא שפותחו עם הזמן והיעילות של חלק מהן מוכחת לבריאות הגוף.
יחד עם זאת אין להתעלם מהסיכון שעלול להיווצר מכך, ישנם תרופות סבתא ללא כל השפעה חיובית על הגוף ואף עלולות לגרום נזק ובמיוחד בשימוש במקביל עם תרופות מרשם, אין לזלזל בקדמה ובמדע ובכל מקרה לפני שימוש להתייעץ עם רופא.


מה דעתך על תרופת סבתא ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה