הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
קידום_בריאות_נשים_בקהילה

קידום בריאות נשים בקהילה


המרכז לבריאות האישה של הדסה על שם פטרישיה וראסל פליישמן הוקם לפני כ 12 שנה, ביוזמתו של פרופ' נרי לאופר מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה, במטרה לקדם את הבריאות הפיזית הנפשית והחברתית של הנשים בכל הגילים בישראל.

המרכז לבריאות האישה של הדסה על שם פטרישיה וראסל פליישמן הוקם לפני כ 12 שנה, ביוזמתו של פרופ' נרי לאופר מנהל מחלקת נשים ויולדות בהדסה, במטרה לקדם את הבריאות הפיזית הנפשית והחברתית של הנשים בכל הגילים בישראל.

 

אנו מציבים את האישה במרכז ומאפשרים לה לרכוש שליטה גדולה יותר על החלטות ופעילויות המשפיעות על בריאותה באופן ישיר ועל הסובבים אותה באופן עקיף.

במשך השנים, הקמנו ארבעה מרכזים לקידום בריאות הנשים:

בעיר בית שמש, בכפר אבו גוש ובשכונות גוננים- פת וגילה בירושלים.

במסגרת זו, גויסו 74 נשים מתנדבות, אשר עברו קורס הכשרה בן כ- 80 בנושאים הקשורים לבריאות האישה, תקשורת ומעורבות קהילתית על ידי מיטב המומחים בתחומם המתנדבות יוזמות, מארגנות ומפעילות פעילויות שונות ומגוונות לקהילות אליהן הן משתייכות, בנושאים הקשורים לבריאות נשים וקיום אורח חיים בריא. העבודה נעשית תוך שיתוף פעולה עם גורמים וגופים הפועלים בקהילה - למען הקהילה.

 
פרוייקט גוננים- פת, ירושלים
הפרויקט הגדול שלנו הינו פרויקט כוללני לקידום בריאות נשים קשישות בקהילה.
 
עד היום לקחו חלק בפעילויות שלנו כ - 600 מנשות השכונה מגיל 60 ומעלה.
יש לציין כי חלק נכבד מהמתנדבות שהצטרפו לפרויקט הינן מנשות גוננים- פת, ירושלים.
בעקבות הצלחת פרויקט זה, פנו אלינו ממרכזים נוספים בירושלים בבקשה לפתוח מיזמים דומים בתחומם. לאחרונה פתחנו מרכז דומה בשכונת גילה ואנו נמצאים כעת לקראת סיומו של קורס מתנדבות בשכונה זו.
 
פרוייקט אבו גוש
הפרויקט שאנו מפעילים באבו גוש פתח בפני נשות הכפר אתגרים חדשים. נשים אלה אשר לא יצאו מביתן, הוכשרו על ידינו וכיום הן מובילות תכניות לקידום בריאות וניהול אורח חיים בריא בכפר כולו.
כך לדוגמא: הן עוסקות בפעילות גופנית, מעודדות ביצוע בדיקות מניעה, לומדות ומלמדות תזונה נבונה ותורמות רבות לקידום הבריאות בכפר.
 
יום בריאות האישה
אחת לשנה אנו חוגגים את יום בריאות האישה - פרויקט ייחודי של המרכז לבריאות האישה בו אנו מזמינים את נשות ירושלים והסביבה לקחת חלק בריאות שכולו בריאות, תרבות ואומנות.
 
ביום זה, אשר הפך למסורת, לוקחות חלק מעל ל- 1000 נשים והוא נערך על פי רוב במוזיאון ישראל בירושלים.
 
בריאה בשישי בבקר
פרויקט נוסף של המרכז לבריאות האישה בו מתקיימות הרצאות בימי שישי בבקר אחת לחודשיים לערך במכון ירושלים לחקר ישראל. ההרצאות פתוחות לקהל הרחב, עוסקות
בנושאי בריאות ורובן מועברות על ידי רופאים, אחיות ואנשי מקצוע פרה- רפואיים מהדסה.


מה דעתך על קידום בריאות נשים בקהילה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

נכתב ע"י sakzer
בתאריך: 02/08/2013
בלה סקצר בת 62

4 מאמרים | 10521 כניסות
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
תגיות
בריאות