הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
נעיםחמים_וטעים

אוכל של סבתא.


הילדים רצו לשבת "טבית" כמו של סבתא.ניסיתי ויצא לי קצת אחרת,אבל מאוד טעים.
אוכל של סבתא הוא תמיד האוכל הכי טעים.בסוף שבוע תמיד מגיעים לשאלה:מה לבשל לשבת?
הפעם הילדים רצו "טבית",כמו של סבתא.אז אני אוכל כמו סבתא לא יכול לבשל,האוכל שלי ללא רשיון צלילה בשמן ואני מכין אוכל קצת אחרת.
אזרתי כוחות והתחלתי בגיבוש מתכון למעדן של סבתא,לפי מה שזכרתי מהמתכון שלה ושל חברתה.התבנית בושלה בתנור כמה שעות והדיפה ריח נהדר ומעורר תיאבון.תגובות הסועדים היו טובות,הצלחתי! האוכל היה טעים לכל הסועדים.הנה המתכון:
רכיבים:
עוף שלם מחולק.
3 כוסות אורז,שטוף מסונן ומיובש.
2 עגבניות בינוניות,מגוררות בפומפיה.
1 בצל גדול,קצוץ.
2 שיני שום כתושות.
גרגירים מרוסקים מ- 3 תרמילי הל.
1 צרור פטרוזיליה קצוצה.
3 כפות דבש.
1 כף כמון טחון.
1 כף כורכום טבעי טחון.
2 כפות פפריקה מתוקה.
מעט אגוז מוסקט.
פלפל שחור גרוס ומלח,לפי הטעם.
6 כוסות מים רותחים.
נייר אפייה
נייר אלומיניום.
אופן ההכנה:
מחממים סיר גדול ומכניסים לתוכו את חלקי העוף,לא להוסיף שמן! השומן של העוף עושה עבודה נהדרת.
מסובבים את חלקי העוף,שכל השומן יצא מהם וימלא את הסיר.לאחר שהעוף השחים מעט והשמן ראוי לטגן בו,מוציאים את העוף מהסיר ושומרים בצד.מכניסים לסיר את הבצל הקצוץ,משחימים מעט ומסיפים את השום הקצוץ.מערבבים ומתבלים,1 כף פפריקה מתוקה,אגוז מוסקט,את ההל הכתוש,1 כף דבש,פלפל שחור גרוס ומלח,לא הרבה מתבלים גם את העוף...מערבבים ויוצקים פנימה את העגבניות המגוררות.מערבבים ומוסיפים לסיר כ-4 כוסות מים רותחים.
מכינים תערובת תבלינים:1 כף פפריקה,1 כף כמון טחון,כורכום,מלח,פלפל ודבש.מורחים את העוף בתערובת ובודקים את סיר האורז,אם חסר מים,רואים שהאורז ספג את מרבית המים,מוסיפים כוס מים רותחים,אולי פחות.מוציאים את האורז מהסיר ומשטחים על תבנית אפייה גדולה.מעל האורז שמים את חלקי העוף,שיכסה את כל תבנית האורז.את הנוזל ,שנשאר בסיר העוף, יוצקים על חלקי העוף שבתבנית.עכשיו אפשר להוסיף רצועות בצל,פרוסות עגבניה,פלפל אדום,ביצים,כמו בחמין ומה שאוהבים לאכול עם אורז.מכסים בנייר אפייה ומעליו סוגרים את התבנית עם נייר אלומיניום.מכניסים לתנור ,שחומם מראש ל-180 מעלות.מבשלים כ- 1 שעה ומורידים את הטמפ' ל-100 מעלות.ממשיכים לבשל עוד כ- 4 שע',התבשיל מוכן כשהעוף רך ומתפרק והאורז רך.מורידים את נייר האפייה ומשאירים בתנור לעוד כמה דק'.
בתיאבון.


מה דעתך על אוכל של סבתא. ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת menachem ב 30/12/2014 01:33 ( הפרופיל שלי ) למרות היותי אשכנזי, המטבח המזרחי תמיד משך אותי, ולמען האמת נראה לי שזה המתכון הראשון של טבית שאני עומד לנסות, אגב איזה טעם ההל מוסיף לאורז? (או שהוא נועד בעיקר לעוף).תגובה לתגובהמאת arik5 ב 24/12/2014 13:16 ( הפרופיל שלי ) העיקר שיצא טעים,תודה על הרצפטתגובה לתגובה

נכתב ע"י מולי10
בתאריך: 18/12/2014
מוטי בללי

2 מאמרים | 5057 כניסות
מאמר זה נקרא 1079 פעמים 2 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
דירוג המאמר
62%
 השארת תֶּשֶׁר למולי10
מי שאדיב ונדיב במיוחד יכול להשאיר תשר בחשבון.
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!