הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
minus-plus

ניהול תקציב משפחתי


הדרך אל הפלוס בבנק מתחילה מהדברים הקטנים ולכן זה הזמן להפשיל שרוולים, לצאת מאיזור הנוחות ולהתחיל לעבוד, בשבילכם.
לפני כמה שנים יכולה הייתה משפחה בת 4 נפשות להסתפק בהכנסה של כ-12,000 ₪ כדי לגמור את החודש בכבוד, אבל היום הסכום הזה נראה כמו חלום. גל ההתייקרויות והגזירות מצד אחד והקיפאון במשכורות מצד שני, מערערים כיום את בטחונו של כל תא משפחתי ממוצע.
 
אחד הדברים שיכולים לסייע למשפחות "לגמור את החודש" במצב סביר היא המודעות כיצד חוסכים ואלו צעדים יש לעשות כדי למזער נזקים. להלן 3 טיפים מרכזיים:
 
1. ביס לכרטיס – לכל משפחה יש היום כ-4 כרטיסי אשראי בממוצע והדבר רע מאוד לתקציב המשפחתי. נוכחותו של כרטיס האשראי בארנק תורמת אמנם לביטחון העצמי ונותנת הרגשה של שפע, אבל הקלות הבלתי נסבלת של השימוש באשראי גורמת לנו לחור גדול בכיס.
ההחלטה לגזור את כרטיסי האשראי ולעבור לחיות במזומן עשויה להיות אחת המשמעותיות בחייך. לא עוד קניות "רגשיות" מיותרות. מעכשיו, חיים ממה שיש.
 
2. מאזן לעניין – ריבוי סעיפי ההוצאות יוצר בלבול וקשה מאוד לדעת איפה כדאי לחסוך כשלא יודעים באמת מאיפה מגיעות כל ההוצאות. מילוי טופס מאזן הוצאות והכנסות באופן קבוע, יוצר מודעות ומאפשר להבין מה הסעיפים הבעייתיים שבהם כדאי לקצץ. באמצעות חיפוש קליל  באינטרנט נוכל למצוא לא מעט חברות שמאפשרות להוריד טפסים כאלו שמלווים בד"כ בהוראות מילוי. על מנת למלא את הטופס בצורה טובה, יש להדפיס את כל תדפיסי כרטיסי אשראי ואת תדפיס העו"ש של חשבון הבנק שלכם. אם טרם דאגתם לסיסמאות אינטרנט לכל אלו, זה הזמן.
בשורה התחתונה, המטרה של המאזן היא לבדוק מה הפער בין ההוצאות להכנסות שלכם וכיצד ניתן להשלימו. במידה והפער גדול מ-2000 ₪, קשה מאוד יהיה לסגור אותו רק ע"י קיצוץ בהוצאות וכאן צריך לחשוב כיצד מגדילים את ההכנסות.
 
3. ויכוח מיקוח – לאחר שמזהים את סעיפי ההוצאות הבעייתיים, הגיע הזמן להפשיל שרוולים ולצאת ל"מלחמה". הכוונה היא שיש ליצור קשר עם כל חברות התקשורת אליהן אנחנו מנויים, חברות הביטוח ועוד ולנסות להוריד מחירים ולשפר תנאים.
מניסיון, כל חברה שאליה תיפנו בצורה אסרטיבית, לא תרצה לאבד אתכם והוזלת המחירים לא תאחר לבוא. בהזדמנות זו חשוב לעשות סדר ולבדוק על אילו שירותים אפשר בכלל לוותר.


לסיום, צעדים אלו יש לבצע באופן שוטף כדי להימנע מגירעונות עתידיים, אך בכל מקרה, ברגע שהמצב לא משתפר, אני ממליץ לנסות לחשוב קצת "מחוץ לקופסא" ולבחון אפשרויות כמו מחזור משכנתא, מעבר דירה או מכירת רכב, שהם בבחינת פתרונות יום הדין שיכולים לסייע במצבים קשים.  


מה דעתך על ניהול תקציב משפחתי ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת אביב ב 17/06/2013 11:0012 אלף ש"ח באמת נראה כמו חלום .... אני מרויחה 6000 ש"ח . מפרנסת יחידה ומשלמת משכנתא 3000 .אין לי כרטיס אשראי ואני צריכה להאכיל 4 ילדים ולדאוג למחסורם, מאיפה אני אמורה לקצץ???תגובה לתגובהמאת רוי ב 29/09/2012 04:15 ( הפרופיל שלי ) וואותגובה לתגובה

ידוע כמאזן, כסף, פלוס, תקציב, משפחה, משפחתי, לגמור, את, החודש, כרטיס, אשראי, מזומן