הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
noleftturn

אין פנייה שמאלה


ולא בשילוט כבישים עסקנינו.
אז כשהבחירות עומדות בפתח, מעניין לדעת מהי העמדה של כל אחד ואחת מאיתנו לגבי עתידה של המדינה. מיוקר המחיה של כולנו ועד בטחון המדינה, גם של כולנו. האם להצביע או שכבר אין טעם? ואם כבר הולכים לקלפי אז על מה כדאי להסתכל, ועל מה באמת צריך? הדעה התכל'סית.

טור שקראתי בעיתון בסופש שעבר הותיר אותי ספיצ'לס מהדיוק הרב של תיאור המצב מעיניהם של אחרים מהפוליטקאים והמומחים בעניין, מעיניהם של אזרח שרוצה או אולי לא רוצה לגרום לנו להבין את הסיטואציה המורכבת שלא מדלגת אף לו על חיי ישראלי אחד - הסכסוך הישראלי-פלסטיני, כמו גם הסכסוך הדתי. אותם משפטים בטור, שהדגישו את איבוד האנושיות מחד ואת ההסלמה ההולכת וגוברת מאידך, יכלו להסתכם במשפט אחד מתוכו שמיין את כולנו בתבנית הכי ברורה - רדיקלים ומתונים.

הרבה אנשים מוחים על הפוליטיקה בישראל ועל מצבה העגום של המדינה ומחליטים בעקבות זאת להימנע מהצבעה לבחירות ההולכות וקרבות, אותן בחירות שבהכרח יגידו לנו מי הפוליטקאי הבא שיהיה בדרכו להרוס עוד משהו טוב במדינה. אמנם הדרך היחידה לשנות משהו לעד תעבור במערכת שכולם כל כך סולדים ממנה, זאת אם לא נהפוך מתישהו למדינת אפרטהייד או מדינה תיאוקרטית כמו רוב "אחינו" ליבשת, וכמו בכל מצב מחורבן אחר בחיים - מגיעים להחלטה כשהקו המנחה שלנו הוא בחירת הרע במיעוטו. בהתאמה לבחירות זה בעצם אומר שאנחנו צריכים לבחור מה יותר קריטי לנו; המשכנתא שלא נגמרת ואף בדרך להרוס לנו את החיים הטובים שדמיינו לעצמנו בראש, או לנסוע לעבודה וכל הדרך לתהות אם תקום היום המדינה הפלסטינית או אולי בעוד חצי שנה. לדעתי 

אני בטוחה שרוב מוחץ מאיתנו, תושבי המדינה, יתרכזו תמידית ביוקר המחיה ובמצב החברתי כלכלי בשל העובדה שרובנו תושבי המרכז, לכן פוליטיקאים וססמאות שמדברות על הפערים החברתיים כלכליים והצורך בשינויים תמיד תמשוך לנו את העין יותר. אולם אותם פוליטקאים לא הבטיחו את השלום באותה החבילה, ובאותה מידה פוליטקאים שמבטיחים את השלום לא מדברים על צמצום הפערים בין המעמדות. כל פוליטיקאי מבטיח הבטחה אחת בתחום אחד, מה שמוביל אותנו לשאלה שאנחנו לא אמורים לשאול: מה יותר חשוב, לשמור על המינוס שפוי או לשמור על השפיות שתישאר בפלוס? האם הפוליטקאים קוראים את המפה לא נכון כשהם לא מראים לנו ששתי האופציות חשובות באותה המידה? 

איך איינשטיין אמר פעם, אי שפיות זה לעשות את אותו הדבר פעם אחרי פעם ולצפות לתוצאות שונות. למרות ששפיות מתפרשת בצורות שונות ומגוונות והיא נחשבת למילה סובייקטיבית, אולי הפעם, רק הפעם, צריכים להחליט פה אחד שהיא אובייקטיבית כאשר אומרים ששפיות הינה אי אמון בכך שהשלום יקודם, בטח לא יתממש, אם נפנה שמאלה.


מה דעתך על אין פנייה שמאלה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפוליטיקה, בחירות, ימין, שמאל, דעה, דעות, אקטואליה, מדינה, ישראל, עתיד, להשפיע, להצביע