הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
יתושים

יתושים


כולנו מכירים אותם- קטנים, מעצבנים, ומשאירים אותנו עם עקיצות מגרדות.את כל הדרכים להימנע מהם, תמצאו כאן!
ובכן,  בלילות קיץ חמים, כמו היום למשל, הפיתוי לישון בחלון פתוח נראה גדול מתמיד,
אלא מה? באמצע הלילה מבקרים אותנו חברינו היתושים, מוצצים לנו את הדם ומשגעים לנו את האוזן, ובקיצור- מפריעים לנו לישון...
אני אומרת- לא נכנעים לבינוניות, ובטח שלא נכנעים ליתושים! 

קודם כל, בלילה מומלץ מאוד לישון במזגן. יתושים לא אוהבים קור ומתרחקים ממנו מאוד.
כדאי להחזיק בבית מלאי של דוחה יתושים (אל-תוש ודומיו).
יש עשרות סוגים של דוחי יתושים- החל בכאלה שמתקבעים אל הקיר ומשחררים חומר שקוטל אותם,
או בכאלה שנמרחים או מרוססים על הגוף, או גם נורת אולטרא סגול שמושכת אליה גם חרקים נוספים ושורפת אותם 
אזהרה בדיחה שחורה- ידיד שלי קורא לזה האחרון "אושוויצון", מעניין למה!

לטיפול בעקיצות, אני ממליצה מאוד על פניסטיל ג'ל, הוא קליל, נעים ונוח לשימוש. ומעביר את המציקות המגרדות האלה ברגע.

מעבר לכך, ישנם גם מוצרים טבעיים ותרופות סבתא, שלא יזיק להצטייד בהם-

. קרח. טיפול בהלם של קור למקום יספק רווחה למתגרד. הקרח משתק את העצבים באיזור כך שלא מרגישים לא את הגירוד ולא את כאב העקיצה. גם הכיוון השני יכול להקל – חום, משום שאף לו יש השפעה משתקת על העצבים. מים חמים ישקיטו את האיזור. הבעיה היא שברגע שתצאו מהאמבט החם או תורידו את הקומפרס, הגירוד יתחזק שוב ויהיה עוד יותר חזק, ולכן הקרח עדיף.

2. שמנים אתריים. מריחת שמן עץ התה תעזור נגד דלקתיות וגרד ותוריד את הנפיחות. גם שמן לבנדר עשוי לעזור, הוא מרגיע, ומבריח יתושים נוספים מהאיזור.

3. חומץ. החומציות הגבוהה שבחומץ יכולה לעזור משמעותית. ד"ר שולץ ממליץ לערבב שלושה פקקים מלאים בחומץ בתוך אמבטיה חמימה ולהרגיע כך את הגוף כולו, או לשים מספר טיפות של חומץ על צמר גפן ולטפל בכל עקיצה. חומץ תפוחים מומלץ במיוחד מפני שהוא מעט פחות חומצי, ועדין יותר.

4. דבש. דווקא הדבר שידוע כמביא זבובים יכול להרגיע עקיצות יתושים. לדבש יש המון יתרונות רפואיים. הוא נוגד דלקות ואנטי בקטריאלי, ויכול להרגיע מאוד את העקיצות. כל שיש לעשות זה לקחת אצבע נקיה, לטבול במעט דבש ולהניח על העקיצה.

5. שקיק תה. תיונים מצוננים ידועים כמורידי נפיחות מהעיניים, ויכולים להוריד גם נפיחות מעקיצות. הם סופחים את הנוזלים המיותרים מהעקיצה ויוצרים הקלה.

6. סודה לשתייה. סודה לשתייה מאזנת את רמות ה-PH בעור, שבאיזור דלקתי יוצאות מאיזון. יצירת משחת מסודה לשתייה עם מעט מים ומשיחתה על העקיצה תיצור אפקט חוצץ שיעזור לעור להחלים מהר יותר, בעודו חשוף לאוויר. אפשר להוסיף את הסודה לשתייה לאמבטיה חמימה ולהשרות את הגוף כחצי שעה.

7. בזיליקום. התבלין הארומטי מכיל חומרים שיקלו על הגרוד. צריך למעוך מעט עלים, כמו לפסטו, ולמרוח על העקיצה. ניתן גם לקנות שמן בזיליקום מוכן בחנויות הטבע.

8. לימון או ליים. שני הפירות החמוצים מכילים רכיבים שמקלים על הגירוד, והמיץ וגם הקליפה מאוד עוזרים לחסל את הבקטריה. כדאי לא לצאת עם מיץ לימון על העור אל השמש, כי יווצר אפקט הבהרה מסוכן.

9. מנטה. המנטה יכולה להרגיע עקיצות, אפילו מעט משחת שיניים בטעם מנטה תעשה את העבודה, אך עלי נענע כתושים או שמן מנטה יכולים להקל יותר. התחושה הנוצרת היא מקררת, מה שמגיע אל המח מהר יותר מתחושת הגירוד. המח יודע לעבד רק תחושה אחת בכל זמן נתון, לכן הקירור מומלץ.

10. קליפת בננה. אין הרבה מחקרים שתומכים בשיטה הזאת, אך אנשים נשבעים שהיא עובדת. הסוכרים שבקליפת הבננה, כנראה, מרגיעים את העקיצה.

11. מים וחלב. על פי שולץ, אם לוקחים מטפחת וטובלים אותה בנוזל שווה חלקים של מים וחלב ומניחים כקומפרס על העקיצות, יש בכך הקלה משמעותית. זוהי גם שיטה טובה להקלה במקרים של כוויות ושיזוף יתר.

12. טפיחות וצביטות קלות. זה אולי נשמע טפשי, אבל מכות קלות ישכיחו מהמח את הגירוש. הכאב הפתאומי, שהוא חזק יותר אך פחות מרגיז מגירוד. שוב, המח מעבד רק תחושה אחת בכל פעם, לכן, להקלה מיידית וקצרת טווח, אפשר לנסות.

13. אלוורה. זהו המרגיע הידוע והמוכר ביותר, שכל משפחה ישראלית צריכה לגדל בעציץ ולשלוף ברגע
(מאקו)

ועוד כמה דרכים טבעיות להימנע מיתושים בחדר/ הילה אפללו

הפעלת מאוורר
להפעיל מאוורר מכוון לתקרה או מעט מעל המיטה, הרוח מפריעה ליתושים להתקרב.

 

כילה
רשת דקה שמקיפה את המיטה ומונעת טכנית מיתושים להיכנס.

אכילת שום
אכילת שום בכמויות גדולות לאורך זמן יוצרת ריח אופייני על גבי העור, הזיעה שמשמשת כאתר פינוי של פסולת ועודפים מהגוף משתתפת בפינוי חומרים המצויים בשום ולחלקם יש ריח חזק. יש שיגידו שזה דוחה לא רק יתושים אלא גם בני אדם ואני חושבת שזה עניין של מינון, צריך למצוא את המינון שיגרום להפרשת ריח בזיעה בכמות מספיק גדולה שתדחה יתושים אבל לא בני אדם (לשום יש יתרונות בריאותיים נוספים).

חילבה
חילבה  הוא תבלין העשוי מ
זרעי חילפה גרגרנית, לצמח מייחסים השפעות רפואיות רבות ברפואה המסורתית, אבל אצלנו הוא ידוע יותר כמרכיב עיקרי ברוטב העמבה המפורסם.
אכילה מרובה של עמבה / חילבה גם היא גורמת להפרשת ריח אופייני בזיעה, ריח זה בן היתר דוחה גם יתושים.

מורחים שמן זית על עור האיברים החשופים, מתאים בעיקר לתינוקות - עובד לא רע למי שלא אכפת לו הריח והמגע השמנוני.

מסמרי ציפורן
לפזר מסמרי ציפורן בצלחת ולשים קרוב למיטה בחדר סגור .

בצל חתוך
מניחים בצל חתוך לשמיניות על צלחת בקרבת המיטה בחדר סגור - לא רע למי שלא מפריע לו הריח.

צלחת עם חומץ
להניח בחדר קערה עם חומץ טבעי  - למי שלא מפריע הריח.

עציץ בזיליקום

לשים עציצים או אדנית עם שתילי בזיליקום על אדן החלון  .


מאחלת לכם המון המון בהצלחה!

מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על יתושים ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה
מאת נורית ב 08/07/2013 11:23האמת שיש הרבה דברים שחידשתם לי בכתבה ולא ידעתי שיש להם קשר ליתושים. אני בכל מקרה מורחת X-תוש של מורז על הגוף וגם על המצעים והבגדים. הוא טבעי אז אין עם זה בעיה וגם לא משאיר ריח חזק, יש לו ריח עדין של לימוןתגובה לתגובה