הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
מה_אפשר_לעשות_כשמשעמם

מה אפשר לעשות כשמשעמם?


4 מרכיבים שיכולים לייצר לך חיים מלאים יותר בזמן שעמום נוראי.

יצא לי  לראות  תכנית  בערוץ  8 שחוקרת  את  השעמום  בעולם.
אחד  המרכיבים  שגורמים לנו להתלונן ולקטר, או סתם לעשות
מהומה ומחאה, זה שעמום בעייתי.

שעמום  נוצר מחוסר יוזמה בעשייה אתה לא עושה כלום, ומחפש 
להפיק מזמן שעמום משהו. 

שעמום  מוביל  את  העולם  לעסוק בשטויות, להתעסק באשמות,
קיטורים, אלימות מילולית, אלימות פיזית.

זה  אחד  המרכיבים  באמת שצריך לשים עליו דגש ולחקור אותו
לעומק.

בתקופות שבחיי היה  שעמום  נוראי חיפשתי ריגושים,  ולהעסיק
את עצמי.

פעמים  רבות  הריגושים  שמצאתי  לא תמיד היו לטובתי, ולהפך
הם רק החמירו לי את המצב. תחשבו אבל איזה שעמום אנחנו
עוברים בכל המסגרות של החברה המודרנית.

המסגרות של הממסד, והאנשים שיושבים קרוב לעוגה ומחוקקים
חוקים. 

כנראה  שיש מישהו חכם  שבאמת רוצה שנשתעמם ונקטר, ככה
זה מניע אותנו להישאר באותם במקומות שלא מקדמים אותנו.

עצם  עבודה  שאנו  מקטרים  ויוצרים  מהומה  אנו מבזבזים את
משאבי האנרגיה שלנו לייצר תוכן ועשייה לעצמנו

 פיתרון לשעמום:

קריאת ספרים מעצימים
  • יצירה
  • הליכה\ריצה
  • ספורט כלשהו
  • סקס
ובעיקר דברים שאתם אוהבים לעשות בזמן שעמום.

מדוע חשוב להעסיק את עצמנו בזמן שעמום נוראי?

לא רק שחשוב להעסיק את עצמנו בזמן שעמום, אלא אנו צריכים לראות איך אנו עוסקים בעצמנו בזמן שעמום, ולא באחרים. עצמנו זה אומר לתת לעצמנו יותר ערך בזמן הזה. ככל שאדם נותן לעצמו יותר ערך בזמן שעמום הוא מפתח את היכולות שלו ליצור לעצמו חיים בהרבה יותר מלאים.

חיים יותר מלאים זה למלא חלקים חסרים בזמן שעמום. מצב כזה אדם מגיע למילוי כל המקומות הריקים בחיים שלו, על ידי זה שהוא מבחין בזמן שעמום נוראי ופועל על מנת לשנות אותו. בלי פעולות שונות אדם לא יצליח לנצח את הזמן שעמום. בסופו של דבר זמן שעמום יכול לעזור לנו לפתח את עצמנו.

מה רוב האנשים עושים בזמן שעמום?

רוב האנשים לפחות שאני הכרתי מהסביבות שבהם התנהלתי מבזבזים את זמן השעמום בעוד יותר שעמום. למעשה הם לא יודעים שהם יכולים להתפתח בזמן הזה. כמובן אין שחור ולבן, אבל רובם פשוט לא מייחסים חשיבות לזמן.

יש מי שמסיח את דעתנו מדברים שיכולים בזמן הזה ליצור לעצמנו חיים מלאים יותר. האמת שהעולם היום מוסח בים מסרים פרסומיים, שמצליחים רק לדחוף לנו חומרנות וקנייה של מוצרי צריכה. אנשים בזמן שעמום יוצאים לקנות בגדים, בגלל פרסומת שהם ראו באינטרנט, פייסבוק, או בטלוויזיה.

המטרה של רשת חברתית היא כמובן בסופו של דבר להגיע למצב שאתה מצליח למכור למישהו מוצר כלשהו. מרק צוקרבג לא סתם פתח את הרשת חברתית הזו. הוא ידע שהיא תגדל ולמעשה הוא יכול לשלוט בהמון על ידי פרסום. 


אני בעד הרשתות החברתיות, כי אפשר לייצר קשרים מכל סוג שהוא, כך שזה יכול לעזור לנו. תמיד אני אומר תבחן את מה שנתנו לך בחינם, ותראה איך אתה מייצר ממנו משהו בשביל עצמך.

הבעיה שלא כולם משתמשים בתוכן הזה בשביל עצמם. כמה אנו תקועים מול המסך של המחשב, ובועים בפייסבוק בלי שום מטרה? לפעמיים אתה מדפדף שעות למטה עם החץ של העכבר במטרה לראות אולי משהו שמעניין. (בדרך כלל זה איזה סלפי של בחורה)

אבל תכלס הכל חוזר על עצמו ונהיה משעמם עם הזמן. אנחנו פשוט מכורים לדפדף בלי שום מטרה. מדי פעם מסתכלים על איזה תמונה, או סרטון מצחיק. אני למשל, פתחתי אתר חברתי "מה עושים כשמשמעם?" למעשה חקרתי את הרשתות החברתיות שנים, וראיתי שרוב התוכן שאנשים מושכים לעצמם קשור לזמן שעמום נוראי. הלייקים שצברו תאוצה רבה באמת היו קשורים לסרטונים עם קללות, ילד שמקבל מכה רצינית, או שמנה שמחליקה ברחוב.


הזוי לחשוב שכל מה שאנשים מושכים זה בעיקר שטויות,  לפחות נזרום עם זה (:
מה כדי לייצר בזמן שעמום, ומה זה יכול ליצור בחיים שלנו?

טוב אני לא כופה עליכם תכלס תעשו מה שאתם רוצים בזמן הזה. אני רק יראה לכם מה אתם יכולים לעשות בזמן הזה, על מנת לפתח את עצמכם לחיים מלאים יותר.

כתיבה -  בזמן שעמום אני יוצר תוכן, כותב בעיקר על דברים שיושבים לי על השכל. הכתיבה נותנת לנו סיפוק, גם שלא יוצא לנו מזה כלום. לא כל דבר צריך להיות כסף. הכתיבה עוזרת לנו להוציא החוצה את מה שבוער לנו בראש. אפשר אפילו לכתוב למגירה ובעוד כמה שנים לראות מה יצרנו במשך כל הזמן הזה.

ספורט - בזמן שעמום אפשר לייצר תחביבים בספורט. ספורט חשוב לאדם בשביל לשמור על מצב רוח מרומם. ספורט משחרר חומרים שנחוצים בשבילנו בשביל שנרגיש שמחים. זאת אומרת זה מדעי. לאדם לא נתנו ידיים, ורגליים, בעזרת כל המרכיבים שיש בגוף שלנו אנו יכולים לבצע פעולות. התחברתי לגלישת גלים, ככה שאני מבין מה ספורט אקסטרים גורם לי. בעיקר אני חיי באדרנלין רוב הזמן, ויודע כמה זה חשוב להתעסק בספורט שיש לנו תשוקה אליו. גם אם אין תשוקה על התחלה, פשוט מפתחים אותה עם הזמן התמדה. 

קריאה - בזמן שעמום אפשר לקרוא הרבה. היום אנו יכולים לקרוא כל מה שאנו רוצים. את האמת שעידן המידע הזמין מפתח לנו את התודעה. לא סתם דברים משתנים בעולם הזה. אחד הדברים שעוזרים לעולם להשתנות זה עידן המידע. היום אדם יכול לקרוא כל דבר שמתחשק לו. אדם נכנס לגוגל שואל שאלה ומקבל תשובה. 

קריאה של ספרים מעניינים עוזרת לנו להיות יותר מעניינים. אנו רוכשים ידע בעזרת ספרים. או שרוכשים בחנות, או מהאינרטנט. היום בקלות אפשר להזמין ספרים מהאינטרנט. ספרים מעשירים אותנו בידע. הידע החדש מוטמע לנו בזיכרונות של השכל וגורם לנו לתוצאות שונות. לא סתם אנשים שקוראים הרבה ספרים החיים שלהם יותר מעניינים.

יצירה - כמובן יצירה זה מילה גדולה, אבל בזמן שעמום אפשר לייצר לעצמנו יצירות. כל יצירה מתחילה מהצעד הראשון. זה לא ממש חשוב איזה יצירה זו. העיקר להתחיל ליצור לעצמנו. זה מפתח לנו את המחשבה היצירתית ואת העשייה. בזמן שעמום אני יוצר תכנים, עם זה לאינטרנט, או סתם לעצמי. אני מודע לזה שככל שאני יוצר יותר דברים השיפור של בעשייה עולה כלפי מעלה. (גם אם זה לא נותן לי תוצאה מהירה באותו הרגע)

ברגע שאתם יוצרים את הדברים האלו בזמן שעמום החיים שלכם משתנים.  הם ישתנו מפני שאתם תעשו פעולות שונות ותתרגלו לייצר לעצמכם בזמן שעמום. בעיקר תתעסקו בעצמכם ולא באנשים אחרים. זה לא פשוט לייצר לעצמנו, כי תמיד הרגילו אותנו לייצר לאנשים אחרים. אבל ברגע שאתם מבינים שזמן שעמום נועד לכם להתפתחות אתם משנים את הפעולות של עצמכם. 

אינשטיין ציטט -  
  • "אי־שפיות זה לעשות אותו דבר פעם אחר פעם ולצפות לתוצאות שונות."

אנו חוזרים על הפעולות שלנו שוב ושוב ושוב. לפעמים זה לא בגלל שאנחנו רוצים, אלא בגלל שאנו מתוכנים על ידי תת המודע שלנו לעשות את מה שאנו רגילים לעשות. שינוי הרגלים זה דבר הכרחי בשביל ליצור לעצמנו בזמן שעמום חיים מלאים יותר.

כמובן שיש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות בזמן שעמום לעצמנו, אבל התמקדתי ב4 שיכולים לשפר את החיים שלנו למלאים יותר בהצלחה ושלא תשתעממו יותר מדי (:





 


מה דעתך על מה אפשר לעשות כשמשעמם? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כמה אפשר לעשות כשמשעמם?, משעמם לי, שעמום, שעמום נוראי, משעמם
נכתב ע"י jonson
בתאריך: 07/06/2015
יונתן ברכה בן 34

15 מאמרים | 33456 כניסות
דירוג המאמר
60%
 השארת תֶּשֶׁר לjonson
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
תגיות
שעמום