הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
עמוד_ענן_-_הצלחה_או_כשלון

״עמוד ענן ״- הישגים וכשלונות


סיכום ביניים של תחושות אישיות שבא לסכם עד עתה הערכות ותחושות אישיות לגבי המתרחש .
מאמר זה ידון מנקודת מבטי האישית ב״ עמוד ענן״ , מבצע הלחימה של ישראל מול החמאס המרחש עדיין ברגעים אלו כאשר היום התבשרנו שתיתכן הפסקת אש קרובה. 
אתחיל מהמטרה כפי שהוצגה בתקשורת - החזרת כושר ההרתעה של ישראל והפסקת ירי הרקטות לעבר ישובינו. 
אמרו פרשנים בכירים כי החמאס אומד הצלחות וכשלונות על פי מספר ההרוגים בצד שלו - כרגע מדובר על 50 הרוגים , מספר שאינו מהווה איום על החמאס ומבחינתם זו לא הצלחה של ישראל. זה אם כך לא הגביר את כושר ההרתעה של ישראל.
מנקודת המבט הישראלית - חיסול ״ הרמטכל״ החמאסי ביחד עם השמדת רוב טילי ה״פאג׳ר״ לטווח ארוך שהיו בידי אירגוני הטרור יכולים להחשב להצלחה גדולה אך חלקית. חלקית משום העובדה שכושר ההרתעה של ישראל לא שופר בעקבות החיסול וההשמדה וגם לא הפסיק את ירי הטילים לעבר ישובינו. 
עד כאן אף צד לא רשאי לראות את הצלחתו כמוחלטת ושני הצדדים יכולים לטעון להצלחה חלקית נכון לשעה זו ולכשלון חלקי של הצד שמנגד. 
יש  נקודה אחת בה ישראל רשאית לראות את עצמה כמנצחת הגדולה מן העימות - ההצלחה האדירה , באחוזים גבוהים של יכולת היירוט של כיפת ברזל.  כיפת ברזל- המערכת שהצליחה ליירט באופן מדהים ויוצא  דופן באיכותו גרמה לתיסכול אדיר בקרב אירגוני הטירור ומשגרי הטילים למיניהם. לולא כיפת ברזל מאות טילים היו נוחתים במרכזי אוכלוסיה צפופים אצלנו והם המשגרים יודעים זאת וציפו לזה! על כן ניתן להבין על איזו רמה של תיסכול מדובר אצלם ועל איזו הצלחה אדירה וסיפוק מדובר אצלנו. מעבר לכך ההצלחה הזו גורמת לכאב ראש ולב גם בקרב שאר אויבנו כמו מיודענו המתחבא נסראללה. 
אם נשכיל להפיק לקחים  ולהסיק מסקנות , לתקן את הדורש תיקון, לשפר ולשדרג וכמובן להוסיף מערכות כיפת ברזל עד למתן כיסוי מלא לכל שטחי המדינה , ניתן יהיה לטעון מנקודת מבט זו להצלחה גדולה.
לסיכום אין כאן ניצחון לשום צד ,לפחות לא ניצחון מוחץ . עזה תמשיך להתנהל גם בלי ג׳עברי , טילים ימשיכו להיות מוברחים לעזה דרך סיני ואולי  גם דרך הים , כנראה שתושג בקרוב הפסקת אש כלשהי ושני הצדדים ימשיכו לנסות לגרוף עוד איזה ניצחון מקומי והמערכה תסתיים בידיעה שזו אינה המערכה האחרונה וכי המערכה הבאה תגיע תוך חודשים או שנים . שני הצדדים יטענו לניצחונם , הפרשנים יטענו את טיעוניהם ומפקדי שני הצדדים ימשיכו להכין את חייליהם ועמם לעימות הבא.




מה דעתך על ״עמוד ענן ״- הישגים וכשלונות ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כעמוד ענן- האם השיג את מטרותיו או נכשל, ומה הלאה?
נכתב ע"י YaronGo
בתאריך: 31/07/2013
ירון גולדשטיין בן 67

15 מאמרים | 57939 כניסות
 השארת תֶּשֶׁר לYaronGo
אהבת מה שכתבתי? 10 ₪ יעודדו אותי לכתוב עוד!
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!