הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פרשת_תצוה

פרשת תצוה


אל מול כל הצרות שנוחתות על עם ישראל רק תשובה שלימה תעזור. בפרשת השבוע, תצוה אנו יכולים לקחת מוסר גדול אם רק נבחר בכך... ובחרת בחיים...
פרשת תצוה :

"וְאַתָּה תְצַוֶּה אֶת - בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְיִקְחוּ אֵלֶיךָ שֶׁמֶן זַיִת זָך כָּתִית לַמָּאוֹר לְהַעֲלֹת נֵר תָּמִיד (שמות כז, כח)".

הקדוש ברוך הוא מצוה את בני ישראל להעלות אור בנר התמיד ומדרש רבה שואל: מדוע נמשלים בני ישראל לפרי עץ הזית והנביא ירמיהו מתרץ שם:
"מה הזית הזה עד שהוא באילנו מגרגרין אותו ואחר כך מורידין אותו מן הזית ונחבט ומשחובטין אותו מעלין אותו לגת ונותנין אותן במטחן ואחר כך טוחנין אותן, ואחר כך מקיפין אותן בחבלים ומביאין אבנים ואחר כך נותנין את שמנן, כך ישראל בָּאִין אומות העולם וחובטין אותם ממקום למקום וחובשין אותן וכופתין אותם בקוֹלָרִין ומקיפין אותן טְרָטְיוֹטִין (אנשי מלחמה) ואחר כך עושין תשובה והקדוש ברוך הוא עונה להם (סדר תצוה, פל"ו כז, כ)".

תירוצו של ירמיהו הנביא במדרש נוגע למעשי התשובה של בני ישראל לאחר ששוקעים בצרות קשות בבחינת" עת צרה היא ליעקב וממנה ניוושע".

אנו נמצאים באחת התקופות הקשות שידע העם היהודי מאז שובנו לארץ ישראל.
מדינות ערב מובילות את השנאה כלפינו כשבראשן איראן המהווה איום גרעיני עלינו ועל העולם כולו, גלי אנטישמיות גואים מכיוון המערב והסכנות מתרחשות עלינו כל הזמן.

הנביא ירמיהו נעזר בפרי עץ הזית כמטאפורה הממחישה את התהליכים הקשים אותם עברנו ואותם אנו עוברים בעת הזו ממש.
תהליך הורדתו של פרי עץ הזית מהעץ ותיאור כל תהליך "ההתעללות" בו עד לשלב בו מופק ממנו אותו שמן זית זך כתית , כפי שמתואר במדרש לעיל משקף יפה את המצב: הפרי מורד מהעץ, נחבט, ונטחן, ורק לאחר שעבר תהליכים אלו ניתן להוציא ממנו את הטוב, וכך גם בני ישראל- צריכים הם לעבור אירועים קשים עד שלבסוף מתעשתים ועושים תשובה...

המסקנה : לא הסכמי שלום למיניהם ולא מלחמות הם אלה שיביאו לנו את הישועה, המנוחה והנחלה לה אנו כה מייחלים.
רק קול זעקה רמה אל הקדוש ברוך הוא ותשובה שלימה הבאים מתוך העם היהודי, מתוך אחדות מלאה כפי שהייתה במעמד הר סיני עת בני ישראל קיבלו על עצמם את התורה הקדושה ואמרו: "כל אשר דבר ה' נעשה ונשמע" (שמות כד, ז), רק אלה יעזרו.

כשנהיה שוב כאותו שמן זית זך כתית שאינו מתערבב עם שאר החומרים (אומות העולם) ותמיד נמצא למעלה (משמש אור לגויים), או אז ידעו כל העם היהודי וידעו כל אומות העולם ש"ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד"...

שבת שלום
מאמר זה טרם דורגמרתקמענייןנחמדסבירגרוע


מה דעתך על פרשת תצוה ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפרשת, תצוה