הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
פתיחת_עסק

פותחים עסק חדש? כל מה שאתם צריכים לדעת


פתחתם עסק חדש? כל הדברים שאתם צריכים לדעת
עומדים רגע לפני פתיחת העסק החדש שלכם? ברכות חמות! לא מעטים אלו המעסיקים את עצמם בשאלה איך פותחים עסק. תחילה נדמה כי הבירוקרטיה מאד מאיימת, אך בעת שעושים את הכל נכון, מגלים כמה מהר ניתן להפוך לעסק בישראל ולהגשים את החזון עליו חלמתם.
 

פותחים תיק במע"מ

אלו מכם העומדים לפני פתיחת עסק חדש, חייבים גם לפתוח תיק במע"מ. חשוב לציין כי לא מדובר על המלצה חמה, אלא על חוק. לכן, אי פתיחת תיק מהווה עבירה פלילית חמורה. את התיק במע"מ אתם יכולים לפתוח בעצמכם או בסיוע של רואה חשבון, שישדך את התיק שלכם אל משרד בקרבת מקום מגוריכם. לאחר פתיחת התיק, יהיה ניתן לסווג את העסק שלכם ואת תחום העיסוק שלכם, ובמקרים מסוימים גם להכתיר אתכם כעסקים פטורים ממס, וזאת בתנאי שלא עברתם את ההכנסה השנתית המוגדרת על פי חוק ופוטרת אתכם מתשלום מס.
 
למדריך פתיחת עסק חדש באתרUCAN2  - לקריאת המדריך
 

פותחים תיק בביטוח לאומי

צעד נוסף וחשוב בעת שאתם עומדים לפני פתיחת עסק עצמאי הוא לפתוח תיק בביטוח הלאומי. במעמד פתיחת התיק, על פותח העסק להצהיר בפני הפקידים על ההכנסות הצפויות, וזאת על מנת שיהיה ניתן לגבות ממנו מקדמות שונות. חשוב מאד לדווח על הכנסה אמיתית ומדויקת ככל הניתן, שכן במקרים של נכות או פגיעה ביכולת העבודה – הסכום שתשלמו במקדמות ישפיע על הסכום שתקבלו במקרים שכאלו.
 

ניהול ספרים כחוק

דבר חשוב מאד הוא לנהל את פנקסי הקבלות או החשבוניות. בעת שאתם עסק פטור ממס, הרי שאתם מנהלים פנקס קבלות, ועסק שאינו פטור ממס מנהל ספרי חשבונויות. כעסק עצמאי, עליכם לדווח על כל הכנסה באמצעת מתן הקבלה או החשבונית ללקוח שלכם. בעת שלא תנהלו ספר הכנסות שכזה, אתם עוברים על החוק, ובביקורות של שלטונות המס אתם עלולים לשלם קנסות כבדים.
 

אל תשכחו את קופות הגמל

כעת, כשהחלטתם ללכת בדרך עצמאית ולהיות אדון לעצמכם, אל תשכחו לפתוח קופת גמל שתדאג לעתיד שלכם גם בימים שלא תעבדו. קופות הגמל שלכם יבטיחו לכם כי תוכלו לשמור על איכות חיים גבוהה וזהה לזו שאתם חיים כיום.
 

פתיחת עסק – עוקבים אחרי השלבים ונהנים מראש שקט

ישנם אלו החוששים מביצוע כל הפעולות לבדם, ועמידה אל מול הגופים הבירוקרטים ומילוי הטפסים נראים להם כמלאכה סבוכה. תשמחו לגלות כי תוכלו לבצע את פתיחת התיק שלכם בעזרת משרד של רואה חשבון שיבצע עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר.

כאשר מדובר על פתיחת העסק, מדובר על אחריות גדולה ועל משמעות גדולה בכל צעד וצעד – כך שאין מקום לטעויות. באם אינכם יודעים את השלבים הנדרשים לפתיחת העסק, תסתייעו בשירות חיצוני שיבטיח כי עמדתם בכל הדרישות וכי העסק שלכם נפתח כחוק. כך פותחים עסק, וכך עושים זאת נכון. בהצלחה!
 
המאמר מוגש באדיבות אתר UCAN2



מה דעתך על פותחים עסק חדש? כל מה שאתם צריכים לדעת ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כפתיחת עסק
נכתב ע"י aviv22
בתאריך: 27/09/2016
אביב לוי בן 31

84 מאמרים | 90185 כניסות
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!