הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
bitcoin

מטבע Bitcoin- מי רוצה להיות מליונר?


אין מצב שלא שמעתם על המטבע הזה ! האם מטבע Bitcoin הוא השקעה או שזו ספקולציה ואפיזודה חולפת ?להלן במאמר...

אין מצב שלא שמעתם על המטבע הזה !

הנ"ל מוזכר בכל מדיה אפשרית ומיד מצית את הדמיון !  רגע... רגע ... לא מזכיר לכם את הפרסומת ללוטו?? שמיד מעורר בנו חלומות קסומים על בית עם בריכה על שפת הים בפלורידה.... אז זהו- יש בזה משהו.

האם מטבע הביטקוין  הוא השקעה או שזו ספקולציה ואפיזודה חולפת ?
אז לפני שאתם רצים "לכרות" (בהמשך אנסה.. להסביר בכמה מילים על מה מדובר..) או לרכוש את המטבע (וישנם אתרים שניתן לרכוש דרכם) תרשו לי קצת לסייע לכם לרפרף בנבחי המחשבה הרציונאלית ולהרגיע את הנוירונים החוטאים במוחנו...

קצת רקע כללי:

ביטקוין הינו מטבע דיגיטלי שהומצא ב 2009 .  המטבע שהינו ווירטואלי, הומצא ע"י שני מתכנתים , תחת השם סאטושי נאקאמוטו.  המטבע יצא לשוק הגלובלי בשנת 2010.
הביטקוין מיוצר בתהליך הנקרא "כריה" (
Mining- כריה) פעולה זו היא בעצם "הרצה" של סדרת חישובים מסובכים במחשב, שמטרתן לפתור בעיה מתמטית אשר אמורה להבטיח את תקינות עסקאות הביטקוין. בתמורה לכך, ה"כורה" מקבל תשלום בביטקוין חדש שזה עתה נוצר, וכך נוצרים בעצם  ביטקוינים חדשים.

ביטקוין הינו מטבע מבוזר, אשר אינו שייך לאף יישות מרכזית כגון מדינה, בנק מרכזי, חברה, אדם או גוף כלשהו וזה אחד היתרונות הבולטים שלו.
קצב ייצור הביטקוינים מתוכנן כך שהינו  מווסת, וידוע מראש, וכתוצאה מכך ככל שיש יותר כורים, קטן הסיכוי שכורה מסוים יכרה ביטקוינים.      קצב אספקת הביטקוינים לשוק ידוע מראש, וקטן עם הזמן, עד למקסימום של 21 מיליון ביטקוינים שיווצרו עתידית ואי פעם, ולא ביטקוין אחד יותר.   הביטקוין האחרון תוכנן להיווצר בשנת 2140.

 נכון אוקטובר  2013  נוצרו כ- 12.3 מיליון ביטקוינים.

מאחר ואין גוף, כדוגמת בנק מרכזי של מדינה, המפקח על כמות הייצור והאינפלציה של המטבע , יצור הביטקוין תוכנן כך שיהיה מדורג ומנוהל באופן מלאכותי.

העברת המטבע בין סוחרים או קונים, מבוצע ישירות בין משתמשים ללא צורך בשרת ו/או מתווך ו/או גוף שליטה/בקרה כלשהו, ולכן עלות העברתו הינה אפסית, אך ניתנת גם האופציה לשלם עמלה מזערית (פחות מ 0.01%) – עמלה זו משמשת לזירוז הפעולה. עמלה זו מועברת לכורה אשר אישר עסקה זו.

לגופו של עניין....

אז ככה.. יש את דעתי הפרטית ויש כמובן את הדברים שאי אפשר להתווכח עליהם ואני אפרט:

מכלל ההשקעות והמכשירים הקיימים – השקעה במט"ח בכלל הינה ספקולטיבית ואיננה מוגדרת שהשקעה סולידית לכל הדעות.  ואני מדברת על השקעה במט"ח קונבנציונלי (דולר, אירו, דינר..  וכו'.., עוד לא נגעתי בביטקוין..)

לכל שערי המט"ח בעולם היסטוריה ארוכה של מסחר ושווי- לביטקוין, קצרה מאוד.

כלל שערי המט"ח מנוהלים באופן כזה או אחר ע"י הממשלות/גופים שונים ולניהול זה השפעה ניכרת על גובה שער המטבע.  לביטקוין אין שום גוף כזה , מה שגורם לתנודתיות לא מוסברת ומושפעת מגורמים לא אובייקטיביים בהכרח.

בהיסטוריה הקצרה של המטבע חווינו עליות ומורדות חדים ואלימים שנבעו בעיקר מ"כותרת" כזו או אחרת ללא קשר למסחר במטבע עצמו.

אם אני אסכם ואקצר ברור לאן נושבת הרוח מבחינתי ..- השקעה במטבע זו הינה ספקולטיבית מאוד או במילים אחרות – הימור ומשחק גורל. 

מאחר ומחיר מרקיע השחקים של המטבע- ההימור הופך למסוכן יותר.

עד פה הייתי נגד.. והנה קצת גוון של אור (לא סוגרת את הדלת..) ... אדגיש ואומר מתי לדעתי השקעה/הימור מסוג זה הופכת ל"מעניינת"

במידה ושער המטבע היה נמוך מאוד (כמו בתחילת דרכו) וניתן לרכוש כמות מסוימת בסכום קטן.. אזי זה מבחינתי כמו לשלוח לוטו/טוטו.. במידה ולא תופס.. זורקים את הטופס – לא קרה כלום.

או לחילופין במידה ויש לי "כסף מיותר.." ואז שוב.. ואני מתייחסת לזה כהימור (לשם הספורט בלבד..) .

לסיכום... לחובבי משחקי המזל...   ב ה צ ל ח ה !!



מה דעתך על מטבע Bitcoin- מי רוצה להיות מליונר? ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כביטקוין להשקעה
נכתב ע"י mikaya
בתאריך: 10/12/2013
mika yahav בת 55

1 מאמרים | 1992 כניסות
דירוג המאמר
60%
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!
  
תגיות
ביטקוין