הכותבים במנטליקה מרוויחים תמלוגים מהפרסומות, רוצה גם? ההרשמה בחינם!
burglars

"מי יפרוץ אלי הביתה? אין לי מה לגנוב"


אנשים רבים אומרים לי "מי כבר יפרוץ אלי הביתה? אין לי מה לגנוב", ולמרות זאת שיעור הפריצות לבתים ועסקים בישראל עולה על 45000 בשנה. את האמת, אפשר למנוע את אי הנעימות של הבית ההפוך, החרדה, את הנזק הכספי והנפשי, אולי אפילו עימות עם הפורץ. אפשר לצמצם את הנזק, צריך רק להסתכל.
"הפירצה קוראת לגנב"
אני עובד בתחום טכני של מערכות אבטחה מעל 10 שנים וכחלק מעבודתי אני מגיע למתן יעוץ ולבדיקות לאחר פריצה בבתים פרטיים. בהרבה מקרים אני רואה ישר איך היה אפשר למנוע מהפורץ להיכנס לבית או לפחות לעקב אותו משמעותית ובכך להקטין את הנזק.
כמו שאני רואה את זה, יש שלושה שלבים להתגוננות מפני פריצה: התבוננות, מיגון ותחזוקה.
 
התבוננות
דבר ראשון שכל אחד מאיתנו צריך לראות, זה להסתכל על הבית בעיני פורץ.
לחפש את דרכי הכניסה והיציאה מהבית, לראות אם יש דברי ערך בולטים לעין, כמה עבודה צריך להשקיע על מנעולים של דלתות וחלונות, מה הם המכשולים העומדים בדרכו של הפורץ.
http://www.seay-inspections.com/burglary_statistics_files/image001.gif
בבנייני קומות הפריצות מתרחשות לרוב בקומות העליונות ע"י כניסה מהגג ואז טיפוס למרפסות או על מזגנים ומשם לתוך הבית. בקומות התחתונות, דרך הגינה, טיפוס על מזגנים או דרך חדרי שירות איפה שתולעים כביסה.
לעיתים הפורצים נכנסים דרך דלת כניסה ובחלק מהמקרים הפורץ נכנס לבית דרך פתח אחד ויוצא דרך הדלת הראשית.
 
בבתים פרטיים צריך לשים לב יותר, כי לרוב ישנה חצר שהכניסה אליה לא מסובכת מדי ובמקרים אלו לפורצים יש זמן לעבוד על חדירה לבית ללא הפרעה.
בכל מקרה כל בית הוא שונה ומי שמכיר אותו הכי טוב אלו רק בעלי הדירה ולכן ביחד עם בעלי מקצוע מתאימים אפשר להגיע לרמת מיגון טובה ע"מ לגרום לפורץ לחשוב פעמיים אם לפרוץ או לא.
 
כמו כן חשוב גם למנוע "פתיחת עיניים" אצל עוברי אורח, לשמור תכשיטים ודברי ערך בכספות ובחדרים סגורים, לשים לב לאנשים שמסתובבים ליד הבית, לברר אם טכנאים וסוכני מכירות שהם באמת מי שהם.
 
מיגון
ישנם מגוון הגנות למניעת פריצה והרתעה, אבל לפני הכל חשוב לעשות ביטוח רכוש שמכסה גם את נזקי הפריצה, ואז את דרישות למיגונים תקבלו מסוקר ביטוח. כמו כן אפשר להתייעץ ולקבל הצעת מחיר עם סוכני מכירות ויועצים של חברות אבטחה שונות כגון חברות מוקד ואזעקות, מסגרים המתמחים בסורגים, חברת לשיווק דלתות, חלונות, כספות ומוצרי נעילה נוספים.
 
שומר הבית
אמצעי הגנה טוב, אפקטיבי ואפילו מענג הוא פשוט לגדל כלב. כלב בית הוא כלב שמירה לכל דבר. הוא מרגיש עם נכנס גורם זר לטרטוריה ובדרך כלל מתחיל לנבוח ובכך מעיר את בעלי הבית, חלק מהגזעים אפילו תוקפים את הפורץ וזה גורם לפורץ לחשוב פעמים לפני שהוא נכנס לבית.
הבעיה שאם בכל מקרה מתבצעת פריצה, הפורצים מסממים או מרעילים את הכלב לפני.
 
פתרון מסיבי
סורגים -  למרות שמבחינת עיצוב זה לא הפתרון הטוב ביותר אבל הוא מספק הגנה טובה שהתמודדות איתה היא לתלוש או לחתוך את הסורגים בלבד, וזה גורם לרעש חזק וזאת עבודה קשה שלא תמיד הפורץ מוכן לעשות.
כספת -  כספת זהו פתרון מצוין למזער את נזק ברגע שהפריצה באמת התרחשה.

פתרון מכני
דלתות - כיום ישנם פתרונות מיגון רבות ומתקדמות שיכולות לתת מענה למניעת כניסת פורץ לבית.
ברכישת דלת חשוב לשים לב לתקנים של גורמי ביטחון, צירים, מנגנוני פתיחה ונעילה.
אפשר להזמין מנעול נעילה עם צ'יפ זיהוי, כך שאי אפשר לשכפל אותו אלא רק עם כרטיס שמקבל בעל הדירה בקנית הדלת.
במבני קומות עדיף לשים 2 מנעולים על הדלתות למצב שהפורץ נכנס לבית דרך פתח כל שהוא ורוצה לצאת עם שלל דרך הדלת הראשית.
 
חלונות - חלונות ישנים אפשר למגן ע"י התקנת פין נעילה עם מפתח, או להתייעץ עם יועצי חברות אלומיניום לגבי פתרון נעילה שנועל את החלונות מכל צדדיו.
 
תריסים - במקרים מסוימים הפורצים מרימים את התריס החשמלי בסלון לגובה של חצי מטר ושמים משהו שיחזיק אותו במצב הזה ובכך מספקים לעצמם פתח כניסה ויציאה פשוט. אחד הפתרונות לזה הוא מוצר שנקרה "הניצרה" שפשוט נועל את הציר של התריס ברגע שהוא למעטה.
 
פתרון אלקטרוני
דבר ראשון חשוב להדגיש שמערכות אבטחה אלקטרוניות נועדו לגילוי ולהתרעה על פריצה ולא למניעה שלה, תפקידן לגלות פורץ ולהודיע לגורם רלוונטי או לבעל הדירה על המתרחש בבית.
 
גילוי – מערכת אזעקה לרוב כוללת רכזת, סירנה , לוח מקשים וחיישנים שונים שמגלים תנועה, קול, שינוי נפח וטמפרטורה.
תכנון פריסה של הגלאים צריכה להתבצע בשיתוף בעל מקצוע בתחום ולפי צורכי בעל הדירה.
חשוב לתכנן גם מצב הפעלה חלקי ללילה ולדאוג לעדכן את בעל המקצוע אם יש חיות מחמד בבית.
רוב המערכות עובדות עם גלאים שמצריכים העברת חיווט מהרכזת, אך ישנם גם מערכות שעובדות עם גלאים אלחוטיים, רק יש לקחת בחשבון שצריך להחליף להם סוללות פעם בכמה שנים.
 
דיווח ובדיקה -  מערכות אזעקה יכולות לדווח לכמה טלפונים של בעלי הבית עם אינדיקציה של אזעקה. בנוסף תמיד עדיף לחבר את המערכת למוקד מבצעי שידע מאיזה גלאי הופעלה אזעקה, יודיע לאנשי קשר וישלח סייר לבדיקה חיצונית לראות אם אין סימני פריצה.
במקרה הזה אם יש חצר חשוב לאפשר גישה לסייר לשטח החצר בגלל שכמו שהוזכר מקודם, פורצים יכולים לעבוד על חלון או תריס מבלי שאף אחד ישים לב.
דיווח למוקד מתבצע דרך קווי טלפון, במקרה של חשש לחיתוך הקו מומלץ לשים גם משדר אלחוטי או/ו סלולארי.
כמו כן מומלץ למנוע גישה לקווי בזק, אם הארון מותקן בחוץ, ע"י מנעול וגלאי של מערכת אזעקה.
בנוסף אם יש ילדים בבית או יש פחד של אימות עם הפורץ, מומלץ להתקין גם לחצני מצוקה בבית.
גם עדיף להיות בקשר טוב עם אחד השכנים שבמקרה של אזעקה יהיה לו מפתח והוא יכנס יחד עם הסייר לבית לבדיקה פנימית.
 
צפייה - כיום זה בהחלט אפשרי להתקין מערכת צפייה והקלטה ביתית שדרך האינטרנט תאפשר צפייה מכל מקום בעולם או דרך הסמארטפון של בעל הדירה.
כל מה שצריך זה מערכת הקלטה שיכולה להיות DVR שהיא יחידה עצמאית, כרטיס מצלמות ותוכנה במחשב או NVR תוכנה עבור מצלמות רשת. בנוסף חשוב מאוד לקבל יעוץ על סוגי מצלמות ומיקומם מבעל מקצוע מוסמך בתחום.
למרות שפורצים בדרך כלל לובשים כובע גרב או ברדס, עדיין במצלמות עם ראיית לילה אפשר לזהות דמות ולקרוא למשטרה. כמו כן לשים לב שאם קיבלתם דיווח מהמוקד או מהמערכת עצמה, ואתם לא מצליחים להתחבר למצלמות, מאוד יכול להיות שמתבצעת פריצה וחתכו את קווי הטלפון.
 
Triangle of crimeחשמל -  מומלץ לשים פרוז'קטורים עם גלאי תנועה בגינות, כך אפשר לזהות אם מישהו מסתובב בחוץ.
הפריצה מתבצעת בדרך כלל אם יש מה ששווא לגנוב, אפשרות להיכנס ולצאת בקלות ובלי להתגלות והזדמנות שאין אף אחד בבית.
בעיית "אף אחד בבית" אפשר לפתור ע"י הפעלת מנורה/מנורות עם שעון שבת כשבאמת אין אף אחד בבית.
 
תחזוקה
כשאני מדבר על תחזוקה, אני מדבר על אורך חיים שצריך להתאים למציאות שכל בית הוא פוטנציאל להיפרץ. צריך לשמור על ציוד מיגון תקין שמתקלה לאורך השנים, לבדוק שסורגים יציבים על הקירות, גלאי אזעקה לא מוסתרים, עדשות מצלמות נקיות, מנעולים תקינים וכו'.
כמו כן חשוב לשים לב שהמפתחות לא ילכו לעיבוד, אם כן אז לא לשכפל אלא להחליף צילינדר בדלת.
לאורך זמן כבר לא שמים לב לפרטים הקטנים ולמרות זאת חשוב לזכור ולשנן את כל תוכן סעיף "התבוננות" כדי למנוע, לעקב, להרתיע, להתריע ולבסוף להוציא לפורץ חשק לנסות להיכנס אלינו הביתה, למרות ש"אין לנו מה לגנוב".
 
קרדיט:
יוסי טרנופולסקי
מהנדס תמיכה ואבטחה
מבצר טכנולוגיות מיגון בע"מ


מה דעתך על "מי יפרוץ אלי הביתה? אין לי מה לגנוב" ?
תגובתך:
כתובת אתר: //:HTTP
שם: אימייל : קבלת תגובות לאימייל
פרסום תגובה

ידוע כאבטחה, מיגון, פריצה, פורץ, פירצה קוראת לגנב,לגנוב ,גנב, אזעקה, מצלמות, חלונות,תריסים,פתרון, אין לי מה לגנוב, מי יפרוץ, מיכבר יפרוץ, מי כבר יפרוץ לי, מערכת אזעקה, מוקד, מבצר, מוקד מבצעי ביטחון, חרדה, רכוש, שלל
נכתב ע"י ytcat
בתאריך: 20/09/2013
Yossi Tarnopolsky בן 42

1 מאמרים | 3374 כניסות
מאמר זה נקרא 3374 פעמים 5 תגובות למאמר זה - להוספת תגובה
נהנתם? נשמח לקבל לייק מכם!